Megtiltotta a jezsuita egyetem professzora a melegházasság kritizálását

2014. november 19. 18:58

Homofóbnak minősítette egy jezsuita rend által fenntartott amerikai egyetem etikaprofesszora a melegházasság vitáját kezdeményező diák ötletét, mondván, ezügyben konszenzus van a társadalomban. A professzor kollégája szerint Cheryl Abbate pusztán a liberális taktikát alkalmazza, és kérdéses, hogy katolikusnak lehet-e nevezni egy egyetemet, ahol nem lehet kritizálni a melegházasságot – írja a LifeSiteNews.

2014. november 19. 18:58

Arra panaszkodott egy a jezsuita rend által fenntartott, római katolikus Marquette Egyetem diákja, hogy filozófiaprofesszora, Cheryl Abbate  a morálfilozófia órán kijelentette, hogy a melegjogokról nem lehet vitázni, mivel általános konszenzus övezi a témát. A diák ezután kijelentette, hogy szerinte igenis megéri a vitát a melegházasság és a meleg párok örökbefogadási joga, erre Abbate azzal intette le, hogy egyes témákról nem nyit vitát, mint a „rasszista és szexista nézetek”írja a LifeSiteNews. A professzor hozzátette: „ezen az órán nem tolerálja a rasszista és homofób megjegyzéseket”. A professzor feljebbvalói, miután a diák jelentette az esetet, azt kérték tőle, hogy beszéljen a tanárával „tiszteletlen módon”.  

 
A Foundation for Individual Rights in Education (FIRE), egy szólásszabadságot és vallásszabadságot védő szervezet szerint a professzor viselkedése megsérti az egyetem elkötelezettségét a szabad véleménynyilvánítás felé, másrészt meglehetősen „bizarr” Abbate katolikus hit iránti „ellenségessége”. A szervezet szerint a professzoroknak inkább bátorítaniuk kellene a vitás vélemények megjelenését. Ezt a Marquette Egyetem diákjai két ok miatt is elvárhatják: a diákoknak készült szabályzat szerint az egyetem elkötelezett az ellentondásos vélemények kifejtése és megvitatása iránt, másrészt az intézmény katolikus, a katolikus egyház pedig köztudottan ellene van a melegházasságnak, s mégiscsak furcsa, ha erről épp egy katolikus egyetemen nem lehet vitázni. 
 
John McAdams, az egyetem politikatudomány professzora az intézménytől független saját blogján, a Marquette Warrioron azt fejtegette: kollégája nem pusztán rosszul kezelte a helyzetet, hanem a liberálisok megszokott taktikáját alkalmazta: a vélemény, amivel nem ért egyet, az nem pusztán rossz, hanem sértő, és így aztán el kell hallgattatni. McAdams szerint egy olyan egyetemet nem lehet katolikusnak nevezni, ahol nem vitatható meg a melegházasság témaköre.

Összesen 64 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
delphinus
2014. december 03. 23:10
Akkor mindketten túlzásba estünk. Utópia az, hogy régen sok rossz történt, de ma már főleg jó dolgok történnek és ahogy haladunk előre az időben, úgy mind tökéletesebbek lettünk. Farizeusok csak Jézus idejében voltak, ma már nincsenek. Ez nincs így! Semmivel sem vagyunk mi jobbak mint bármely kor embere volt. Engem nagyon zavar az olyan egyházkép, ahol minden rendben van. Azért, mert ez nem igaz és a hazugság, a tagadás, a hárítás, épp a kiszolgáltatottakat teszi még kiszolgáltatottabbá. Nem engedjük meg nekik, hogy a diszkomfort érzetükkel zaklassanak minket, mert zavarnak, mert veszélyeztetik a jó hangulatunkat, mert kifelé rontják azt a képet, amit föl akarunk mások előtt mutatni magunkról és a közösségünkről. Elleplezni a bűzös sebeket, nem pedig kitisztítani és gyógyítani, nem okos dolog.Szerintem legalábbis nem az. Nem mindig gondoltam én sem így, de sok idő és tapasztalat tanított meg rá, hogy változzon a véleményem.
Sulammit
2014. december 01. 17:34
Valóban fiatal vagyok. Én is jártam hittanra,de sosem egyedül. Sokan voltunk. Nem tudom, hogy történhet erőszakoskodás ennyi ember előtt? És miben állt az az erőszakoskodás? "És ráadásként jóvá kell tennem azt, amit elrontottam, de legalábbis igyekeznem kell ellentételezni. Én miért nem várhatom el a kölcsönösséget, mondjuk a püspök/p" - Azért, mert te nem vagy gyóntató. A pap is gyón, de egy másik papnak, nem neked. A bűnünkért bocsánatot kérünk Istentől és igyekszünk jóvátenni. Biztos ezt értetted az "ellentételezés" alatt. A konkrét ügy ismerete nélkül nem tudok mit mondani. Nagyon hálás vagyok az egyházamnak és papjainknak. Kizárólag jót és szépet kaptam tanultam tőlük. Sok papot néhány püspököt ismerve kizárólag jót mondhatok róluk. Lelkiismeretes Jézust követő hiteles emberek. Nekem ezek a tapasztalataim. A problémák azért vannak, hogy megoldjuk. Minden megoldástól, csak erősebbek leszünk. DE ne akarjunk mindent mi megoldani, hagyjunk valamit Istenre is, nehogy abba a bűnbe essünk, hogy nélküle is mennek a dolgaink. Sokat kell imádkozni, - ez beszélgetés Istennel. Nem órákig való elvonulás egy sarokba és gépies imádkozás, hanem szüntelen imádkozás.
ancilla
2014. december 01. 17:16
Elnézést, hogy belekotyogok! "Évi egy hittanóra is tönkretehet valakit, mert Isten nevével visszaélni beláthatatlan következményekkel jár." Talán túlzás az "évi egy", de sajnos én is tudok hasonló rossz tapasztalatról.Igaz, ez egy nőszemély volt, aki a kis hittanosnak "halálos bűnről" beszélt, anélkül, hogy elmagyarázta volna, mit jelent ez. És szegény kicsi azt hitte, hogy meg fog halni... Viszont az is igaz, hogy többségükben remek hitoktatókat ismerek - beleértve a "papbácsikat" :) is. Én remélem, hogy a helyzet egyre javul, mert mostanában már azért nemigen hallok rossz tapasztalatot, és sok kedves, lelkes, fiatal hitoktató végez például a Sapientián...
ancilla
2014. december 01. 17:12
Nahát, ezt köszi:) Annyira nem jó...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!