Nem a Galvani-hídra!

2020. november 27. 20:49

Nem fér bele, hogy építünk egy új budapesti körutat a külvárosba.

2020. november 27. 20:49
Paróczai Anikó
Mérce

„Ha az élhető város a téma, gyakran kerül szóba a Liget beépítése, az atlétikai stadion felépítése, de nagyon kevés szó esik egy hasonlóan káros beruházásról: a hidakról. Budapesten három új híd megépítése tervezett régóta, kettő délen (Albertfalvi, illetve Galvani), egy északon (Aquincumi híd). Megépítésükben a szakmai konszenzus szerint az ideális sorrend a dél-észak-dél lenne, az olimpiarendezés terve miatt azonban ezzel  szembemenve a kormány úgy döntött: először az északabbra eső Galvani-hidat építik meg, mivel ez illeszkedett az »olimpiai álom« tervébe, elengedhetetlen lett volna az olimpiai városrész létrehozásához. A Galvani-híd levezetőjének úthálózati levezetése túl bonyolult lett volna, ezért inkább hozzácsapták a levezető terveit az Albertfalviéhoz. Tehát a pesti oldalon két híd levezetését szeretnék megoldani egy új budapesti körúttal, egy sztrádával a külvárosban.

Abban nincs vita, hogy szükség van egy Dél-Budapestet összekötő hídra, azonban az ahhoz tartozó útépítés felvet kérdéseket. Budapest tavaly ősszel egy olyan város mellett tette le a voksát, ahol vannak autók, nem pedig egy olyan mellett, ami az autókért van. Ebbe a koncepcióba pedig nem fér bele, hogy építünk egy új budapesti körutat a külvárosba. Budapestnek nem több körútra, hanem több parkra és erdőre van szüksége.

A kormány szerint az elkerülő utak építésére szükség van, hiszen ezzel csillapítható lenne a budapesti belváros forgalma, és a pesti oldalon, az úthoz közeli Kiserdő egyébként is rendezésre szorulna – ez azonban az építkezés módszerétől függően jelentheti azt is, hogy az egész erdőt kivágják és utólag betelepítik. Tennék mindezt azért, hogy felhúzzanak egy új körutat, lopakodva becsempészik a költségvetésbe az összes olimpiai beruházást, a járvány és a gazdasági visszaesés kellős közepén.  Arról nem is beszélve, hogy a beruházással nemcsak a költségek, hanem a forgalom is növekedne, hiszen olyan útépítéssel még senki nem találkozott, ami kevesebb autót eredményezett volna.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 173 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
khomeini
2020. november 28. 22:57
Sokkal jobb lenne, ha csónakokkal lehetne közlekedni a Dunán, illetve amikor beáll a jég, akkor a jég hátán. Jégzajláskor meg maradjon mindenki a seggén, ne akarjon átmenni a túloldalra. ld. még: "oda születni kell"
fatman
2020. november 28. 19:54
ez a dagadt kurva is biztos mindig biciklivel jár, azért néz ki így... ha meg Budáról kell Pestre mennie, nyilván átússza...
Akitlosz
2020. november 28. 17:52
"Arról nem is beszélve, hogy a beruházással nemcsak a költségek, hanem a forgalom is növekedne, hiszen olyan útépítéssel még senki nem találkozott, ami kevesebb autót eredményezett volna." Jogos. Az utak megszüntetésével és felszántásával majd fákkal beültetésével teljesen megszűnne a gépjárműforgalom és tényleg sokkal zöldebb is lenne a város. Aki az autók nélküli erdőben akar élni, ő miért is költözik egy milliós nagyvárosba? Nincsen elég erdő az erdőkben?
Akitlosz
2020. november 28. 17:45
"Budapestnek nem több körútra, hanem több parkra és erdőre van szüksége." Ez melyik népszavazás döntése?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!