A keresztény politizálás esélyei a mai Magyarországon - 5. rész

2014. május 13. 15:55

Mi lehet a kereszténység átütő üzenete? Az, hogy a zsidó Messiás követése tette szabaddá, demokratikussá, jogállamivá, jólétben élővé a nyugati civilizációt.

2014. május 13. 15:55
Vértes László
Közéletfejlesztő blog

„Mi lehet a kereszténység átütő üzenete?


Az, hogy a zsidó Messiás követése tette szabaddá, demokratikussá, jogállamivá, jólétben élővé a nyugati civilizációt. A Római Birodalom széthullása után nulláról újraépített európai kultúra vezetői egytől egyig messiáshitre tért barbárok, országaik alapja a kereszténység, minden fejlett európai ország közvéleményében a mai napig többségben vannak a keresztények. Következésképp aki szabadságot, demokráciát, jogállamiságot és jólétet szeretne, az tegye kereszténnyé a közvélemény többségét. Aki a keresztényeket kisebbségben akarja tudni, az a szabadság, a demokrácia, a jogállamiság és a jólét ellen dolgozik. (...)

Nincs gazdasági vákuum sem, ahol nem messiáskövetőké a gazdaság többsége, ott más értékrend képviselői irányítanak, csökkentve a társadalom jólétét.

Nincs kulturális vákuum: ahol nem a messiáskövetők értékrendje az irányadó, ott egy alternatív értékrend kerül hatalomra, amelyről már tudjuk, hogy nem demokratikus, nem jogállami, nem jóléti.

Nincs művészeti vákuum: ahol a trendet nem a messiáskövetők alakítják, ott alternatív trendek fognak uralkodni, erkölcsileg-szellemileg eltávolítva a társadalmat a zsidó Messiás követésétől, ezáltal a demokratikus, jogállami jóléttől. (...)

Nincs döntési vákuum: aki nem dönt, az is a messiáskövetés vagy az alternatívák oldalára sodródik. Hosszú távon senki sem tud középen maradni, a mindennapok elkerülhetetlen döntései lassan eltolják erre vagy arra.

Nincs egyetemes emberi optimum: csak konkrét kultúrákon belüli gyakorlati alternatívák léteznek, ezek egyikét választja mindenki, akár akarja, akár nem.”
 
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 124 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sulammit
2016. február 25. 14:23
Szent István Szent László... nem öncélúan harcolt. Ha megtámadnak jogos az önvédelem. Ezek a kérdések minden keresztény emberben felmerülnek, csak mi választ is kapunk. Istvánt úgy állítják be, mint keresztény embert, Koppányt pedig, mint pogány embert, de ez a kép hamis, hogy finoman fejezzem ki magam. Koppány megtámadta az ősi jog ürügyével, Istvánt vagyis ő akart a király lenni efelől semmi kétségünk. Ha Géza fejedelem Koppánynak akarta volna a trónt és Saroltot, akkor intézkedett volna ez ügyben. De ő ezzel szakítva a fiának szánta a fejedelemséget. Én is így voltam, nem értettem, azt, hogy lehet keresztény embernek ölni. Ha nem lettek volna keresztes háborúk, ami a Szentföld felszabadítására indult meg, ma nyoma sem lenne. De nekünk sem. Igazad van az éremnek két oldala van. Én a baloldalt, nem szeretem, de melyik baloldal? A szovjet, francia, magyar? Mindegyik más értéket képviselt.
Vértes László
2016. február 01. 19:39
"Ha az eredeti cikket is elolvasod, ez egy igen vékony jégen táncikáló bolsevik alapvetésű vagy-vagy sorozat." Szerinted van különbség a másként gondolkodók kiirtása bolsevik alaptétel és a keresztények 51%-ra törekvő toleranciája között? Szerintem van, nem is kicsi.
Csomorkany
2014. július 17. 18:10
Mindenesetre más lehetett a fölállás, amikor ünnep idején Jeruzsálem tele volt rakva római hadsereggel, meg Poncius Pilátussal, mint amúgy. Az evangéliumok Jézus esetében is megemlékeznek több megkövezési kísérletről, de az inkább szimpla lincselés lehetett, mint a Főtanács által kimondott ítélet. István diakónus esetében megtörtént a dolog. Jézus esetében a Főtanácsnak is, de igazából Jézusnak is fontos volt, hogy hivatalos ítélet szülessék, amit a főpap mond ki, és azt végre is hajtsák.
Sulammit
2014. július 16. 12:44
"Már fárasztó, hogy mindig el kell mondani, Jézus gyilkosai rómaiak voltak" Hát akkor, ne fáradj vele. Kinek a nevét jegyezzük meg a gyilkoltató Kádárét, vagy a hóhérét?! Persze, hogy nem személyesen gyilkoltak. Meg sem tehették volna(ne ölj). "A Hiszekegyben sem azt imádkozzák a keresztények, hogy "Kaifás alatt értünk keresztre feszítették". Vajon miért?" Talán, csak nem azért, mert Poncius Pilátus volt a helytartó és Izrael római provincia volt?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!