A 2014 tavaszán induló BuBi miatt kilenc kerületben igyekszik kerékpárosbarátabbá tenni az infrastruktúrát a Budapesti Közlekedési Központ: a fejlesztés 120 utcát, 60 jelzőlámpás csomópontot, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint, valamint 20 kisebb forgalmirend-módosítást is magába foglal.
2013. november 26. 12:20
p
0
0
9
Mentés
A Budapesti Közlekedési Központ komplex kerékpárosbarát fejlesztésekbe kezd, hogy a jövő tavasszal induló MOL BuBi közbringa-rendszer működési területén a kerékpározás, az autós forgalom és a parkolás is biztonságosabbá váljon. A projekt 9 kerületet érint: a VI. és a VII. kerületben már elkezdődtek a fejlesztések, amelyek 2014 tavaszán a VIII., IX., XI., I., II., V., XIII. kerületben folytatódnak. A tervek szerint a fejlesztések 120 utcát, 60 jelzőlámpás csomópontot, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érintenek majd, és magukba foglalnak 20 kisebb forgalmirend-módosítást is. A munkálatok várhatóan 2014 nyarán fejeződnek be.
A komplex kerékpárosbarát fejlesztési terv az alábbi intézkedéseket tartalmazza:
a főútvonalakon és a gyűjtőutakon (beleértve a hidakat) is kerékpározhassanak;
kijelölt autóbuszsávokon is lehessen kerékpározni;
kerékpártámaszok és a MOL BuBi gyűjtőállomások környezetének forgalomtechnikai tervezése.
A kétirányú kerékpáros forgalom számára megnyíló utcákban a ferde parkolás iránya sok esetben megfordul a kerékpárosok és az autósok együttes biztonsága érdekében.
A BKK közlése szerint – az időjárástól függően – a Jósika, a Vörösmarty, a Rumbach Sebestyén, a Kertész, a Klauzál és a Rózsa utcában még az idén felfestik a kerékpáros piktogramokat, és kihelyezik az új forgalmi rendet jelző táblákat.
A szakember a faültetésekkel kapcsolatban elárulta, hogy „a korábbi években ennek a többszörösét ültette el az előző városvezetés, így ez a szám igencsak karcsú”.
Hszi Csin-ping látogatásának célja Magyarország és Kína államközi és gazdasági-kereskedelmi kapcsolatainak további erősítése, valamint az együttműködés kiterjesztése újabb területekre.
A mindössze 20 éves tehetség egyetemi tanulmányai mellett igyekszik felvenni a versenyt a világ legjobbjaival. Beszélgetés a sportágáról, annak fejlődéséről, emberi értékekről, közös szurkolásról és álmokról.
Majd rájössz mikor a biciklisávodban fognak kivasalni, mert a helyét vagy a buszsávokból, vagy az autóforgalomtól fogják elvenni! Esetleg a járdán felcsíkoznak egy részt kerékpárosoknak, de ott meg nem tudsz majd a gyalogosok között haladni, még úgy sem mint gyalog. Más alternatíva pedig nincs már csak a helyhiány miatt! Egy nagy-csomó méregdrága mérgelődés lesz az egész!