„A mai németországi diákok negyede otthon nem németül beszél” – így omlik össze téglánként a német oktatás
Ez most egy évtizednyi „Willkommenskultur” gyakorlati eredménye a német oktatási rendszerben. Schaffen sie das?
Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár szerint országszerte nő az igény az általános iskolákban szervezett délutáni foglalkozásokra.
Az államtitkár pénteki orosházi sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy az igény növekedéséről számoltak be több megyében iskolák vezetői, és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ adatai is ezt igazolják.
Hoffmann Rózsa, aki az orosházi tankerületben tett látogatást, kiemelte: a tapasztaltak is megerősítették abban, hogy az oktatáspolitika jól mérte fel a valós társadalmi igényeket, amikor megteremtette az általános iskolai délutáni foglalkozások feltételeit. Azok a családok, amelyekben mind a két szülő dolgozik, ritkán tudnak megfelelően gondoskodni gyermekeik délutáni felügyeletéről, és egyre több ilyen szülő jelzi igényét arra, hogy gyerekei délutánonként változatos szakköri foglalkozásokon és tanulási programokon vehessen részt.