Kutatás: Azonos testet takart a torinói lepel és az oviedói kendő

2016. április 15. 09:44

Nagy valószínűséggel ugyanannak az embernek a testét fedhette a torinói lepel és az Oviedóban őrzött orcatakaró – mutatták ki a legújabb spanyol szindonológiai vizsgálatok. A katolikus egyház tradíciója szerint a sudarium Jézus Krisztus arcát takarta, Péter és János pedig a torinói lepellel együtt találta meg a szövetet – írja a Magyar Kurír.

2016. április 15. 09:44

Juan Manuel Miñarro, a Sevillai Egyetem kutatója a valenciai Spanyol Szindonológiai Központ projektjéről beszélt. A kutatási eredmények szerint nagy valószínűséggel ugyanannak az embernek a testét fedhette a torinói lepel és az Oviedóban őrzött orcatakaró (sudarium) – tudósít a Magyar Kurír. A kutatás során az igazságügyi orvostan és a geometria módszereit alkalmazták.

A kutatók egybeeséseket láttak a sebek nyomának alaktani jellegzetességei, számuk és elhelyezkedésük között. A Spanyol Szindonológiai Központ vezetője Jorge Manuel Rodríguez elmondta: „Eljutottunk egy pontra, ahol már abszurdnak tűnik azt feltételezni, hogy pusztán a véletlennek köszönhető, hogy a két relikvián egybeesnek a sebek, sérülések, horzsolások… A logika arra hív, hogy szögezzük le: ugyanarról az emberről van szó.”

Összesen 105 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kohntalan
2016. május 27. 12:05
Nincs értelme ennek a kutatásnak. Jézus egy félnótás volt, tanai rengeteg szenvedést zúdítottak az emberisége. A kereszténység egy beteg, torz vallás, ami bűntudatossá tesz mindenkit és megfosztja az embereket a természetes életörömtől.
Csomorkany
2016. május 08. 18:39
Abban igazad lehet, hogy az emlegetett lelkészek nem teljesen ugyanazzal a lelkülettel voltak, mint az Acs által megdicsért efezusiak: a lelkészek aligha vártak gyógyulást vagy ördögűzést Luther aláírásától, míg az efezusiak ördögűzés céljából vitték el Szent Pál cuccait. Szóval ez egy valós különbség.
kgyula
2016. május 08. 18:38
"...a katolikus szenteknek adott emberi tisztelet analógiájára tudom értelmezni a Luther aláírásával kapcsolatos lutheránus lelkészi érdeklődést." 1. A "katolikus szentek" általatok tételezett közbenjárói szerepe miatt már eleve nem beszélhetünk olyan tiszteletről, amit ember embernek adhat meg. Ez vallásos tisztelet, de nem probléma, ezzel ti "rendszeren belül" maradtok. 2. Protestáns lelkészekről lévén szó aligha beszélhetünk analógiáról (bár lutheránusok esetében tudja fene...) :) --- Egyébként az embernek lehetnek kedvenc történelmi vagy vallástörténeti figurái, ez is egyfajta ember iránti tisztelet kifejezése az egykor élt ember valamilyen teljesítménye, személyisége iránt. Pl. annak alapján amit tudok róluk, Luther kifejezetten szimpatikus figura, ellentétben Kálvinnal, viszont Zwingli a "kedvenc". :)
Csomorkany
2016. május 08. 18:37
Én magam Lutherhez nem akarok különösebben közel kerülni, de olyan szentekhez igen, akiken keresztül Isten különösen nagy erővel működött. Az Acs tanúsága szerint sokan akartak Szent Pálhoz ilyen megfontolásból közel kerülni, és alkalmas eszköznek tűnt számukra a kendő vagy a kötény, amelyet viselt... Ráadásul a dolog működött. Fura számodra vagy sem, erről ír a Szentírás. Ami az emlegetett lutheránus lelkészeket illeti, ők nyilván másképp néznek Lutherre, mint én. Én sem akarom Isten helyett pokolra küldeni, de semmiképpen nem hitbéli példaképem. Így csak a hitbéli példaképeimnek, vagyis a katolikus szenteknek adott emberi tisztelet analógiájára tudom értelmezni a Luther aláírásával kapcsolatos lutheránus lelkészi érdeklődést.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!