Itt a román döntés, amely a csíksomlyói búcsúra is hatással lehet!

2024. január 08. 16:44

Nagy dobásra készül a bukaresti kormány.

2024. január 08. 16:44

Évekre leállították a vasúti forgalmat a romániai Kolozsvár és Nagyvárad között január 8-tól kezdődően a pálya korszerűsítése miatt. A román állami vasúttársaság (CFR) már december 10-én leállította a szerelvényeit a szóban forgó vonalon,

a Budapestet a székelyföldi városokkal összekötő nemzetközi vonatokat pedig átirányította a biharkeresztesi határátkelőtől a nyírábrányihoz.

Ez a változás így hatással lesz azokra, akik vonattal szeretnének eljutni a csíksomlyói búcsúra. Január 7-ig két magán vasúttársaság, az Interregional Calatori és a Transferoviar Calatori még üzemeltetett járatokat Nagyvárad és Kolozsvár között, azonban január 8-tól a vasúti infrastruktúráért felelős CFR Infrastructura teljesen lezárta a Kolozs megyei Egeres és Kissebes közti pályaszakaszt.

A vasúti személyszállítást végző CFR Calatori korábban azt közölte, hogy január 8-tól kezdődően vonatpótló buszokat üzemeltet majd a két romániai megyeszékhely között, azonban ez egyelőre nem történt meg.

Jelenleg napi két vonatpótló buszjárat közlekedik Nagyvárad és Kolozsvár között, mindkettőt az Interrgional Calatori működteti. A cég nagy kerülővel üzemeltet egy közvetlen járatot is a két város között, Margittán, Zilahon és Désen keresztül, melynek a menetideje 8 óra. A Nagyvárad-Kolozsvár vasúti pályán az átlagos menetidő 3 óra volt.

A bukaresti kormány célja

A bukaresti kormány az uniós finanszírozású országos helyreállítási terv keretében szeretné korszerűsíteni és villamosítani a Kolozsvár és

a román-magyar határ közötti több mint 166 kilométer hosszú vasúti pályát úgy, hogy azon 160 kilométer/órás sebességgel haladhassanak a szerelvények.

A beruházás becsült értéke 9,36 milliárd lej (711,26 milliárd forint).

A román szállításügyi minisztérium 2022 novemberében írta alá a finanszírozási szerződést a CFR SA-val, amely négy szakaszra osztotta a munkálatokat és szakaszonként írt ki pályázatot. A nyertes cégcsoportoknak 42 hónap alatt kell befejezniük a beruházást.

(MTI)

***

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: MTI/Veres Nándor

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Palmimi85
2024. január 09. 13:20
Javasolnám a vonat helyett megszervezni a telekocsi karavánokat a búcsúra! Az is egy lehető megoldás, és én lelkesen benne lennék, mint sofőr is!
savrena
2024. január 09. 10:21
Atyám, még nem villamos a pálya a határtól Kolozsvárig? Bezzeg, bezzeg az a Románia.
hoci74
2024. január 08. 18:01
Azt hittem betíltják. Ja hogy azt majd később.. ok bocsi... (Mégiscsak egy katolikus dolog, nehogymáá jó legyen a magyarnak..)
bakafant-28
2024. január 08. 17:48
B@ zm.g,Románia!Zsizsikjeink mit össze sírtak-ríttak,hogy a Hegyeshalmi vonalon hetekre(nem évekre) leállt a forgalom..És mindezt úgy,hogy ők,a beltenyészet nem vonatozik!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!