Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Képmutatás
2016. október 14. 08:38

„Képmutatás kereszténynek mondani magad és közben elüldözni egy menekültet vagy valakit, aki segítséget keres” – jelentette ki Ferenc pápa csütörtökön a Vatikánban. A pápa arra buzdított, hogy a katolikusok és az evangélikusok fogjanak össze a menekültek megsegítése érdekében.

„Jézus a képmutatás bűnét ítélte el legerősebben, ez pedig nem más, mint amikor valaki kereszténynek mondja magát, de nem él Krisztus tanítása szerint” – mondta Ferenc pápa csütörtökön evangélikus zarándokoknak, aki Németországból érkeztek a Vatikánba a reformáció ünnepére. 

„Képmutatás kereszténynek mondani magad és közben elüldözni egy menekültet vagy valakit, aki segítséget keres, aki éhes vagy szomjas, eltaszítani valakit, akinek a segítségemre van szüksége” – figyelmeztetett a pápa. A pápa az Index híre szerint arról is beszélt, hogy nem szereti az ellentmondást, hogy egyesek, miközben meg akarják védeni a kereszténységet Nyugaton, a menekültek és más vallások ellen vannak.

A Szentatya arra buzdította az evangélikusokat, hogy tegyék félre ellentéteiket, inkább fogjanak össze a katolikusokkal a szegények, a betegek és a menekültek megsegítése érdekében.

A bejegyzés trackback címe: http://kereszteny.mandiner.hu/trackback/25608


Összesen 169 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



A Szentatyának igaza van. Keresztényként elsődleges kötelességünk segíteni a szegényeket, a betegeket és a menekülteket. Az én személyes eretnekségem, bűnöm az, hogy ELŐSZÖR a saját szegényeinken, betegeinken akarok segíteni, AZTÁN pedig természetesen a menekülteken is. Meggyónom ezt az önzésemet.

A képmutatásról pedig: az vajon mi, amikor olyanok hívják fel kioktatólag a figyelmünket a "keresztény kötelességeinkre" a "menekültekkel" szemben (akiknek a zöme katonakorú férfi...), akik más esetekben kigúnyolják a hitünket, és elemi erővel támadják elveinket (lásd abortusz, eutanázia vagy homoszexuális házasság téma). Olyanok oktatnak ki minket, akik szerint minden más esetben a vallás "magánügy".

Természetesen nem a Szentatyára gondolok.

Válaszok:
Mutimi | 2016. október 14. 09:01
kgyula | 2016. október 14. 09:45
lilaremény | 2016. október 14. 10:02
nézzükcsak | 2016. október 14. 11:03
zsoltkom | 2016. október 14. 11:32
Mystes | 2016. október 14. 12:19

Szerintem pont fordítva!


Sose tudjuk meg, mit tenne most Jézus.

Válaszok:
bagolyvár | 2016. október 14. 09:24
túlélő | 2016. október 14. 11:03

Peldaul azok a nandorfehervariak akiknek az emlekere szol a harang delben? Csak mert ugy emlekszem ok nem tart ajtokkal vartak a ranktamado muszlimokat...


Tegyunk kulonbseget akozott hogy valaki haborus menekult, es segitsegre szorul - ezeket segitsuk meg ott helyben, az elso olyan orszagban/varosban ahol mar nincs haboru. (Ertem hogy pl Torokorszag nem birja egyedul egesz Sziriat befogadni, de akkor onekik segitsunk ott helyben. Mert ellatas es fekhely valahol also-torokorszagi kisvarosban toredeke annak amennyibe ugyanez kerul Parizsban, Stockholmban, Berlinben.) - es akozott hogy valaki szegeny, nelkulozik, es jobb eletet keres maganak es a csaladjanak - ezutobbi is teljesseggel ertheto es elfogadhato szempont (tesszuk mi is szamosan), csak eppen erre nem a menekultugyi eloirasok vonatkoznak! Hanem a szabalyozott bevandorlasi lehetosegek, a vizumrendszer, a tartozkodasi es munkavallalasi engedelyek rendszere, stb. Semmi akadalya hogy valaki masik orszagba menjen magasabb fizetesert/ellatasert, de tegye ezt a torvenyes ut betartasaval.


"aki segítséget keres"

ebbe nekem nem fer bele az, aki kovetelozik, lop, rabol, gyilkol. Segitseget az KERES, aki KER, es koszonettel elfogadja amit adnak.

Válaszok:
1ambrus1 | 2016. október 14. 09:58

Tegnap is keresztényietlen voltam, mert egy ismerősöm a bolt előtt 130F-ot kért, de nem adtam.
Jézusnak könnyű, mert borrá tudja változtatni a vizet, nekem meg dolgozni kell ért.


Igen, epitsunk keritest, ugyanis alapveto hogy MI dontjuk el ki johet be es ki nem. ENNEK az eszkoze pedig az, hogy a hatart ellenorizzuk.

A ruszkik pedig egyreszt nyitottak egy humanitarius folyosot a bombazas elott ahol aki akart kimehetett, masreszt azzal hogy a torvenyes rend helyreallitasaban segitenek a torvenyes kormanynak az iszlamista terroristakkal szemben (jo tudom vannak radikalis terroristak meg mersekelt terroristak az amcsik szerint) epp a baj kioltasara torekszenek, nem pedig a novelesere.

Válaszok:
1ambrus1 | 2016. október 14. 10:05

Amikor közeli szomszédaink (lengyelek, a délszláv háború menekültjei) jöttek hozzánk, nem volt probléma. De hogy segítsünk azokon, akik hazájukban (Pakisztánban) hóhérkézre juttatják a nekik vizet adni akaró asszonyt, mert az Jézusra hivatkozik?

Válaszok:
1ambrus1 | 2016. október 14. 10:14

Az tulzas hogy a megmentoje, de szazszor normalisabb mint az ameerikai droton rangatott nyugateuropai babok.

Válaszok:
1ambrus1 | 2016. október 14. 10:10

Áldozthibáztatás:
...akit megerőszakolnak, aki földönfutóvá, üldözötté, hajléktalanná válik, az nyilván maga tehet róla. A megerőszakolt nő biztosan kihívóan viselkedett, a menekültek valójában terroristák, rajtunk akarnak élősködni, valamennyien megérdemlik tehát a sorsukat, szól a következtetés. Az áldozathibáztatás egyben felmentést is ad, hogy az illető ne érezze magát szar embernek...Melvin J. Lerner

Válaszok:
1ambrus1 | 2016. október 14. 10:12

Tudatukat hazulról hozták.


Ez így van.

De ne a szocik és a globalisták akarják diktálni, hogyan segítsenek keresztények/katolikusok a menekülteken és hogyan kezeljék a migránsválságot.

Ennyi.


NE kavard ossze a dolgokat. Az, hogy valaki normalis meg nem jelenti hogy gazdag, es az hogy gazdag, nem jelenti hogy normalis.
Azert mennek foleg nyugatra, mert ott magasabbaka berek, tovabba mert az EU miatt ezt konnyen maceras papirmunka nelkul megtehetik, koze nincs a politikai vezetok minosegehez, a berekhez van koze semmi mashoz.

Válaszok:
1ambrus1 | 2016. október 14. 11:10
1ambrus1 | 2016. október 14. 11:11

Jelenleg 47 dislike: 9 like van feltüntetve a cikk mellett. Gondolom a Mandi keresztény-nemzeti olvasótábora a pápát nem tartja kereszténynek. Pogányok vagytok a főtáltosotokkal az élen, aki református létére keresztet vet a disznóhízlalda avatásán. Gratulálok.

Válaszok:
Mark Bolt | 2016. október 14. 11:16
raber | 2016. október 16. 19:14

Nehogy Te mond már meg, hogy mi a pápa dolga. Ki vagy Te?


A katolikus egyház anno mindent elkövetett, hogy Európát a középkorban tartsa. Most van lehetősége visszaküldeni oda.


És mitől vetkőzné le? Ha 1400 év alatt nem vetkőzték le, akkor majd az európai értékek előtt önvizsgálatot tartanak, és megszabadulnak ösztöneiktől?
Hülye vagy.


Nézd meg hány orvos dolgozok az Emirátusokban!


Világosíts meg elmémet ó Mester!


Érdekes, hogy ez egyre inkább így látszik. Hál Istennek Benedek pápa úgy tűnik, jól van, múltkor interjút adott. Ha interjút ad, abban az esetben cselekvőképes.


Igazi, keresztényi hozzászólás, amire csak büszke lehetsz...


Van benne valami zseniális, ahogy a :Pápa csinálja: Jézus tanítását használja fel arra, hogy Jézus egyházát tönkretegye.

Válaszok:
bro1 | 2016. október 26. 11:20
Sün001 | 2016. november 6. 18:54

Te mi a bánatos nyavalyának írogatsz a keresztény mandiner oldalára?
Senki nem kíváncsi itt a provokációdra, csak mondom.
Szánalmas próbálkozás.
Amúgy pedig X!


bro1: "Nem keresztények???" Hát, Szent Ágoston nagy szemeket meresztene, ha ezt a hülyeséget olvasná. Ja, én is.


Hát, mindenben biztosan nem tévedhetetlen. Súlyos eretnekség volna azt képzelni, hogy bármi, amit mond, az tévedhetetlen tanítás.

Ha a tévedhetetlenség szempontjából elemzed pl. a fönti szöveget, akkor tévedhetetlen igazság, hogy ha egy éhes menekült bekopog hozzád, enni kell adnod neki.

Az már vitatható, hogy egy konkrét menekült tényleg éhes-e, és hogy felelős-e azért, hogy éhes, pl. mert önkényesen elhagyott egy menekülttábort, ahol amúgy enni adtak volna neki.

Hasonlóképpen az tévedhetetlenül biztos, hogy ha valaki fuldoklik a tengerben, ki kell húzni onnan, de az már vitatható, hogy Európába kell-e behozni, vagy vissza lehet vinni oda, ahonnan önkényesen elindult. De persze ez meg nem a konkrét hajóskapitány felelőssége, hanem a politikusoké, akik sokéves lemaradásban vannak, hogy biztos, civilizált, katonailag ellenőrzött menekülttáborokat alakítsanak ki Afrikában és Ázsiában.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó