Mit csináljon a térden lőtt médiapiac?

2011. szeptember 29. 20:33

Az online média lefagyott, térden lőtte a recesszió és az a belső strukturális átalakulás.

2011. szeptember 29. 20:33
Dobó Mátyás
Doransky

„Az, hogy két, korábban üstökösként ívelő online termék szakmai vezetője szinte egy időben vett búcsút cégétől, arra utal, hogy nagy gondok vannak az iparágban. A jelzésértékű az egészben, hogy erős cégben, jó mutatókkal nem szoktak főszerkesztőket váltani. Erős iparág, vezető cégeinél biztosan nem. 

Nem kell túl sokat okoskodni hozzá, hogy rájöjjünk, az online média lefagyott, térden lőtte a recesszió és az a belső strukturális átalakulás, amiről egy-két éve már beszélünk, hogy ha nincs pénz, akkor azt a keveset is a Facebook-on és Google-ön költik el a cégek.

Azt nagyon hangosan csiripelik a madarak, hogy a médiapiacra ebben az évben tört be úgy igazán a recesszió. Az online média pedig nem tudja ezt meglovagolni, nem kezdtek el a cégek több hatékonyabb online hirdetést vásárolni, amit vásárolnak azt sem hazai online médiatermékeken költik el. Az online médiapiac bizony megbukott a vizsgán, nincs ereje sem a piac, sem a hirdetők befolyásolására.”


az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tyrker
2011. szeptember 30. 16:48
Hát azért szerintem ezt elég jól túl fogják élni. Egy internetes újságnak sokkal kevesebb elkerülhetetlen kiadása van, mint egy nyomtatottnak (ha nem, akkor valamit nagyon rosszul csinálnak), úgyhogy ha kevesebbet költenek fölösleges dolgokra, akkor könnyen túlélik. Legfeljebb olcsóbb irodába költöznek, csak a legszükségesebb informatikai fejlesztéseket csinálják meg (azt is saját erőből), az alacsony olvasottságú szerzőktől, rovatoktól és mellékletektől megszabadulnak - biztosan számos olyan pont van, ahol tudnak vágni a költségeken, igazodva a csökkenő bevételekhez.
pascal
2011. szeptember 30. 08:50
A reklámokat lehet szeretni vagy nem szeretni az online médiában. De azt tudomásul kell venni, hogy a reklámozók finanszírozzák azt, hogy mi itt ingyen jutunk információhoz, kommentelhetünk. Ezért mint szükséges rossz elfogadom. Szemben a nem online médiával itt pontosan mérhető. hogy egy adott reklámot valaki megnézett-e, rákattintott. Én sokszor rákkantitok egy-egy reklámra, hogy továbbra is legyen lehetőségem ingyen és büntetlenül mondani a hülyeségeimet. Másrészt az online média két nagy előnye a hagyományos médiával szemben a gyorsaság, egy adott hír a történéstől számítva (a szerkesztők gyorsaságától függően) akár perceken belül olvasható, nézhető. A másik az interaktivitás lehetősége, hogy véleményezhetem az adott hírt. Ezért nem értem azokat a site-okat ahol megszüntetik vagy eleve nem is tették lehetővé a hír kommentelését. A moderálás meg megöli a hozzászólás lényegét(persze vannak szélsőséges hülyék akiket tényleg ki kell tiltani de nem a politikai nézeteik miatt vagy mert nem irodalmi a stílusuk, hanem mert megpróbálják szétbombázni az oldalt). Esetleg ezeken is el kellene gondolkodnia az online médiát készítőknek. Meggyőződésem, hogy nem a műfaj életképtelen, sőt ez a jövő médiája. Tehát csak ki kell alakítani azt a gazdasági modellt amiben ez nyereségesen képes működni.
Kedves Robi
2011. szeptember 30. 07:43
Ha már úgy is térdel, egy laza pipa!:D
grün
2011. szeptember 30. 07:39
van egy flash progi, amely blokkolja a hirdetések 80 %-át. A reklám helyén egy szürke karika jelenik meg, a hirdetés csak akkor, ha rákattintunk. Remek dolog és a net is gyorsabb lesz, ha nincs a rengeteg izgő-mozgó ablakocska.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!