Brutális autóbaleset Baranyában: élet-halál között van egy idős nő és az unokája
Egy fekete Mercedes az ütközés után nagy sebességgel lesodródott az útról és többször megpördült, majd vezetője és női utasa rácsavarodott egy fára.
A Ford értékesítése mintegy 20 százalékkal esett vissza Magyarországon tavaly a koronavírus-járvány hatására, a márka mégis javítani tudta részesedését az új autók piacán, teherjárművei hagyományosan erős pozíciójának köszönhetően.
A Ford Magyarország szerdai online sajtótájékoztatóján ismertették: a márka 2020-ban 18 782 új személyautót és kisteherjárművet adott el Magyarországon, teljesítve a pandémia miatt módosított tervét, ezzel piaci részesedése 12,52 százalék lett.
Egy évvel korábban még 23 327 eladott autóról és 12 százalékos piaci részesedésről számoltak be. Az eladott darabszám 2019-ben 18 százalékkal bővült.
A Datahouse adatai szerint a magyarországi újautó-piacon 2020-ban 150 072 személyautó és kisteherjármű kelt el a 2019. évi 194 109 darab után, a piac 18,5 százalékkal zsugorodott.
Szabó Attila regionális igazgató a sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy tavaly hirdette meg a gyártó a Go Electric stratégiát, amelynek keretében 14 részben vagy teljesen elektromos modellt vezettek be az európai piacra. Beszámolt arról, hogy a pandémia miatti gyárbezárások következményeként akár 25 százalékos visszaesésre is fel voltak készülve, azonban az alternatív hajtásláncú modelljeivel a márka alkalmazkodni tudott az új piaci elvárásokhoz.
A Ford különösen jól teljesít a kishaszonjármű szegmensben Magyarországon, a márka részesedése jelenleg már 31,95 százalékos az előző évi 24 százalék után, ezzel a legerősebb márka. De 14,6 százalékos részesedésével Európában is piacvezető.
A regionális igazgató megjegyezte, hogy jól teljesít a Ford a sportautók szegmensében is: tavaly eladott 265 autójával 40 százalékos a részesedése Magyarországon.
– közölte kérdésre a regionális igazgató.
Szabó Attila szerint az autópiac szereplői az idén már nem számítanak a tavalyihoz hasonló sokkokra, de a 2019. évi teljesítmény megismétlése még nem reális. Minden autógyártó kevesebb járművet bocsát ki – tette hozzá. Áremelkedésre ugyanakkor számítani kell, részint a károsanyag-kibocsátási normák teljesítése miatt, és a forint árfolyamának hektikus mozgása is negatívan befolyásolja az árakat.
Az idén tovább erősítenek a zöld szegmensben, és új szolgáltatások bevezetésére is koncentrálnak – jelezte.
(MTI)