Itt vannak az adatok: ez történt Prigozsin gépével az utolsó pillanatokban

2023. augusztus 24. 16:17

A Flightradar24 járatkövető szolgáltató szerint hektikusan változott a Prigozsint szállító gép repülési magassága a lezuhanása előtt.

2023. augusztus 24. 16:17
null

A szolgáltató adatai szerint a repülőgép szerdán közép-európai idő szerint 17 óra 10 perckor 8,5 kilométeres magasságra emelkedett, és így repült 17 óra 19 percig. Ekkor hektikusan süllyedni és emelkedni kezdett. Az első magasságvesztés után 9,15 kilométerre emelkedett, aztán 8,4 kilométerre süllyedt, majd 8,9 kilométerre egyenlítette ki a magasságot, végül hirtelen ismét ereszkedni kezdett. 

Az utolsó adat 17 óra 20 perckor érkezett, ekkor az Embraer repülőgép körülbelül hat kilométeren volt. 

A Flightradar24 szóvivője szerint a gép 30 másodperc alatt 2,4 kilométert veszített a magasságából. A RIA Novosztyi szerint lezuhanásának helyszínétől két, illetve 3,5 kilométerre találták meg az Embraer két darabját. A távolabb lezuhant elemet a repülőgép farokszárnyának egy részeként írta le a hírügynökség. 

Az Interfax hírügynökség úgy értesült, hogy a katasztrófa helyszínéről tíz holttestet szállítottak el. A Roszaviacija által közzétett utaslista szerint a lezuhant gépen utazott Prigozsin mellett Dmitrij „Wagner” Utkin, a zsoldoscsoport parancsnoka is. Az RBK gazdasági lap úgy értesült, hogy a baleset ügyét Ivan Sibulára, az orosz Nyomozó Bizottság (SZK) különösen fontos ügyek kivizsgálásával foglalkozó főosztályának nyomozójára bízták. 

Sibula nagy horderejű repülőgép-szerencsétlenségek kivizsgálására szakosodott. 2014-ben ő vezette a nyomozást annak a vnukovói repülőtéren történt baleset ügyében, amelyben életét vesztette a francia Total olajvállalat vezetője, Christophe de Margerie. Akkor a de Margerie-t és a háromtagú személyzetet szállító Dassault Falcon 50EX magánrepülőgép egy hókotróval ütközött, amely kihajtott a kifutópályára. Sibula a 2019-ben a seremetyjevói repülőtéren szerencsétlenül járt SSJ 100-as ügyében is nyomozott. Akkor 41 ember vesztette életét, miután az utasszállító egy zivatarfront miatt kényszerleszállást hajtott végre. A gép kerekeivel a betonhoz csapódva többször felpattant, a törzs szerkezete megsérült, a tartályokból kifolyt üzemanyag pedig kigyulladt.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Sergei ILNITSKY / POOL / AFP

Összesen 101 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tlala99
2023. augusztus 25. 17:29
Ne zárjuk ki a balesetet se. Az oroszok a Holdra is így szálltak le.
Kétes
2023. augusztus 25. 10:12
Egyre közelebb az amcsi-ruszki ki/megegyezés és a háború vége. Prigozsin már egyik fél útjában sem áll. Zselé mindeközben parádézik...
pandalala
2023. augusztus 25. 01:29
Há', igen, T.Péter által belinkelt cikkben precízen le van írva, hogy mi a helyzet az adatatokkal .... "Though this aircraft is equipped with ADS-B, it was tracked by MLAT—likely due to GNSS interference/jamming in the area. The “D” in ADS-B stands for dependent, meaning dependent on a position report from a GNSS source (GPS, GLONASS, etc) for proper position reporting. Without this the aircraft continues to send data, but not its precise location."
T. Péter
2023. augusztus 24. 20:18
Itt a részletes elemzés az F24-től, több, mint a korábban bemásolt link: https://www.flightradar24.com/blog/russian-legacy-600-crashes-near-tver/
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!