Kifogott a hideg az elektromos buszokon – akadozik Oslo tömegközlekedése

2024. január 11. 22:34

Azt javasolják az utasoknak, hogy a buszok helyett a kötöttpályás közlekedési eszközöket részesítsék előnyben.

2024. január 11. 22:34

Teljes vonalakon állt le a buszközlekedés a Norvégiát sújtó hideg időjárás miatt. Az elmúlt hetek sarkvidéki hidege, – amikor nem ritkán -35 fokot is mértek –, pedig végképp kifogott a villanyjárműveken. 

Oslóban a helyi közlekedést szervező Ruter AS. társaságnál okozta talán a legnagyobb problémát a kemény tél – írta a Totalcar.

A lap megjegyezte, a norvég főváros „éllovas” a villanybuszok használatában. Az elmúlt években több száz elektromos buszt vásároltak a Ruter AS. alvállalkozóiként működő közlekedési társaságok. Megjegyezték, hogy a 2024 nyáron érkező mintegy 80 darab Ebusco 3.0 csuklós busszal 

Oslo lesz az első olyan európai főváros, ahol a teljes járműállomány elektromos autóbuszokból áll.

 Bár ez „szép eredmény”, azonban télről-télre visszatérő probléma, hogy a villanybuszok egész egyszerűen nem bírják a mínuszokat.

Mint írták, eleinte nem jelentett különös gondot az arrafelé megszokott hideg, ugyanis az első néhány tucat buszba (BYD, VDL, Mercedes és Solaris) még beépítettek olajkályhás kiegészítő fűtésrendszert. Azonban 2022-től már csak hőszivattyús klímaberendezésekkel szerelt autóbuszok forgalomba állítását engedélyezi a Ruter AS. 

Ez szinte azonnal problémát jelentett a buszok forgalomba adásánál. Már a 2022-es hideg időszak beköszöntével le kellett állítani az olajkályha nélküli buszokat, mert túl gyorsan lemerültek, ha fűteni kellett az utasteret – emlékeztetett a Totalcar.

Keresik a megoldásokat

A Ruter AS. ígérete szerint a problémára nagy erőkkel keresik a megoldást, de egyelőre nincs elfogadható alternatívájuk. Ezért azt ajánlják az utasoknak, hogy 

a buszok helyett a kötöttpályás közlekedési eszközöket részesítsék előnyben, 

mindemellett pedig várják, hogy az idő mihamarabb enyhébbre forduljon.

Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay

 

Összesen 89 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
alexandrosz-2
2024. január 12. 22:47
A méregzöld baromságok nem gazdaságosak, nem is fönntarthatóak. A mérnökök ezt màr 30 eve is leírták.
Nimril
2024. január 12. 17:14
Na....., az Ikarus bírta volna! :D „mindemellett pedig várják, hogy az idő mihamarabb enyhébbre forduljon” LOL
powerage
2024. január 12. 12:11
"Mint írták, eleinte nem jelentett különös gondot az arrafelé megszokott hideg, ugyanis az első néhány tucat buszba (BYD, VDL, Mercedes és Solaris) " Most akkor hülyenyugat az elektromos szarjaikkal, vagy büszkék vagyunk a hazánkban épülő BYD gyárra?
törölt felhasználó
2024. január 12. 10:51
Ilyen az, amikor a párthűség, meg a kritika nélküli igazodási kényszer felülírja a józan ész következtetéseit.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!