Kultúrharc

Veres András és Habsburg Eduard: Háború zajlik a család ellen

2017. június 25. 18:30
Háború zajlik a hagyományos család ellen a nyugaton hazánk szentszéki nagykövete, Habsburg-Lotharingiai Eduard és Veres András püspök szerint, akik a Katolikus Társadalmi Napok győri megnyitóján beszéltek a témáról.

A házasság és a család Istentől rendelt közösség – mondta Veres András, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) elnöke, győri megyés püspök vasárnap a katolikus társadalmi napok megnyitóján Győrben.

Veres András felhívta a figyelmet arra, hogy egy olyan kultúrharc zajlik a világban, amely sokféle módon próbálja elidegeníteni a házasságot és a családot a keresztény értékrendtől. Sokak szerint a házasság és a család gondolata elmaradott – tette hozzá.

„A család a férfi és a nő párkapcsolatára épülő legalapvetőbb emberi közösség, mert ott válunk azzá, amikké leszünk” – hangsúlyozta a püspök. A katolikus egyháznak épp ezért van mondanivalója a házasságról és a családról, még akkor is, ha „a világ nem feltétlenül e gondolat mentén cselekszik” – mondta Veres András A család szeretete az egyház öröme mottójú esemény megnyitóján.

Kiemelte: a hatodik rendezvényt nem véletlenül tartják Szent László ünnepével egy időben, mert a lovagkirálytól mint családapától sem állt távol a család szeretete, ezáltal az ő példájából is lehet meríteni.

Család elleni háború zajlik a nyugaton

Habsburg-Lotharingiai Eduard, Magyarország szentszéki nagykövete azt mondta, napjainkban Európában egyre kevésbé tarják fontosnak a családot. „Nevetségesnek tartják”, ha egy édesanya otthon szeretne maradni a gyerekeivel, „az államok pedig sokszor inkább más típusú kapcsolatokat ápolnak” – fogalmazott.

Álláspontja szerint ezt a jelenséget nyugaton a hagyományos család elleni háborúnak is lehet nevezni, épp ezért kulcsfontosságú a katolikus egyház szerepe, mert ez lehet „az a hajó, amellyel a család biztonságban révbe érhet” a 21. században is.

Székely János, az MKPK Caritas in Veritate Bizottságának elnöke, szombathelyi megyéspüspök hangsúlyozta: a történelem során voltak emberek és népek, akik és amelyek kinyitották kapuikat Krisztus előtt, s ez a kultúránk addig élhet, amíg ez a kapu nyitva áll. Ezt a kaput próbálja nyitva tartani a kétnapos katolikus társadalmi napok rendezvény is.

Megáldották a Hajléktalan Jézus szobrát

A megnyitó után Veres András megáldotta a Hajléktalan Jézus bronzszobrot. Az együttérzés szobraként is nevezett kompozíció másolatát többek között Washington, London és Vatikán mellett Budapesten is elhelyezik, előtte pedig országjáráson mutatják be.

Veres András hangsúlyozta: a lefedett arcú, lábain a krisztusi sebeket viselő szobor arra hívja fel a figyelmet, hogy minden szenvedő és nélkülöző emberben Krisztus él. Az MKPK e gondolat mentén is döntött arról, hogy országos gyűjtést kezdeményez a Szíriában otthonaikat elhagyni kényszerülő, de visszatérni vágyók segítésére. Az egy hete indított gyűjtésen eddig nyolcmillió forint gyűlt össze. Az adományokat szeptemberig gyűjti az MKPK.

 A Dunakapu téri rendezvény keretében, több mint egy tucatnyi sátorban, az MKPK családmozgalmai mutatkoznak be. A Czuczor Gergely Bencés Gimnáziumban Család légy az, ami vagy! címmel rendeznek nemzetközi konferenciát, amelyen mások mellett előadást tart Bíró László, az MKPK családreferens püspöke és Habsburg-Lotharingiai Eduard. A kora este kezdődő kerekasztal-beszélgetésen a család mai helyzetéről lesz szó.

(MTI)

 

Összesen 52 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A család elleni hadjárat tipikus posztmodern jelenség : minden ami "kötöttség" , az a szemükben elviselhetetlen . A keresztény válasz : az emberi szabadság nem tetszőlegesség , hanem a végtelenül szabad Szentháromság szabad-létéből való részesedés . Isten az emberi szabadság eredete és célja , tehát az emberi szabadság felelős-szabadság .

Milyen ember az, aki még nem élte meg a családban történő élet szépségeit?
Ha pedig olyan családja volt, ahol megélte, akkor mitől olyan gonosz, hogy másokat meg akar ettől fosztani?

Na ne viccelj! Azt állítod ezzel, hogy Veres püspök úr nem családban nevelkedet?
Azt állítod, hogy, mint gyóntató pap nem ismeri a családok problémáját?
Azt állítod, hogy, mint pap nem ismeri a plébániája családjait?
Azt állítod, hogy, mint pap nem szervez a családoknak összejöveteleket?
Egy pap jobban ismeri a csaldok gondját, baját, mint maguk az érintettek.
Kézzelfoghatóbb tanácsokat tud adni a hozzáfordulóknak, gyónoknak.
A katolikus egyház házas hétvégeket szervez, szóval nem kell itt nagyképűsködnöd!

Például, az orvos is így tegyen?
Neked, csak akkor hiteles?

Számomra, hiteles a pap és jóval tspasztaltabb, mint ahogyan te képzeled.
Számodra, aki sem hívő nem vagy, sem nem tartozol valamelyik plébániai közösséghez, nem tartasz kapcsolatot egy atyával sem, nem jártál jegyesoktatádra, nem járattad a gyermekeidet hittanra, és még sorolhatnám a nagy személyes tapasztalataidat, _ nem hiteles.

Csakhogy, nem erről volt szó.

Ezt honnan veszed, hogy nem kap családipótlékot, ha elváltak a szülők, vagy halál esetén?

Mivel nem ismerek nőgyógyászt, ahhoz megyek be, aki éppen rendel.

Istent nem az ember teremtette meg.
Isten teremtette meg az embert.
Neked eddig az jött le rólam hogy nem vagyok magabiztos?
Te valami gyengeség jelének veszed, ha valaki Istenhívő?

A feltett kérdésemre válaszolj csak szépen sorban,- és tömören.
A többire, majd válaszolok.

Privátba nem tudok neked írni, most az én gépem krepált be.
Venned kellett újat?

Debizony, hogy ezt írtad.

Ha valakinek magánorvosa van, ám fizesse.
Ha valakinek gyakran van egészségügyi problémája és nem bízik a körzeti orvosában, keressen.
Ha hirtelen valami baj ér téged, mentőt hívsz és nem orvost keresgélsz.
Nagyon erőltetett a példád.
Ti így szoktátok, én nem.
Nem fogok senkit behelyettesíteni Istennel.
Isten egy van, nőgyógyászból rengeteg.

Valótlanságot állítottál, csakhogy Orbánt és a kormányt rágalmazd, hiszen alig írsz olyat, amiben Orbán és kormánya ellen ne írnál.

Amiről írtál, arról lehet beszélgetni, jó téma.

Amikor Öreg azt írta fegyőrről, amit írt, rászóltál.
Ezt miért nem teszed meg azokkal a nem keresztényekkel, akik aljasabbnál, aljasabb commenteket írnak, akár itt a keresztény oldalon.
Azok a commentek és azok az ordenálé szavak, miért nem érintik azt a fenenagy érzékenységedet?

Most neg a "k" maradt le. :)

Zsolt, írtam neked tegnap, de az utolsó szónál elszállt a neveddel együtt.
Lehet, hogy kiiksz

Na látod, ezt a mondstot sem tudtam befejezni. Nem kínlódok tovább, majd, ha jó lesz a gépem folytatom.

Sok mindent írtam neked. Az utolsó mondat, gondolat az volt, hogy: Mindenkinek megvan a maga útja Istenhez.

A lényeg, hogy ezt nem lehet siettetni, előírni, a szilvát is akkor szedjük le, amikor megérik és nem akkor, amikor még zöld.
Vannak vargabetűink. Isten vár bennünket, Ő ráér. Nekünk nem mindegy, hogy leéljük az életünk egy részét vele, vagy csak a halálunk órájában térünk meg, de mindkettő, bár időben nem egyforma, nagy boldogságot jelenthet.
Ezeket nem akkor írtam, csak a szilvát. :)
Emlékszel Szent Ágoston szavaira!
„Örök-új Szépség, későn, jaj későn kezdtelek szeretni! Bennem voltál, én meg künn! Künn kerestelek s torz mivoltommal berohantam ékes teremtett világodba. Velem voltál s én nem voltam veled. Teremtmények szakítottak el messze tőled, amik nélküled egyáltalán nem is volnának. Azután fölharsant hívó szózatod; megtörted lelkem siket csendjét, kigyulladt bennem ragyogó világosságod, s elűzted rólam a vakoskodó homályt. Illatod kiáradt, beszívtam s most utánad lelkendezek. Ízleltelek, éhezlek, szomjazlak; megérintettél s íme, áttüzesedtem a vágyakozástól békéd után!” (X, 27.38; ford.: Dr. Vass József).

Nemcsak, hogy elszállt, az amit neked írtam, de egyben ki is ikszeltelek (nem én, hanem a gépem) ezért nem láttam, hogy nekem, vagy bárkinek írsz.

Akkor most vizsgáld meg ebből a szempontból amit felállítottál, Jézus tanítványait. Azokat, akiket meghívott.
Honnan, miből következteted ki, hogy nem értékeljük kellően az örök életet?

A "k" betűt nem hiányoltam, megesik az ilyesmi, csak szóltam, mert előtte szintén lemaradt egy betűd.
Mindebből olyan következtetést vontál le, amiből egy kukkot sem értettem.

Ajánlom elmélkedésre a mai Evangéliumot.
Magvető

Szent István Társulati Biblia Márk evangéliuma 4. fejezet
Jézus a hajóról tanít.

Megint tanítani kezdett a tó partján. Nagy tömeg gyűlt köré, ezért bárkába szállt, így ő a tavon volt, az egész tömeg meg szemközt a tó partján a földre telepedett. Példabeszédekben tanította őket sok mindenre, és tanításában ezt mondta nekik:
A magvető.

„Halljátok! Íme, kiment a magvető vetni. Amint vetett, némely szem történetesen az útszélre hullott. Jöttek a madarak és felcsipegették. Más szemek köves talajra hullottak, itt nem volt elég a föld. Csakhamar kikeltek, mert nem kerültek mélyre a földbe. De aztán, hogy forrón sütött a nap, kiszáradtak, mert nem eresztettek mélyre gyökeret. Voltak szemek, amelyek bogáncsok közé hullottak. Amint a bogáncsok megnőttek, elfojtották, ezért nem hoztak termést. De volt mag, amely jó földbe hullott. Ez amikor kikelt és kifejlődött, termést hozott, az egyik harminc-, a másik hatvan-, a harmadik százszorosat. Akiknek van füle a hallásra, hallja meg!” – mondta.
Miért beszél Jézus példabeszédekben?

Amikor egyedül maradt, tanítványai a tizenkettővel együtt megkérdezték, mi a példabeszédek értelme. Ezt felelte nekik: „Megkaptátok az Isten országa titkát, a kívülállók azonban mindent példabeszédben kapnak, hogy: Nézzenek, de ne lássanak, halljanak, de ne értsenek, nehogy megtérjenek, s bocsánatot nyerjenek.”
A magvető példabeszéd magyarázata.

Aztán így folytatta: „Nem értitek ezt a példabeszédet. Hogy értitek meg akkor majd az összes példabeszédet? A magvető a tanítást veti. Akikben útszélre hull a tanítás, meghallgatják ugyan, de rögtön jön a sátán, s kitépi szívükből az elvetett igét. Ugyanígy, akikben köves talajra hull a mag, amikor hallják a tanítást, szívesen fogadják, de nem ver bennük gyökeret, mert csak a pillanatnak élnek. Ezért ha szorongatás vagy üldözés éri őket az ige miatt, hamarosan megbotránkoznak. És mások, akikben a bogáncsok közé hullik, hallják ugyan a tanítást, de a világ gondjai, a csalóka gazdagság és a többi vágy szívükbe hatol, elfojtja az igét, úgyhogy terméketlen marad. Végül, akikben jó földbe hull, azok hallják a tanítást, magukévá is teszik, és az egyik harminc-, a másik hatvan-, a harmadik százszoros termést hoz.

Ha végigelmélkedted, - én már számtalanszor - akkor következzék a Konkolyról szóló példabeszéd.

Ezt a példabeszédet nekünk, hozzánk intézte Jézus, akik kereszténynek hisszük, valljuk magunkat, bár gyakran érdemtelenül.

Mindenkinek ott van a lehetősége a bűn elkövetésére.
Júdásra gondolj csak, vagy Péterre.
Az biztos, hogy sokszor gondolom, egy-egy kommentet olvasva, "Ha nem lennék keresztény, hogy kiosztanám az illetőt!"
Hiszen én is ismerem azokat a szavakat, amiket a másik használ, sőt ha nem is mindet, de én is használtam belőle párat.
De nem tehetem.
A kereszténység szabadságot ad, főleg a jóra, de nem csap agyon, ha bűnt követünk el, hiszen emberből vagyunk és nincs ember bűn nélkül.
Fiatalvagy nem fiatal atyáktól hallottam már, "Ez jön hozzám gyónni, hiszen én bűnösebb ember vagyok, mint ő!"
A pápáknak is van gyóntatója, kedves Zsolt!
És igen, ha, elkövetni nem szégyelted, meggyónni, bevallani se szégyeld!
Az embernek van egy természete, azon lehet szelídíteni, de nem tudod és nem is kell gyökeresen megváltoztatni.
Mondok egy példát. Egy színész olyan Latinovics vehemenciájú, elment a pszichológushoz, vagy pszichiáterhez, hogy csináljon vele valamit. Megtehetem, de akkor már nem lesz az a jó színész. Vagyis nem ajánlotta.
Jézus sem változtatta meg Péter heves természetét, mert csak ezzel a természettel lehet jó egyházi vezető.
Jánost és Jakabot a mennydörgés fiainak nevezték.
Gondolod, hogy a szelíd természetük miatt?

Ennek láttán a tanítványok, Jakab és János felháborodtak: „Uram, ha akarod, lehívjuk az égből a tüzet, hadd pusztítsa el őket! Lk 9,54

"Simon Péternél volt egy kard. Kirántotta, a főpap szolgájára sújtott, s levágta a jobb fülét. A szolgát Malkusnak hívták."

Az aranyszabály
Amit akartok, hogy veletek tegyenek az emberek, ti is tegyétek velük! Ez a törvény és a próféták. Mt 7,12

"s amit te nem szeretsz, azt másnak se tedd."
Tóbiás könyve 4,15

Vagyis a keresztény ember ismérve, nem az, hogy nem teszi a rosszat, hanem abban áll, hogy megteszi a jót.

Természetesen az ateista is, hiszen ő is Isten teremtménye, mégha nem is ismeri el.
Azért van némi összehasonlítási alapod, ha elolvasod kittekatt, szekula, commentjeit. Bár hawken, aki most tanga jolán néven fut,- és reformátusnak vallja magát, sem tesz tanúságot a hitéről, de az annyit is ér. Vagy ki ne hagyjam már annamantrát, aki átkozódik és a pokolba küldi mindazokat, akik ellent mernek mondani neki, úgy, hogy közben magát a mennyországba képzeli. Vagyis Istennek, mert Isten ítélkezik a világvégén és nem annamantra.
Az ember addig is változhat a jó, vagy rossz irányában, élete végéig. És igazad van, mert azzal, hogy Isten nem engedi kigyomlálni a konkolyt, vagyis a rosszakat, bennünket is türelemre int. Megtűri Isten országában a bűnösöket, a rosszakat is.
Mi a bűnösök egyháza vagyunk, ha nem lennénk azok, akkor gyónás sem lenne nálunk.
A szent és bűnös egyház.
Szent, mert Jézus alapította, bűnös, mert emberek a tagjai.

Egyszóval, ezekhez képest, te egy ateista szent vagy! :)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés