Hol vannak az irgalmas magyaritánusok?

2016. augusztus 22. 8:53

Gáncs Tamás
Kötőszó
Ugye egyértelmű Jézus üzenete? Az irgalmasságnak nincsen határa. Se neme, bőrszíne, vallása, állampolgársága, de még csak oka, vagy célja sem. Igen, az irgalmasságban nincs kompromisszum.

Ment.

Kifosztották. Megverték. Otthagyták.

Ment. Meglátta. Elkerülte.

Odaért. Meglátta. Elkerülte.

Odaért. Meglátta. Megszánta. Odament. Öntött. Bekötötte. Feltette. Elvitte. Ápolta. Elővette. Odaadta.

Ugye egyértelmű? Ugye egyértelmű, hogy ezek az igék az igeszakaszból mire és kire vonatkoznak? Ugye egyértelmű? Ugye egyértelmű a példázat? Ugye nem kell túlmagyarázni? Ugye nem szorul lábjegyzetelésre? Ugye nem kell hozzá görög-magyar szótár, hogy megértsük aktuális üzenetét? Ugye pontosan értjük, hogy kikről szól? Ugye nem szükséges elemezni, hogy mit is jelent irgalmasnak lenni ma egy irgalmatlanságával látványosan tüntető világ kellős közepén?

Ugye egyértelmű? Vagy jobb lenne egy kicsit tompítani a parabola élét? Jobb lenne felmenteni a papot és a lévitát, hogy bizony ők fontos emberek, meg nem is vették észre igazából, meg nem is az ő dolguk, meg különben siettek, hiszen, mindenki annyira siet? Kérdem én, tudatosan élve a provokáció eszközével: jobb lenne, ha elvennénk az élét a jézusi mondatoknak, és azt mondanánk: mindenki segítsen, ahogy tud, ahol tud, mint a jó cserkész, vagy példás kisdobos, vagy becsületes úttörő, vagy tisztességes jólfésült polgár, és akkor nyugodtan mehetünk haza a vasárnapi ebédre?

Ugye egyértelmű? Vagy az is lehet, hogy nem az. Az is lehet, hogy túl naiv és idealista vagyok, és azt gondolom, hogy a jézusi evidenciák egyik legfontosabbika áll előttünk, miközben sokan meg úgy érzik: Jézus túloz. Jézus csak – hozzám hasonlóan – provokál.

És tényleg meg lehet úszni úgyis, hogy nem veszem komolyan az irgalmas samaritánus példázatát. Csak úgy félkomolyan, ami épp belefér. Ami miatt nem kell feladnom a komfortzónám. Csak úgy félkomolyan, ami még nem piszkolja be a kezem, nem veszi el a drága időmet, nem kezdi ki a begyakorolt, megörökölt, bombabiztos hitemet. Csak úgy félkomolyan, hogy benne is vagyok, meg nem is. Mint a pap meg a lévita. Mint az akkori és mai farizeusok, akiknek semmi és senki sem drága, ha a hatalomról van szó.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 61 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hála Isten , az irgalmas magyaritánusok a naiv migráns-barátok között nincsenek ott . Ott vannak viszont , ahol a kontroll után valóban menekülteknek bizonyulókon segíteni kell !

Szamár IÁ?


Kik azok az úgynevezett magyaritánusok, akikről kérdezne?
Hol laknak, a szomszéd országban? :)

Hja csak egy "tőlünk" is kiválóbb-ról, egy ki emelkedő -mert irgalmas- szamaritánusról szól Jézus irgalmasság-példázata?

Talán több irgalmas szivű szamáriai is van, csak

mink (kontextuálisan szólván:judeai-ak)

előítéletesek vagymuk?!

("Hol vannak az irgalmas magyaritánusok?")


Vallástörténeti szövegkörnyezeti "hely" elemzést kérnék tisztelettel. ( !! )

Válaszok:
ÁrPi | 2016. augusztus 22. 9:50

Bocsánat ezt az előbbit főképpen Gáncs Tamásnak próbálnám címezni...

Az a baj, hogy leghangosabban éppen a liberalizmus lévitái és a globalizmus papjai kérik számon az irgalmasságot a magyaritánusokon. Mindezt többnyire kényelmes budai vagy belpesti karosszékeikből, esetleg romkocsmai magányukból.

Persze ők cseppet sem irgalmasok a magyariánusokkal. Ezt láthattuk a kettős állampolgárságról szóló népszavazáskor is.

Nem irgalmasak azokkal a magyaritánusokkal, akik történelmük során számos alkalommal bizonyították befogadókészségüket. Elég talán Szent Istvánra utalni, aki befogadta a kereszténységet. Vagy Mátyásra, aki befogadta a humanizmust. Vagy a galíciai zsidók, esetleg a világháborús lengyelek befogadására gondolni.

A magyaritánusok most is irgalmasok. Csak hát szeretnék megőrizni hagyományaikat, identitásukat, kultúrájukat, hazájukat is. És az említett léviták és papok szemében ez a legnagyobb bűn. Ezért hivatkoznak farizeus módon az Írás idézett részére. Hogy is mondta Krisztus? Kívülről fehér sírokra hasonlatosak, de belül telve vannak ragadománnyal.

Ja, és ez is rémlik: ha jót teszel, ne kürtöltess magad előtt, mint a képmutatók teszik.

Ezek a németek még a magyaroknál is jobban félnek!!!!!!!!
A kormányuk felszólítására 10 napi élelmet és ivóvizet kell tartalékolniuk!!!!!!!!

Az evangélikusok nemzetközileg támogatják a migrációt. Nem értem, de ez van.

Ha jön Jézus, majd ad nekik. A mostani jótékonykodók úgy akarnak adni, hogy másoktól elvesznek.

Jézusnak csak erre volt hatásköre.
Az Atya a bűnösöket örök kárhozatra küldi, csupa irgalmasságból.

A példabeszédben erőszakos támadás érte a szenvedőt. Az irgalmas ember bekötötte a sebeit, megitatta, megetette és elvitte egy biztonságos helyre, ahol megerősödhet és azután hazamehet és folytathatja az életét. Mert életveszélyben volt, fedél nélkül, éhezett és szomjazott. De nem vitte haza és nem tartotta el a hátralévő életében.

A tavaly ide csörtetők nem voltak életveszélyben, de fedél nélkül voltak, éheztek és szomjaztak. Kaptak enni, inni, kaptak fedelet és orvosi ellátást, ha megbetegedtek. Az irgalmasság követelménye teljesült. A mi államunk, a keresztény és emberi jogi egyesületek, gyakran magánemberek irgalmassága révén.

A példabeszéd is rávilágít arra, hogy az irgalmasságnak van határa. Az irgalmasság nem vendéglátás!

Az irgalmasság határán túl pedig értelmezésem szerint Jézus elvárta, hogy az emberek higgyenek benne, kövessék őt, atyját-Istenét és az ő tanításait. És elküldte a tanítványait, hirdetni az igazságot és téríteni az embereket. Jézus nem volt "semleges" és "toleráns" a más tanítást követőkkel szemben. A keresztények közösségébe nem kerülhettek be Odin vagy Jupiter követői.

A muszlimokból nem lesznek keresztények. A muszlim "menekülés" üzleti út is egyúttal, mert valakiknek fizettek azért, hogy Európa földjére kalauzolják őket és Európa népei "irgalmasságot" gyakorolhassanak velük. Ezért követelik olyan agresszíven a bebocsátást, különben elvész a befektetés.

Gazdag hittestvéreik pedig ahelyett, hogy befogadnák őket és irgalmasságot gyakorolnának velük, elvárják, hogy mi lássuk el őket még a saját földjükön is, ám felajánlják, hogy mecseteket építenek számukra Európában.

Vajon Jézus megtűrné Mohamed templomait a keresztények között? Irgalmasságból!?

Tamás! Most magadról beszélsz, ugye?
Térj meg és kezd el nem csak szívben, de tettekben is gyakorolni az irgalmat, ahogyan ezt mi is tesszük.

Ami a példabeszédet illeti, a szamaritánus nem vitte haza az izraelitát. Bevitte egy fogadóba és pénzt adott az ápolására.

Jézus melyik példabeszédében mondta, hogy úgy segítsél, hogy életeket oltasz ki?

Melyik példabeszédében mondta, hogy mielőtt segítesz ezer kilométert utaztasd a segítségre szorulót?

Melyik példabeszédében mondta, hogy ne legyenek utódok és idegen népekkel oldjad meg a gyermekáldást?

Melyik példabeszédében mondta, hogy a segítségre szorulókat a világ egy részében szét kell osztani, elszakítva őket a szülőföldjüktől?

Jézus tanításai azokra nem vonatkoznak, akik háborúba kergették az afrikai-ázsiai országokat, előtte még le is rabolták?

A szerző tévedésben van, mert azt hiszi a samaritánus szó eredte a szamár.

Nem hinném, hogy ma Jézus azt mondaná: légy irgalmas azzal a hívatlan erőszakos betolakodóval, aki átvágta a férjed torkát, és engedd be a házadba, hogy teutánad, a lányodat is megerőszakolja!
Hol van ilyen utalás a bibliában, lehet, hogy csak én nem találom?
És az sem számít, hogy ez az egész invázió nagyrészt nem az üldözött menekülőkről szól, hanem egy ÖRDÖGI TERV gondosan kimunkált része?
Gondolkodni sem szabad a biblia szerint, csak gondolkodás nélkül szajkózni valamit, aminek egészen más az értelme?

Bemásolom a saját írásomat melyet egy másik cikk alá írtam, sajnos ehhez is illik válasznak.

"Nem hinném, hogy ma Jézus azt mondaná: légy irgalmas azzal a hívatlan erőszakos betolakodóval, aki átvágta a férjed torkát, és engedd be a házadba, hogy teutánad, a lányodat is megerőszakolja!
Hol van ilyen utalás a bibliában, lehet, hogy csak én nem találom?
És az sem számít, hogy ez az egész invázió nagyrészt nem az üldözött menekülőkről szól, hanem egy ÖRDÖGI TERV gondosan kimunkált része?
Gondolkodni sem szabad a biblia szerint, csak gondolkodás nélkül szajkózni valamit, aminek egészen más az értelme?"

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában