Párbeszéd

Megölelte egymást Ferenc pápa és a kairói nagyimám

2016. május 24. 12:12
Ferenc pápa hétfőn a Vatikánban fogadta és megölelte Ahmed el-Tayebet, a kairói Al-Azhar mecset és egyetem nagyimámját, aki Benedek pápa korábbi iszlám-kritikus szavai miatt függesztette fel a keresztény vezetőkkel való párbeszédét. Az előző katolikus egyházfő egy akkori beszédében a keresztények védelmét szorgalmazta, amit Ahmed el-Tayeb az egyiptomi belügyekbe való beavatkozásként értelmezett.

A nagy vallások vezetőinek a béke melletti, valamint az erőszakkal és terrorizmussal szembeni elkötelezettségét szorgalmazta Ferenc pápa és Ahmed el-Tayebet, a szunnita muzulmán világ szellemi központjának számító kairói al-Azhar mecset és egyetem nagyimámja kettejük hétfői vatikáni találkozóján, amelytől azt remélik, hogy javít a két egyház elmúlt évekbeli fagyos viszonyán.

Ferenc pápa első ízben fogadta a szunniták szellemi vezetőjét, akivel az újságírók előtt át is ölelték egymást.

Történelmi találkozó

Federico Lombardi szentszéki szóvivő közleménye szerint a mintegy félórás megbeszélésen a felek mindenekelőtt magának a találkozónak a jelentőségét hangsúlyozták a katolikus egyház és az iszlám közötti párbeszédben. Szó volt a Közel-Keleten élő keresztényekről és védelmükről a térségben dúló konfliktusok és feszültségek között.

Elemzők szerint is üzenetértékűnek maga a történelmi találkozó számít: Ahmed el-Tayeb a szunnita teológia központjának számító kairói al-Azhar mecset nagyimámja XVI. Benedek pápa 2006-os regensburgi beszéde óta nem járt a Vatikánban, miután a korábbi katolikus egyházfőnek az akkor Mohamed prófétáról és az iszlámról mondott szavait a muzulmán világ sértőként értékelte. 

A feszültség 2011-ben tovább fokozódott, amikor XVI. Benedek gyávának nevezte a szilveszter éjszakáján az alexandriai kopt templomnál elkövetett öngyilkos merényletet, amelyben több mint húszan meghaltak és százan megsebesültek. A katolikus egyházfő akkori beszédében a keresztények védelmét szorgalmazta, amit Ahmed el-Tayeb az egyiptomi belügyekbe való beavatkozásként értelmezett. Ugyanígy látta a kairói kormány is, amely öt évvel ezelőtt visszahívta szentszéki nagykövetét, akit Ferenc pápa megválasztása után 2014-ben küldtek ismét vissza a Vatikánba.

Jelentős lépés

Ferenc pápa és Ahmed el-Tayeb találkozója jelentős lépésnek számít, mivel a katolikus egyháznak sikerült ismét felvennie a kapcsolatot az iszlám egyik legnagyobb teológiai képzési központjával - jelentette ki Samir Khalil Samit egyiptomi jezsuita, a bejrúti egyetem iszlám tanszékének és a római pápai keleti intézetnek a tanára. 

A Vatikáni Rádiónak adott nyilatkozata szerint a vatikáni találkozó Ahmad et-Tajjeb számára is fontos volt az Iszlám Állam (IÁ) dzsihadista szervezet által hirdetett szélsőséges vallási nézetek visszaszorítására, amelyek elfogadhatatlanok az iszlám világ számára is. Anba Kyrillos William Samaan, az egyiptomi Aszjút kopt püspöke úgy nyilatkozott a Fides olasz egyházi hírügynökségnek, hogy Ferenc pápa és Ahmed el-Tayeb találkozója helyreállította a két vallás közötti kapcsolatot. Ezt bizonyítja, hogy a találkozó az egyiptomi lapok címoldalain szerepelt. Úgy vélekedett, hogy XVI. Benedek korábbi szavait a muzulmán világ félreértette.

Ahmed el-Tayeb elítélte a Charlie Hebdo szatírikus magazin párizsi szerkesztőségében 2015 januárjában elkövetett terrorista merényletet. Akkor úgy fogalmazott, hogy a dzsihadista terroristákat „keresztre kell feszíteni”.

 

Összesen 109 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hirtelen azt olvastam, hogy
"Megölte egymást Ferenc pápa és a kairói nagyimám"
és arra gondoltam, mekkora veszteség érte a Iszlám egyházat...

Ez megtörtént, csak a nagyimám még úgy sem vezetője a muszlimoknak, mint a pápa a keresztényeknek.

miska, miska, te mindig félreolvasol. Nézz inkább mesét. :)

Mása és a medve. A medvét Mísának hívják.

https://www.youtube.com/watch?..

Miért te nem szoktál?

Itt nem részletezted.

Milyen érdekes!
Nem ám holmi, a vándorlásban porosodott lábat csókol "őszentsége"!
Van némi igazad, a "lábcsókra" váró többiek arcán sem látom az áhítatot.

Teveszarost?
Előtte mindet pedikűrözték.

"De ugyanezen hódítói gondolattal értelmezhetnénk Máté evangéliumának a végét, amikor Jézus tanítványait minden nemzethez elküldi.”"

Többször elolvastam, nem lehet mondani, hogy egyértelmű. Önmagában sem, a kontextusában sem.

A megfogalmazásod volt pontatlan.
Természetesen tudom, hogy miért írtad.

Te semmit nem változtál, mióta utoljára volt pechem olvasni a hozzászólásodat :D Azóta se lett értelme a szózuhatagodnak.
No nem baj. Ugorgyunk.

Válaszok:
Sulammit | 2016. május 26. 23:15

Ezért aztán érdemes volt kommentelned!

Válaszok:
ancilla | 2016. május 27. 13:12

Jaj. Sokszor megírtam már, ne maszatolj, azt nem állhatom.

Hozzád nem szóltam.

Válaszok:
Sulammit | 2016. május 27. 22:06

Az igaz.
És hozzád zsoltcom szólt talán?

Válaszok:
ancilla | 2016. június 1. 23:10

Nem mondtam, hogy durva volt.

Nem értettél te félre semmit.
Tőled várt változást, a nem kereszténytől az, aki a 40 napos böjtje után semmit sem változott.
Ahogy visszajött húsvét után, máris beszólt valakinek. Pont ebben a stílusban.

Őszinte? Te a tapintatlanságot őszinteségnek nevezed?
Beszélgetett valakivel, leírta annak a gondolatait. Azokkal lehet egyetérteni, vagy nem.

Nem őszinte volt, hanem lenézi a másik embert.

Te ne beszélj őszinteségről, mert nem hiteles tőled. Te őszinte? Amikor azt is letagadod, hogy kordart nicknéven voltál itt nem is olyan régen?

Vagyis Cyranónak mondjuk a szemébe, hogy ronda nagy orra van?
Akkor őszinték vagyunk és nem tapintatlanok?
A halálos betegnek is, bele a szemébe mi? Hogy kár imádkoznia, reménykednie, úgyis meg fog halni?!

"Az igazság kimondásával rombolni is lehet. Akár el is lehet pusztítani a másik embert."
Popper Péter

"Az őszinte embereket gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

Mert, az őszinte emberek gyakorta tapintatlanok.

Na ezt linkekkel kellene alátámasztanod. Mindháromról külön, külön.

"Az őszinte embereket gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

Erre hozzál példákat. Ezt kértem tőled.

Pedig jó volna, ha hoznál. Ha tudtál az előbbi szerzőktől, az őszinteségre, bár nem ezt kértem tőled, gyerekjáték lesz neked a Bibliából is hoznod arra amit állítottál. Konkrétan ezt állítottad.
Akkor bizonyítsd is az állításodat.

"gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

Ha olyan fontosnak tartod az őszinteséget, te magad miért nem élsz vele? Ne idézeteket hozzál, éljed!

"Az őszinte embereket gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

Erre hozzál példákat. Ezt kértem tőled.

Pedig jó volna, ha hoznál. Ha tudtál az előbbi szerzőktől, az őszinteségre, bár nem ezt kértem tőled, gyerekjáték lesz neked a Bibliából is hoznod arra amit állítottál. Konkrétan ezt állítottad.
Akkor bizonyítsd is az állításodat.

"gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

Ha olyan fontosnak tartod az őszinteséget, te magad miért nem élsz vele? Ne idézeteket hozzál, éljed!

Miért hazudsz? Nem a mondatod felét idéztem. A teljes mondatodat idéztem.

Azt kértem, hogy idézz olyan szöveget a Bibliából ami szerint gyakran vádolják tapintatlansággal a prófétákat, Krisztust és az apostolokat.
Mert, hogy ezt állítottad.

Szóval kik és mikor "vádolták" őket tapintatlansággal?

Miért hazudsz? Nem a mondatod felét idéztem. A teljes mondatodat idéztem.

Azt kértem, hogy idézz olyan szöveget a Bibliából ami szerint gyakran vádolják tapintatlansággal a prófétákat, Krisztust és az apostolokat.
Mert, hogy ezt állítottad.

Szóval kik és mikor "vádolták" őket tapintatlansággal?

Miért hazudsz? Nem a mondatod felét idéztem. A teljes mondatodat idéztem.

Azt kértem, hogy idézz olyan szöveget a Bibliából ami szerint gyakran vádolják tapintatlansággal a prófétákat, Krisztust és az apostolokat.
Mert, hogy ezt állítottad.

Szóval kik és mikor "vádolták" őket tapintatlansággal?

Ne beszélj mellé! Ezt a mondatodat bizonyítsd!

"Szóval kik és mikor "vádolták" őket tapintatlansággal?"

Legyél már konkrét! A "vádolták" szavad, úgy látszik, hogy minduntalan elkerüli a figyelmedet. Mivel többes számot írtál nevezd már meg, hogy kikre is gondoltál? Persze Szentírási idézetekkel.

Látom, hogy nem tudod megérteni a saját szavaidat sem.

"Tapintat? Inkább őszinteség!"

"Az őszinte embereket gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

Láttam.
Te pedig olvasd el már végre magadat és próbáld értelmezni.

Az én "szerény" :) véleményem is ez.

"Az őszinte embereket gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

1. Tudom, hogy mit jelent a "lásd" szó.
2. Ők (próféták, Krisztus, apostolok) egyáltalán nem tapintatoskodtak. Úgyhogy helytelen amit írtál, hogy "sokszor ők sem".
3. Senki sem vádolta őket tapintatlansággal.

Abban az összefüggésben tudom csak értelmezni a szavaidat, ahogy leírtad.

Nem, szerencsére nem. Viszont az a stílus, ahogyan előadja a nagy semmit hosszasan, mindig megihlet:) egyszerűen nehezen viselem a hozzászólásait. Hátha egyszer ráébred, hogy érthetetlen monológjait nagyon sokan irritálónak tartják. Ha nem, hát nem. de próbálkozom. Egyébként pedig nem értem, it keres a keresztény oldalon egy annyira keresztényellenes alak, mint ő.

Veled máshol is tudna beszélgetni, nyilván. Ha akarna, mármint.

Az viszont, ahogyan te, mint egy anyatigris, nekiugrasz az embernek, ha őt "megszólni" merészeli, elég bizarr. Ráadásul nemigen tudom, mi közöd van az én böjtömhöz, és hogy veszed magadnak a bátorságot, hogy engem megszólj... miközben ezt rajtam számon kéred.

Folyamatosan beszólogatsz bro1-nek, te beszélsz?

Tudod, a szálka meg a gerenda! Kettőnk közül nem én vagyok az "teológus"!

Válaszok:
ancilla | 2016. június 1. 23:12
Sulammit | 2016. június 2. 17:36
Csomorkany | 2016. június 2. 19:59

"nem értem, it keres"

helyett:

"nem értem, mit keres"

Kötelez valaki, hogy olvassad? Nem! Akkor miért olvasod?
Vagy miért nem ikszeled ki?
Mit keres itt? Amit te. Beszélgetni akar, a véleményét akarja leírni, azt keresi.
Szeret kérdezni és válaszokat vár. Megnéztem, velem beszélgetett először.

"alak" ezt már írtad egyszer. Nagyon irritáló. Nekem ez a lenéző, lekezelő stílusod jobban irritáló.
Szent Pál is üldözte a keresztényeket, nem emlékszel?

Az a közöm a böjtödhöz, hogy te tetted ezt "közkinccsé".
Te pedig egy nem keresztény emberen kéred számon a változást, amikor nem ő, hanem te böjtölsz.
Miután szépen megtisztultál visszajössz és megalázod a másikat. Mikor beszélt ő így veled?

Folyamatosan kiigazítom kordart-bro1-et, ahogy mindenki más is teszi vele.
Az a beszólogatás, amit ő művel itt velem és másokkal. És te velem, Zsolttal, na meg pár emberrel még tettél.

"Mindenki kezdje el magán és elég megjavítandót talál."
Goethe

Válaszok:
ancilla | 2016. június 3. 23:24

Mitagadás, nem jellemzi a hozzászólásait a kristálytiszta érthetőség, és a világos logikai vonalvezetés A-ból B-be, dehát te meg nem vagy köteles foglalkozni vele.

Válaszok:
ancilla | 2016. június 3. 23:12

Persze, hogy számít! Neked biztosan. Különben nem írtál volna most nekem.
ancilla nevében pedig ne nyilatkozzál.
Még azt fogja írni neked is, hogy: "Az viszont, ahogyan te, mint egy anyatigris, nekiugrasz az embernek, ha őt "megszólni" merészeli, elég bizarr."

Különben elég udvariatlan férfi? vagy. Magadat írtad elsőként. Két okból is helytelen. Látod, megint csak kénytelen vagyok kiigazítani téged.

Tökéletes vagyok? Te mondád! :)

Nem vádoltalak sem ancillát, sem téged.
Őszinte voltam és azt te nagyon szereted.

"Az őszinte embereket gyakran vádolják tapintatlansággal. Lásd a prófétákat, Krisztust és az apostolait..."

Vagy, amennyiben rólatok van szó, mégsem annyira? :)

bro1 Hozzászóló kiszűrése 2016. január 2. 13:32
Ha kordart hozzászólót valaki hazugsággal vádolja, az szó szerinti idézetekkel bizonyítsa. Én semmi hamisságot, kötözködést, megtévesztést nem láttam írásaiban, viszont sok jó szempontra hívta fel a figyelmet.

Ezzel jöttél vissza kordart. Annyira nem fontos a véleményem ugye? Magadnak hazudhatsz, de nekem ne is próbálkozzál. Átlátok rajtad, mint az ablaküvegen. :)

Minden gyónó katolikusnak van önismerete. És nem egy parányi.
Ja, hogy nekem egy parányi önismeretem sincs.
Egyre viccesebb vagy kordart bácsi.

Valóban nem, nem is fogok. És hogy ne irritáljon folyamatosan, ezért - önvédelemből - láthatatlanná teszem egy x segítségével.

Kösz a jó ötletet!

Válaszok:
Sulammit | 2016. június 4. 18:15

Csak egy utolsó gondolat neked.

"Mit keres itt? Amit te."

Nem.

A "keresztény Mandineren" vagyunk, ugyebár.


Én itt keresztény testvéreimmel szándékozom beszélgetni közös hitünkről, közös egyházunkról, közös örömeinkről, problémáinkról.

Ő pedig folyamatosan provokál. Köze nincs a kereszténységhez, egyetlen olyan hozzászólása nincs, ahol ne akarna szembehelyezkedni a keresztény-katolikus hittel. Bevallottan távol áll mindattól, ami nekünk az életünk.

Időnként udvariasan, időnként fölényeskedve, időnként jópofizva, de mindig szembehelyezkedve ír. És mindig kuszán és semmitmondóan, egyébként. Egy nagyon intelligens ismerősömnek mutattam meg az egyik hozzászólását a minap. A hasát fogta nevettében.

Neked tetszik, rendben - hogy udvaroltatsz magadnak vele, ez a te dolgod, nem az enyém. Egyszer leírtam ezzel kapcsolatban a véleményemet, akkor haragudtál meg rám. (Pedig aki figyelemmel kíséri az itteni "életutadat", az tudja, hogy a virtuális románcok nem idegenek tőled.) Na mindegy, ismétlem, legyen ez a te dolgod.

Én Zsoltit kiixelem, másodperceken belül, hiszen tényleg nem kell az ő idegesítően követhetetlen hozzászólásaival foglalkoznom. Nem éri meg.

Ígérem neked, hogy többet nem bántom.

Válaszok:
Sulammit | 2016. június 4. 18:22
Sulammit | 2016. június 4. 18:22

Ez az én "jó" ötletem volt.

Amit írtál abban mindenben egyet értek, - Veled.
Engem is provokál, de én akkor megírom neki a véleményem. Amire tudok arra viszont válaszolok.
Ha olvastad volna, pont a napokban írtam meg, hogy mit gondolok az itteni ténykedéséről. Azt, amit te.

Remélem abban is egyetértünk, hogy fantasztikus volt, Papp Tamás atya prédikációja a Prohászka ünnepségen.

Amit írtál abban mindenben egyet értek, - Veled.
Engem is provokál, de én akkor megírom neki a véleményem. Amire tudok arra viszont válaszolok.
Ha olvastad volna, pont a napokban írtam meg, hogy mit gondolok az itteni ténykedéséről. Azt, amit te.

Remélem abban is egyetértünk, hogy fantasztikus volt, Papp Tamás atya prédikációja a Prohászka ünnepségen.

Jellemhibáról? Hát akkor kezdjük ott, hogy ki az a kordart?

Nem "rólunk"! Ne vedd magad egy kalap alá ancillával. És mondtam, hogy ne beszélj az ő nevében.

Te egy mindenkit kioktató, kiikszelő! szőrszálhasogató vagy.
Ancillával nem voltak olyan parttalan vitáim, vitái az itt kommentelőknek, mint veled.

A csudába, hogy mindenki fölismeri kordárt, csak te magadat nem!

Csomorkany Hozzászóló kiszűrése 2016. január 2. 23:06
@bro1
Ja, hogy te vagy kordart. Hát, hiányoztál. Egy
kicsit.

Csomorkany Hozzászóló kiszűrése 2016. január 3. 21:06
@bro1
Egy este alatt sikerült kielégítened a hiányérzetemet.

Sulammit 2016. január 4. 12:12
@bro1
Abban a pillanatban felismertelek, ahogy hozzám szóltál! :)

ancilla Hozzászóló kiszűrése 2016. április 1. 23:05
2
2
@kordart
Szia, kordart! Örülök, hogy újra itt vagy! :)

Counter http://goo.gl/EXkKH9 Hozzászóló kiszűrése 2016. április 7. 23:51
@bro1
Már megint az Úr szól a száddal, kordart?

acido domingo Hozzászóló kiszűrése 2016. január 26. 07:40
2
@bro1
'Acidot kihagyom, mert ropogós kifliről álmodik mostanában.'

Kordart legszebb napjait idézed. Sajnos képtelen vagy az elfogulatlan, érveken alapuló vitára.


acido domingo Hozzászóló kiszűrése 2016. január 6. 19:02
1
@Csomorkany
Kordart reinkarnálódott. Vagy inkább újra megnickesült.

Dehogynem. A nick nevem Sulammit. Ahogy a tiéd kordart.

Ha mindegy akkor miért nem ismered el?
Mindenki felismert csak te nem ismered fel magadat. :)

Kegyes vagy hozzám? Te? Már amikor bejelentkeztél közöltem veled, hogy nem tartok igényt a társaságoddal, amiért Csomorkánnyal és velem így beszélsz.
Sulammit 2016. január 5. 12:18
@bro1
Erről a témáról bizony nem.

És azt gondolom, hogy másról sem. Nagyon nem tetszik nekem, ahogyan Csomorkánnyal és velem beszélsz.
Megállapítottad, hogy nem változott. Hát te talán változtál? Vagy csak neki lett volna szüksége rá?

Nem akarom veled ott folytatni, ahol végeztünk.

Nem az atya észrevételeivel volt a bajom, hanem a te tudálékos, fontoskodó megjegyzéseddel.

Vagyis örülj, hogy egyáltalán hozzád szóltam!

Csomorkány nem tudta bebizonyítani azt az állítását, amihez bizonyítékként linket is küldött, mert pont az ellenkezőjére volt bizonyíték.
Mivel azt mondta, hogy ki fog ikszelni, de továbbra is commentelt nekem, megkértem, hogy vegye magát komolyan és váltsa be az ígéretét.
Ennyi a történet.

Én még senkit nem ikszeltem ki, te ellenben úgy, osztogatod, mintha fizetnének érte. Ez a te evangelizációd! :)
Nem kell, hogy "kegyes" legyél hozzám. Nyugodtan ikszeljél ki.

Nem kísérlet volt. Szembesítettelek az itt commentelőkkel.
Nézőpont kérdése, hogy kinek, mi a lényegtelen.
Honnan tudod, hogy "nagyobb érdeklődésre tarthatna számot"?
Honnan tudod, hogy nem ez érdekli jobban a "Tisztelt Olvasót"?

Nincs nekem időm arra, hogy mindet belinkeljem, amit évek óta írtál. Az lenne aztán az "időt rabló".
Akit érdekelnek a hozzászólásaid, az megkeresi magának.

Tudod, nem kell hinnie valakinek, sőt katolikusnak sem kell lennie, hogy egy adott témához hozzászóljon, vagy megítéljen egy embert.

Counter véleménye rólad, nehogy azt mondd már, hogy meglep. Nem titkosította.

Na, hogy kerek legyen a történet.

acido domingo Hozzászóló kiszűrése 2015. november 18. 18:28
2
@Csomorkany
Heidl György blogján volt egy 'trienti' nevű kommentelő, akit a blog gazdája kitiltott. Utána jelent itt meg kordart. Az a tippem, hogy innen is továbbállt, és most a jezsuita blogon nyomul 'studiorum' név alatt.
Legalábbis időben egybeesik az eltűnés/megjelenés.
Válaszok:
Csomorkany | 2015. november 18. 20:06
Counter | 2015. november 21. 15:06


Csomorkany Hozzászóló kiszűrése 2015. november 18. 20:06
És ott is tud x-elni?


acido domingo Hozzászóló kiszűrése 2015. november 18. 21:21
@Csomorkany
Hát ott nem

Csomorkany Hozzászóló kiszűrése 2015. november 18. 21:52
@acido domingo
Szegény.

Neked volt, van szükséged, mert váltig tagadtad, tagadod.

Írtam már neked, nem olvastad?
Na még egyszer a gyengébbek kedvéért.

"Nincs nekem időm arra, hogy mindet belinkeljem, amit évek óta írtál. Az lenne aztán az "időt rabló".
Akit érdekelnek a hozzászólásaid, az megkeresi magának."

Minden mondatodra reagáltunk, tiltakoztunk a téveszméid ellen, amit te katolikus tanításnak tituláltál.
Nem lehet egy rossz szavad se ránk.

Köszi, de elég volt egyszer elolvasni téged és lefolytatni a vitáinkat veled.
Mindenre megkaptad akkor a válaszunkat. Mit akarsz még?

Te tényleg ennyire érthetetlen vagy? Vagy erre sem emlékszel? Pedig még egy napja sincs, hogy megírtam neked.

Dehogynem. A nick nevem Sulammit. Ahogy a tiéd kordart.

Az Emberi Jogok Egyetemes Chartája hol rendelkezik a nicknevekről?

A véleményem kicsit összetett. Konkrétan bro1 ellen azért nincs kifogásom, mert kordartot anno kiixeltem, bro1 pedig még nem adott erre okot. Szóval a nickváltás mögött van némi pozitív stílusváltás is, és ennek szívből örülök. Pl. szignifikánsan csökkent az orrunk alá floodolt XX. század eleji vidéki katolikus szerzők írásainak a száma.

Másrészt vannak olyan nickváltások, amik mögött kifejezetten az ixelések kijátszásának a szándéka áll, és az nem túl korrekt ügyeskedés. De az is igaz, hogy az ixelés csak egy ujjmozdulat. A kiixeltjeim listáján vélhetően elég sok nick mögött áll ugyanaz a versenyző.

Ahogy említettem, kordartot kiixeltem, bro1-et pedig még nem, úgyhogy a nyilvánvaló folyamatosság mellett különbséget is érzékelni vélek bro1 javára.

"Biza" nem. Azért nézed ki, mert rossz emberismerő vagy. Savanyú a szőlő?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés