Jézus sem enged be mindenkit az országába

2016. május 15. 18:46

Böjte Csaba
Blogstar
Elítélem azt, aki feltétel nélkül mindenkit beenged. Én több, mint ötezer gyereket fogadtam be, de csak azt, aki kérte, aki tényleg segítségre szorult és azt aki kész volt velem együttműködni. Interjú.

Szót ejtett a bevándorlási hullámról is. Mit kell tennie egy keresztény embernek ebben a kérdésben?

A legnagyobb baj az, hogy ebben a kérdésben csak a két véglet van – Hófehérke, vagy vasorrú bába. Felnőhetnénk és észrevehetnénk, hogy a világban van szürke, vagy kék is. Elítélem azt, aki feltétel nélkül mindenkit beenged. Én több, mint ötezer gyereket  fogadtam be, de csak azt, aki kérte, aki tényleg segítségre szorult és azt aki kész volt velem együttműködni. Egy partneri viszonyt alakítottam ki a gyerekekkel. Megkértem őket, hogy tanuljanak, fogadjanak szót és ezért vállaltam, hogy szállást, kosztot és atyai szeretet adok neki.

Vonható ebben így párhuzam?

Mereven azt mondani, hogy hozzánk aztán senki se jöjjön be, az nem magyar emberhez méltó viselkedés. Ájultan hagyni, hogy bárki jöjjön és azt csináljon, amit akarjon, az is nagyon furcsa, beteges dolog. A házamon van egy ajtó, azon be lehet kopogni, ha beengedem be lehet jönni, de a vendégnek is méltónak kell lenni ehhez a fogadtatáshoz. Ebben az ügyben fontos szerepe van a rendőröknek, a határőröknek. Nekik kell megállapítani, hogy ki milyen céllal érkezik hozzánk és logikus, hogy aki bajban lévő emberként, de barátként érkezik  azt segíteni kell.

Ebben a népvándorlási helyzetben kell félnie a keresztényeknek?

Mi magyarok a történelem során egy párszor voltunk kultúrák találkozásának a középpontjában. Veszélyesek ezek a helyzetek, de én hiszek abban, hogy a párbeszéd segít ezeket mindannyiunk előnyére fordítani és nem válik gyilkos indulatokká.

Mekkora feladata van ebben egy papnak?

Ha az ember az evangéliumra, Istenre figyel és nem okoskodni próbál, akkor ez nem nagy teher. Jézus Krisztus irányt mutatott, eljött a földre és meghívta az ő országába az egész emberiséget, vagyis nagylelkűen befogad, integrál. Ennek a fényében Ferenc pápa döntése, hogy elmegy Leszbosz szigetére és elhoz tizenkét menekültet érthető és világos. Az biztos, hogy Jézus sem nyakló nélkül enged be mindenkit a mennyek országába. Nem elég csak mondogatni, hogy »uram, uram«, hanem tenni is kell érte.

 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 141 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nem csak szent , de okos ember is Böjte atya !

Válaszok:
alkar70 | 2016. május 15. 21:10

Nem Böjte atya "állt be a sorba" , Ön lóg ki a józanok sorából , az ésszerűség tagadásával .

Nagyon tisztelem Böjthe atyát, szerintem ő korunk legnagyobb magyarja.

Kezdettől fogva az "egy sem" állásponton voltam, megpróbálom megfontolni az olvasottakat, de azért ez még így sem egyszerű.

Ez egy népvándorlás és NEM százakról, százezrekről van szó, ráadásul nem igazán együttműködésre hajlandó tömegről.

Az ötezer gyerek már itt volt.

Ha az EMBER jelleméhez ész is társul, akkor képes arra, hogy tanítson.
A jellemétől függően jóra, vagy kevésbé jóra.
Az egyoldalú befogadás nem járható út, ezt Böjte atya is világosan látja.
Európa vendégeket hívott anélkül, hogy ismerné őket.
Ilyet bölcs ember nem nem tesz úgy, hogyha nem tetszik a vendék, akkor a szomszédot kényszeríti arra, hogy gondoskodjon róla.
Európa politikusai úgy gondolták, hogy nekik a meghívás, a nyakló nélküli ajtónyitogatás a dolguk, az állampolgároké a megszakadásig munka és erőszak jut az "orgiából".

Így van. Ezt magyarázzuk már mióta!

Böjte Csaba korrekten összefoglalta a liberális álláspontot a kérdésben.

Köszönet érte.

Ez az Unió bevándorláspolitikája.

Senkit nem utasíthatunk csak úgy el, és aki elfogadja a játékszabályokat az jöhet.

Érdemes megjegyezni: Böjte atya sem kérte, hogy legyenek keresztények.

De fogadják el a játékszabályokat.

Ennyi.

Válaszok:
péterx | 2016. május 15. 21:06

Tudtam . Legyen olyan emberré , akivé Isten színe előtt lennie kell ! Ehhez kívánok minden jót !

Böjte atya egyszerűen és okosan érvelt . Ez a kötelessége .

Téved , van követelmény is : pl. olvassa el az Utolsó Ítéltről szól részt / Mt 25. fejezetben / . Vagy : az okos és balga szűzekről szóló példabeszédét .

Nem , Böjte atya Böjte atya véleményét foglalta össze...

Válaszok:
alkar70 | 2016. május 15. 21:13

Emberek írták , Isten sugallatára : ezért a Biblia a legolvasottabb könyv a világon !

Amit leír , az a saját pokla : sírás és fogak csikorgatása...

A szögedi célszörű szögény embörök látják, mi a pontos helyzet migráns ügyben.

A magyar kormány sok milliárd forintért kerítést épített a déli határra. A határon katonák és rendőrök ezrei cirkálnak folyamatosan.

A miniszterelnök naponta többször elmondja (vagy papagája a Szíjjártó Petya), hogy Magyarországon keresztül nem áramlanak migránsok az Európai Unióba.

A szögedi polgár viszont látja, hogy a röszkei határátkelőtől párszáz méterre kis kemping jött létre, a szerb oldalon.

A kerítésen itt kapu van, ahol naponta kb. 60 migránst beengednek az ország területére.

Kát dolog lehetséges: vagy papírok nélkül érkezőket enged be a Pintér erőszakszervezet az országba, vagy papírokkal, azonosítottan érkeznek az országba és jogilag rendezett úton akarnak Európába jutni.

A kormány ennek ellenkezőjével eteti az embereket. Úgy mondják ezt, hogy hazudik nekik.

Némi papírmunka, vagy ki tudja mi után a Kálvária sugárút egyik épületéhez odaáll egy busz és elszállítja a migránsokat valahová.

Így zajlik ma kis hazánk és Európa megvédése a migrációtól.

És az atya személyes véleménye igen jelentős átfedést mutat a liberális állásponttal.

Nyilván nem azért, mert liberális lenne, hanem mert a kereszténység és a belőle kinövő liberalizmus középpontjában is az ember áll.

Válaszok:
péterx | 2016. május 15. 21:21

Böjte atyát nagyon sok nem hívő is tiszteli az életművéért , de ha Önnek jobb a hidegrázás ...

Hagyja már ezeket a semmitmondó általánosságokat : van egy konkrét helyzet , s Böjte atya nagyon konkrétan indokolja az erre való értelmes választ .

Akkor tisztázzuk : a liberális álláspont a korlátlan és ellenőrizetlen migráns-beengedés .

Válaszok:
hhonor | 2016. május 15. 21:25
alkar70 | 2016. május 15. 21:26

Valóban, mindenkit nem fogadhat be Európa, nem ez a végső megoldása a helyzetnek, amit nem is mond és nem tart helyesnek senki. Szükséges a földrészen az ellenőrzés, szabályozás, szűrés fenntartása, szükségesek a biztonság lépések az itt élők érdekében. S valóban, a másik végletként hátat sem fordíthatunk mindenkinek, általánosítva, mindenkiben az ellenséget látva, mindenkitől elfordulva, az érkezők között ott vannak azok is, akik rászorultak, akik segítségre szorulnak.

ilyet magam még nem hallottam, bár nem tartom magamat liberálisnak.

Válaszok:
hhonor | 2016. május 15. 21:27

Ezt honnan veszi?

A modern liberalizmus egyik alapja a jogállam. A jogállam állampolgárok szervezett közössége, amely jogszabályokon alapul. Népképviselet, törvényhozó és végrehajtó hatalom (egymástól elválasztva), joguralom.

A jog uralma éppen azt jelenti, amit Böjte mond: jöhetsz, ha elfogadod a feltételeket.

Jogok és kötelességek kiegyensúlyozott rendszere.

De nem yrhatjuk elő, milyen legyen a bőröd színe, ki legyen az apád, stb.

olyat viszont igen, hogy senkit nem szándékozunk befogadni...

Válaszok:
péterx | 2016. május 15. 22:03

"Az biztos, hogy Jézus sem nyakló nélkül enged be mindenkit a mennyek országába. Nem elég csak mondogatni, hogy »uram, uram«, hanem tenni is kell érte.”

Egyetértek.

Azért megkérdezném a biztonság kedvéért; Ez a neon-balliberálisokra is vonatkozik?

"Úr isten!hát már elfelejtettétek,hogy épp az ellenkezőjét írta pár hónappal ezelőtt!"

Nem igaz.

2015. szeptember 27.

"Az országot járva azt tapasztalom, hogy az emberekben, az egyházon belül, de nem is kell olyan messzire menni, bennem is, két, egymással szemben álló erő van. Egyrészt egy védekező mechanizmus, mert napi több ezer ember, hónapokon keresztül, ráadásul úgy, hogy az ember nem is látja a végét, cunaminak tűnik. Féltjük a békét. Félünk, nehogy az történjen velünk, hogy a jobb élettel kecsegtetett embertömeg, amely mindenét hátrahagyva az ígéret földje felé elindult, kiábrándulva, álmaiban csalódva, kétségbeesésében hitegetői, befogadói ellen forduljon. És naivitás lenne azt is elképzelni, hogy a kalifátus vezetője ne ragadná meg az alkalmat, hogy néhány munkatársát a menekültek közé csempéssze. Másfelől bennem is és még nagyon sokakban mélyen él, hogy az igenek viszik előre a világot, a befogadásból születik az élet. Mindkét erő, a félelem és a segíteni akarás elég erős bennünk, keresztényekben is. Főleg, ha tudjuk, hogy a most érkező bevándorlók nem akarnak itt maradni, sokan bűnszövetkezetek, embercsempészek által szervezett népvándorlás áldozatai. Egyértelműen különbséget kell tenni a háborús övezetekből menekülők és a jobb élet reményében útra kelők között. És ezt a feladatot a magánemberek bízzák az erre a célra kiképzett, felhatalmazott állami hatóságokra. Az természetes, hogy a közvetlen veszélyben lévő emberen segíteni kell, de neki is együtt kell működnie a fogadó ország hatóságaival."
http://mno.hu/hetvegimagazin/a-joisten-nagy-fakanalat-ragadott-1306016

1. Isten léte teremtő , minden egyéb lét előfeltétele .
2. Jézus országa ott van , ahol ezt el- és felismerik .

Téved : faktum , hogy az ellenőrzött módon bejövök kérelmei közül volt elfogadott .

Válaszok:
hhonor | 2016. május 15. 22:28

1.Nem , a konkrét helyzet az a migráns helyzet , s erről Böjte atya önálló véleményét olvashattuk .
2.Ön úgy értékel , ahogy akar .

Fontos, hogy különbséget tegyünk a teljes migrációs hullám és a szükséget szenvedő emberek között, azon szükséget szenvedők között, akik pluszban nem is akarnak ártani, nem akarnak törvényen kívüliek lenni, csak élni szeretnének, élhető körülményeket biztosítani maguk és családtagjaik számára. Fel kell ismerni, nincs helye az általánosításoknak. Az pedig már egy újabb kör, hogy Európa hogyan kezeli le ezen helyzetet, meddig, mekkora mértékben vállalja a befogadást és kiket, milyen feltétek mellett ... ebben Európa vezetőinek, politikusainak kell döntést hozniuk (figyelembe véve az egyes országok egyéni lehetőségeit és észrevételeit is, ahol elzárkózni minden rászoruló megsegítésétől nem lenne helyes), ahogyan döntést kell hozniuk azon irányba is, hogy milyen úton, módon lehet a jövőben egy nagyobb migrációs hullámot szabályozottan, ellenőrzötten kezelni földrész szinten, együttesen.

S ezt éppen Ön definiálja...

1. A Szentírásból és az észből . Ugyanis , a saját aktivitásunk nélkül nem létezik üdv . Avagy : Isten választ vár .
2.Az ész az abszolút létre / Istenre / van vonatkoztatva : az abszolút lét hozza létre az észt , s ész az abszolút létnek felel .

nem, nem erre gondoltam, egyes társadalmi és politikai megnyilvánulások, kommunikációk szintjére gondoltam...

Hivatalosan, törvényi szinten nálunk az alkalmazott gyakorlat: akik érkeznek, legális átkelőkön belépve és beadva a menekültkérvényeket, azok csak kivételes esetben kapnak pozitív elbírálást. Gyakorlatban majd minden esetben ugyanaz történik, mivel közvetlenül biztonságos országból érkeznek a belépők (lásd akár Szerbia), az új törvények értelmében nem tekintjük őket menekülteknek, visszautasítjuk kérvényüket és adott időre kitiltjuk őket az országból és a schengeni övezetből.

1. A nem szó szerinti , nem idézetszerű definíció is hiteles lehet , ha értelemszerűen jó .
2. Például : az Úr Jézus állandóan előzetes hitet kér . Beleolvas a Szentírásba , s lépten-nyomon felfedezheti : pl. Mt 9.28 stb.
3. Logikus is : Isten Országa , uralma elismerése nem egyoldalú . Ahhoz , hogy az enyém legyen , EGYÜTT kell működni Jézussal . Enélkül külső kényszer lenne...

Akkor mondja meg , mi .

Persze, azért testesült meg Jézus és váltott meg bennünket, hogy: "szakmányba küldi az embereket a Pokolba."
Azért azt elárulod nekem, hogy mi ez a nagy tisztelet, - no nem a szentéletű Böjte Csaba iránt, hanem a pokol iránt, hogy nagy betűvel írtad?

Ennek semmi összefüggése nincs a kisstibor által leírtakkal - legfeljebb annyi, hogy egyik sem igaz :D

Rövid hozzászólásodban annak van a legtöbb értelme, hogy "No lommnet", bármit is jelentsen az!

Hm!

Melyik pápa mondta, hogy a pokol nem valós hely? És melyik, hogy nem létezik a tisztítótűz? Komoly elmaradásaim vannak, már látom... :(

Talán mert azok a mások nem végeznek ilyen hasznos munkát Isten nagyobb dicsőségére?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés