Ferenc pápa az egyházszakadást kockáztatja

2016. május 2. 14:18

Robert Spaemann
Catholic News Agency
A pápának tudnia kellett volna, hogy egy ilyen lépéssel megbomlik az Egyház, és ez az egyházszakadás irányába vezet. Egy szkizma, ami nem a perifériára, hanem az egyház szívébe telepedik. Isten adja, hogy ez be ne következzen. Interjú.

Az Ön szemszögéből nézve itt tehát tényleg az egyházi tanítói hagyománytól való elszakadásról van szó?

Hogy szakadásról van szó, az kétségtelenül kiderül minden gondolkodó ember számára, aki ismeri a megfelelő szövegeket. 

Milyen következménnyel lesz az Amoris Laetitia az Egyházra nézve? 

A következmények már most előre láthatóak: bizonytalanság és zavar a püspöki konferenciáktól az őserdei plébánosig. Néhány nappal ezelőtt mesélte el nekem egy kongói pap a tanácstalanságát Ferenc pápa apostoli buzdításával szemben és a világos irányelvek hiánya miatt. Az Amoris Laetitia idevágó szöveghelyei szerint a közelebbről nem definiálható »enyhítő körülmények« esetén nem csak az újraházasodott elváltaknak, hanem mindenkinek, aki valamilyen rendhagyó helyzetben él, megengedhető, hogy egyéb bűneit meggyónja és áldozhasson anélkül, hogy venné a fáradtságot és felhagyna bűnös szexuális életmódjával; vagyis ennek meggyónása és megtérés nélkül. Minden papot, aki az eddig érvényes szentségi rendhez tartja magát, zaklathatnak a hívők és nyomás alá helyezheti a püspöke. Róma előírhatja, hogy csak »irgalmas« püspökök nevezhetők ki, akik készek a fennálló rendhez igazodni. A káosz egyetlen tollvonással lett alapelvvé emelve. A pápának tudnia kellett volna, hogy egy ilyen lépéssel megbomlik az Egyház, és ez az egyházszakadás irányába vezet. Egy szkizma, ami nem a perifériára, hanem az egyház szívébe telepedik. Isten adja, hogy ez be ne következzen.” 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 121 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"megengedhető, hogy egyéb bűneit meggyónja és áldozhasson anélkül, hogy venné a fáradtságot és felhagyna bűnös szexuális életmódjával"
Ez a házasságon kívüli együttélést, szexuális életet jelenti.
Amennyiben mindezt időnként meggyónja az illető és feloldozást nyer, ez szerintem elfogadható.

Ferenc papa az egyhaz Gorbacsova... meg a megvalasztas is hasonlo, az alig elo idos elodei utan egy energikus fiatalabb, csak sajnos nem a jo iranyba energikus...

Ez az orthodox :) szerző ugye a Vágtázó Csodaszarvas -os Attila öregapja:


http://www.grandpierre.hu/site..

Nagyon-nagyon hiányzik a magyar apostoli király
a rendszerből!

Konzervativabb iranyba.

A fogyasztoi tarsadalom problemai sokakat elforditanak az egyhaztol ez teny, de erre nem az a megoldas hogy az egyhaz szabja at magat rajuk, hanem hogy utanuk megyunk, meggyozzuk, es visszatereljuk oket.

Ha elkodorognak a juhok az akolbol, akkor nem a drotkeritest kell meghosszabbitani hogy beleferjen az egesz erdo aztan orulni hogy mindegyik az akolban van, hanem visszaterelni oket...

Eddig következetes, hogy azt ne mondjam, kíméletlen volt egyes esetekben az egyház. A szentségek kiszolgálását megtagadták azoktól az asszonyoktól is, kiket férjük alapos indok nélkül hagyott el. Engedékenységben a szélsőségesek igényeinek kielégítéséig is elmenni viszont nem egyházszakadást eredményezne, hanem hitehagyást jelentene.

Ferenc pápa hosszú idő óta a leghitelesebb egyházfő. Nem teológiai traktátusokat vagy enciklikákat ír, mint Ratzinger, hanem igyekszik visszavezetni a pedofíliába és pénzimádatba süppedt katolikus világot a jézusi alapértékekhez. A cselekvő szeretethez, az elesettek, szegények, üldözöttek védelméhez. Óriási szükség van erre a mai gyűlöletkultúrában dagonyázó, embertelen világban.

Elnézést kérnék tőle, persze, az apja!

Kemény is.

Gratulálok a kommentelőknek. Én egyelőre úgy tudom, hogy a mintegy 200 oldalas AL magyarul nem elérhető.

http://katolikusvalasz.blogspo..

Mindenesetre a fenti beszélgetés jól megvilágítja, miért érzek viszolygást a katolikus egyháztól, mint szervezettől.

Nem tudom, ki ez a nyilatkozó, nem is érdekel, ami taszít benne, az az, hogy gondolatait - melyekben kivonja magát a katolikus rend alól - nem egyenes kijelentésekben, vagy világos kérdésekben tárja elénk, hanem sunyi módon utalgat szakadásra, szkizmára és egyebekre.

Ilyen az, amikor a személyes becsvágy szembe kerül a katolikus értékrenddel, és az előbbi győzedelmeskedik.

Remélem azért előbb utóbb lesz mód rá, hogy a Szeretet öröme magyarul is teljes terjedelmében olvasható legyen.

Válaszok:
péterx | 2016. május 2. 16:46
ÁrPi | 2016. május 2. 16:59

1. A nyilatkozó a mai kor egyik legelismertebb katolikus filozófusa , kinek egyházhűsége mindig példás volt .
2. Ráadásul igaza is van , de ő is utal arra , hogy a helyzet nem reménytelen .
3. A remányünk soha sem emberekben volt/van , hanem az élő Szentháromságban . Más szóval : Kriszts MÁR GYŐZÖTT . Ezért van jövőnk !

Az erkölcsteológia azt tanítja, hogy a házasságra irányuló kapcsolatban a nemi érintkezés megengedett, elfogadott.

mindig is elválasztottuk a bűnt a bűnöstől.

"Nem tudom, ki ez a nyilatkozó, nem is érdekel, ami taszít benne, az az, hogy gondolatait - melyekben kivonja magát a katolikus rend alól - nem egyenes kijelentésekben, vagy világos kérdésekben tárja elénk, hanem sunyi módon utalgat szakadásra, szkizmára és egyebekre."

Na ki ez? Google-ról hallottál-e már?

Egy katolikus filozófus a hithű Németországból.

..vagy az angol wikipedián:

"arguably the foremost Roman Catholic philosopher in Germany today"


Te tán eredeti nyelven már olvastad az "AL"-t?
(Ahogyan azt bizonyára megtette ez a Robert Spaemann?)

Haragudj csak, de én kétlem hogy olvasmányod alapján nevezted sunyi alaknak (ezt a német katolikus filozófust)!

"A pápa tehát irányt mutat: bizonyos esetekben, miután az elvált újraházasodottak a lelkipásztor segítségével megvizsgálták konkrét esetüket, lelkiismereti megkülönböztetés után – belső fórumon – arra következtésre juthatnak, hogy lehetséges a szentáldozáshoz járulás. A berlini főegyházmegye teológus nője és lelkipásztori kisegítője hozzáfűzte: Sokfelé gyakorlat, hogy a pap azt mondja: Én nem vagyok bíró a szentáldozási asztalnál. – Németországban ez a gyakorlat sok közösségben."

Paráznaság. Azt tanítja. Múltkor beidézte kordart.

Akkor még egyszer:
Ez a házasságon kívüli együttélést, szexuális életet jelenti. Ha egy férfi és egy nő együtt élnek, de nem kötnek házasságot egyházi szertartás szerint.
Amennyiben mindezt időnként meggyónja az illető és feloldozást nyer, ez szerintem elfogadható.

Válaszok:
Sulammit | 2016. május 2. 17:51

Te templomba járó gyónó, áldozó, keresztény vagy?

Ha szentségi házasságot kötött.
Végeredményben igen, ha nem semmis a házassága.
Mert házasnak számít. Vagyis házasságtörő.

"nem csak az újraházasodott elváltaknak, hanem mindenkinek, aki valamilyen rendhagyó helyzetben él, megengedhető, hogy egyéb bűneit meggyónja és áldozhasson anélkül, hogy venné a fáradtságot és felhagyna bűnös szexuális életmódjával; vagyis ennek meggyónása és megtérés nélkül."

Itt az van, hogy nem kel meggyónni, csak más bűneidet.

Ha ezt is meggyónod, hogy házasságon kívül szeretkezel, akkor erős fogadalmat teszel, hogy ezt elkerülöd. Ha élettársi viszonyban élsz nem tudod megfogadni. Mivel komolytalan a fogadalmad, nem is oldoznak fel.

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2016. május 3. 14:01

Nem válaszoltál a kérdésemre.

Olyan van, hogy lelki áldozás, elváltaknak beszélgetés, lelkigondozás, stb.
Vannak akik temlomba járnak renszeresen, de nem áldoznak, mert nem lehet. Lehet, hogy újraházasodottak, nem kérdeztem tőlük.
Szentségi házasságban él és közben egy másik partnerével templomba jár és áldozik, az bűn. Nem szabad. Ha áldozott akkor gyónt is (remélem).
Mindenki komolyan veszi, mert tudja a tanítást.

Ha templomba járnak akkor nem akarnak elszakadni a katolikus egyháztól.

Azt mondod, hogy akiket ismersz szentségi házasságban élnek a mai napig és közben mással élnek és áldoznak is?
Nem lehet, hogy közben rendezték a házasságot egyházilag? Vagyis kérvényezték a semmissé tételt?

Nem kerül pokolba, mert Isten az embernek az egész életútját nézi, nem egy kis szeletét. Mindig talál nekünk mentőkörülményeket, mert irgalmas.
Valószínűleg nagyon szeretik egymást az ismerőseid és ez nagy kincs. A szeretet.

Részemről nem volt indiszkrét a kérdésed.
Olyan ítélkezően írtál, azért kérdeztem.
Úgy gondolom, hogy egyik sem vagy. Sem templomba járó, sem gyónó, sem áldozó, különben nem volna már előre ilyen rossz véleményed.

Én kérdeztem előbb.
Kérdésre nem válaszolunk kérdéssel, főleg nem visszük mellékvágányra a témát.

Nem osztom a véleményed.

Onnan, hogy van megbocsátás.

Ha felkerülünk a mennyországba, igen csak csodálkozni fogunk azon, hogy kik vannak ott, akikről azt gondoltuk, hogy nem ott van a helyük, és igencsak csodálkozni fogunk azon, hogy kik nincsenek ott, akikről pedig azt gondoltuk, hogy biztos, hogy ott vannak. :)

Miért, már okoztam? :)

Nem tudhatjuk.
Nem jelenheted ki, hogy pokolra került!

Mi van Dávid királlyal? Tudod, Betsabe. Mégis örömét lelte benne Jahve. Pedig emberi gyengesége folytán, súlyos bűnöket követett el.
Dávid Isten választottja és olyan ígéreteket kap, amit se előtte, se utána senki.
"Házad és királyságod örökre fennmarad" 2Sám 7,16

Ha Péternek, aki háromszor tagadta meg Jézust, megbocsájtott, mi is reménykedhetünk. Nem gondolod?

Vannak fokozatok Isten színelátásában.
Teréz anya jó elől áll az biztos. Nekem jó lenne, hátul is, csak bekerüljek. :)

Ez rendben is van. De ez más eset. Itt ismernie kell és mérlegelnie kell.
Ha templomba jár a pár, akkor szeretik az Istent. Szeretnének továbbra is a közösség tagjai maradni.
És ez nagyon jó. Nyilván a gyóntatójuk, tud a problémáikról. Tudott, már előtte is, amikor szétment valamelyik házassága. És az, hogy egy hívő párra talált valamelyikük, az szép dolog.
Vagy magával vitte azt a társát, aki eddig nem járt.

Isten irgalmában. Akinek több talentumot adott, annak többről is kell elszámolnia.
Bennünket is elszámoltatnak már itt a földön az ateisták, mert tőlünk sokkal többet várnak el.

Hívő katolikusok azok is, akiket éppen bírálsz.
Illetve a pápa hozzájuk való viszonyulását.

Rossz érzés, amikor valakinek veled szemben igaza van, ugye? Nehéz elviselni, látom.

A papokat:

bbjnick http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu Hozzászóló kiszűrése 2016. május 2. 18:31

A püspököket:

bbjnick http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu Hozzászóló kiszűrése 2016. május 2. 17:37

A pápát:

bbjnick http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu Hozzászóló kiszűrése 2016. május 2. 16:20

bbjnick http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201911" target="_blank">http://bbjnick.blog.hu Hozzászóló kiszűrése 2016. május 2. 15:12

Válaszok:
Sulammit | 2016. május 2. 22:42

"A házasság előtti nemi kapcsolatoknak van olyan fajtája is, amely szeretettől motivált és a lehetőségen belüli házasságkötést célozza meg.
Nagyobb irgalmat és megértést igényel.
Ilyen esetekben - ha például hívő fiatalok gyónnak, - nem célszerű a feloldozás megtagadása. Helyesebb a segítőkész tanácsadás, hogy a probléma a házassággal megoldódjék."

Látom, hogy annyira tetszel magadnak, hogy ezt "kénytelen" vagy több helyre is belinkelni.

Attól még hazugság, amit írsz!

"... célozza meg. Ez nem sorolható a promiszkuitás vagy a prostitúció fogalmi körébe. Nagyobb irgalmat...

Boda László Emberré lenni, vagy birtokolni?

Pázmány Péter Katolikus Egyetem Erkölcsteológiai Tanszék vezetője - volt.

Lektorálta
dr. Beran Ferenc az Esztergomi R.K.Főiskola erkölcsteológia-tanára

dr. Aczél László Csongor
pálos szerzetes
(lelkipásztori szempontból)

"Ugye tudod..."
Nem nem tudtam, most hallottam erről tőled először.

Valószínűleg, ezt is mondja.

http://www.plebania.net/tarsal..

Három gyóntatói hozzáállást sorol fel a kérdező.

Ma már hosszú évekig tanulnak a lányok. Nem 18 éves korukban mennek férjhez, mint régen, vagy 14, mint a bibliai időkben.
Sokan párt sem találnak maguknak, 30 éves kor előtt.
Ezek problémák, amit nem lehet a szőnyeg alá söpörni.
Valószínűleg ezért megengedőbbek a gyóntatók.

Elváltak és egyedülállók szentmiséje és találkozója
2015. július 24. péntek 18:58
Elváltak és egyedülállók közösségének összejövetelére várják az érdeklődőket a belvárosi Nagyboldogasszony-főplébánián minden hónap első keddjén.

A szentmisét a Szent Mihály-templomban (Budapest V. ker., Váci u. 47.) 18 órakor Dr. Osztie Zoltán plébános mutatja be. Ezt közösségi program követ a Szent Kinga Közösségi Otthonban (Budapest V. ker., Egyetem tér 5. 1. em. 5.), melyet Bitter Lajos vezet.

Időpontok (minden hónap első keddjén):
– szeptember 1.
– október 6.
– november 3.
– december 1.

Ilyen programok évek óta vannak a belvárosi templomokban.

Nem tudom, hogy az emberségen, irgalmon, megértésen kívül mit sugall.
Nem vagyok a témában érintett, úgyhogy nem tudom ilyen esetben úgy általában mit mondanak a gyóntató papok.

Ezek szerint, akik gyónnak-áldoznak, majd ismét bűnöznek, azok "komolytalan a fogadalmad, nem is oldoznak fel." - ők is ebben részesülnek.

Válaszok:
Sulammit | 2016. május 3. 21:14

Azzal, hogy meggyónja, bűnt követtem el: nem hazudik, ellenkezőleg, őszinte Isten felé.

Válaszok:
Sulammit | 2016. május 3. 21:18

Én viszont kezdettől fogva úgy értelmezem, hogy, próbálják meg, felhagyni vele. Ha mégsem sikerül, akkor, mint minden más bűnnél is, gyónják meg bizalommal és kérjék Isten segítségét.

Csak nem képzeled, hogy Boda atya ilyet tanít az erkölcsteológián?

Össze akarnak házasodni, pl. jegyben járnak, vagy fognak. De közben időnként szeretkeznek, de meggyónják, vagyis elmondják a bánatimát.
Lehet, hogy van olyan gyóntató, aki megtagadja a feloldozást.
Vállalják, de nem tudják betartani.

Szent Pál szavaival:
"14 Tudjuk ugyanis, hogy a törvény lelki, én pedig testi vagyok: ki vagyok szolgáltatva a bűnnek...
19 Hiszen nem azt teszem, amit akarok: a jót, hanem azt cselekszem, amit nem akarok: a rosszat. 20 Ha pedig azt teszem, amit nem akarok, akkor már nem én teszem, hanem a bennem lakó bűn.
22 Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint, 23 de tagjaimban egy másik törvényt látok, amely harcol az értelmem törvénye ellen, és foglyul ejt a bűn tagjaimban lévő törvényével.
24Én nyomorult ember! Ki szabadít meg ebből a halálra ítélt testből? 25Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus! Én magam tehát értelmemmel az Isten törvényének szolgálok ugyan, testemmel azonban a bűn törvényének."

Nem. Mert erősen fogadja, hogy kerüli a bűnt és az odavezető alkalmat. Tehát komolyan gondolja.

Pl. megfogadod, hogy nem leszel türelmetlen a gyerekeddel. Komolyan is gondolod, mert bánt téged, hogy az vagy hozzá. DE! adódik egy szituáció és azon kapod magad, hogy megint felemelted a hangod.
Csakhogy, ha odafigyelsz rá, mert központi kérdéssé, problémává teszed, mert már fél tőled a gyereked, akkor abba akarod ezt a hibádat-bűnödet hagyni. És ez, ha elő is fog fordulni, egyre ritkábban.

Ha meg sem próbál változtatni magán a gyónás után, ha nem bánja meg, hogy türelmetlen, akkor nincs miért feloldozni. Csak, ha bűnbánat van, akkor van bocsánat és feloldozás.

Őszinte, de van egy bánatima:

Teljes szívemből bánom minden bűnömet, mert azokkal a jó Istent megbántottam. Erősen fogadom, hogy Isten segítségével a jóra törekszem, és a bűnt kerülöm

Fontos, hogy a bánatimát őszinte elhatározással mondd, nem akarod ezeket a bűneidet többé elkövetni.

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2016. május 6. 13:44

Van annyi felelősség egy katolikus hívőben, hogy nem járul akkor szentáldozáshoz.
Ha mégis megtenné a pap nem áldoztatja meg. Elküldi.
Ha ismeri.
Én arról beszéltem, hogy nem áldozik a párjával, de eljön a misére.

És mi van azzal a rengeteg emberrel, akik hirtelen halnak meg?

Válaszok:
ÁrPi | 2016. május 4. 7:30

Ne bonyolódj bele ilyen hovákerülés kérdésekbe, mert Te (sem) ilyenekből nem tudsz eccerüen kikecmeregni.

Ismered-é kisbaba- vagy méginkább a magzat-gyilkosokra azt a kifejezést hogy "angyalcsinálók" ?


Namármost, az világos hogy eufemisztikus megnevezés,
de fölveti ugyanazt a kérdést amit emitt fent te föltettél.


S a "van" az jelen idő.
Igeidejét tekintve nyelvtanilag pedig nem következetes a kérdésfölvetésed, helyesebb az ilyen post mortem eseményekre inkább a "mi lesz velük?"
kérdőmondat.

Válaszok:
Sulammit | 2016. május 4. 12:18

Úgy is lehetett volna, de azért tettem jelen időbe, mert azok érdekelnek, akik most még élnek.

Isten nem azért teremtette a világot, hogy elveszejtse.
Isten nem azért küldte egyszülött Fiát értünk, hogy pokolra kerüljünk.

Majd erről a példabeszédről később.

"Éheztem és ennem adtatok"... ugye ismerős?
Mt 25,31-46

Ez Jézus válasza a kérdésemre, nem a tiéd.

"A megszentelő kegyelem állapotában kell lennünk halálunk pillanatában. Csak így lehet üdvözülni!"

Mit értesz ezen? Fejtsd ki!

Ha van idő? Halálunk előttre gondolsz?

Miben találod engedékenynek?

Hogyan kellett volna fogalmaznia?
Milyen tanácsot kellett volna adnia?
Mi lett volna a jó tanács?

Ide is belinkelem, érdemes eleolvasni a téma iránt érdeklődőknek.
Athanasius Schneider értekezése az Amoris laetitiáról:
http://newman.hu/index.php/al-..

Ennek a tudása, nem feltétele az, hogy valaki katolikus, vagy nem.
Te mit értesz ez alatt, azt szerettem volna tudni.

Nem együttélésről volt szó. Amikor az atya írta a könyvét 1994-ben, még nem volt ennyire divat az együttélés.
Együtt járásról volt szó.

Ha pl. 2-3 évig együtt járnak, mert valamilyen okból nem tudnak házasságot kötni, bizony, hogy "eljátszható". És miért, hát azért, mert gyónásnál a bánatimában komoly ígéretet teszünk Istennek, de nem fogadalmat! Régen imádkozták, hogy "erősen fogadom, hogy többé nem vétkezem."
Ez azért nem volt szerencsés, mert nem tisztességes valamit megfogadni abban a tudatban, hogy valószínűleg nem vagyok képes teljesíteni a fogadalmamat. Becsületesebb és hitelesebb a "komolyan ígérem...", mert a jövőnek nem vagyok ura. A jövő ura Isten. Én csak azt mondhatom, hogy kérem a jó Isten kegyelmét amelyet a bűnbánat szentsége közvetít számomra.

De, ha már megtörtént, és meggyónják, vagyis emberi gyengeségből, ami két egészséges és szerelmes embernél természetes folyamat, akkor miért is ne lehetne feloldozni?

Ennek az egész fejezetnek a címe A nemiséggel kapcsolatos keresztény felelősség
A témával kapcsolatban mindenre kitér az atya.
Petting, önkielégítés, házastársi szeretet és szerelem, stb.

Azért írtam, mert mindkét példabeszéd nem a jelenre vonatkozik, hanem Jézus második eljövetelére.
Amit írtam az is és amit te írtál szüzekről szóló példabeszéd is.

Láttam a kórházban egy jehovista nőt, aki minden nap duruzsolt egy néninek a fülébe Istenről szóló dolgokat. DE! arra nem volt képes, hogy egy pohár vizet hozzon a felkelni nem tudó néninek.

Az utolsó ítéletből idéztem neked (Mt 25, 31-46)
Vagyis a hit önmagában nem elég, a tevékeny szeretetben teljesedik ki. Istent nem lehet szeretni a felebarátunk szeretete nélkül. Fontos, hogy embertársainkban Krisztust szolgáljuk.
Jézus azonosítja magát a legkisebbel. Vagyis mindenkivel, aki segítségre szorul. És e szerit választja szét az embereket. Ezek az irgalmasság cselekedetei. Nem elég templomba járni, napi áldozónak lenni. Ennél sokkal többet kér a mi Urunk tőlünk.

Amit idéztél egy kis korrekcióra szorul.

"Az evangélium példabeszédének tíz szüze intő példa mindannyiunk számára: ha nem tartjuk rendben a hit és a kegyelem lámpását életünkben, akkor könnyen megeshet, hogy az öt balga szűz sorsára jutunk, vagyis soha nem juthatunk be a mennyországi menyegzőre." (Forrás: Ócsai József)

Csakhogy a balga szüzek lámpásában is volt olaj!
És az okos szüzek is épp úgy elaludtak, mint a balgák.
Tartalékolajuk nem volt! Elszámították magukat.
Azt hitték, hogy hamarabb ér ide a vőlegény.
Erre figyelmezteti a Tesszaloniki híveket is Pál, amikor azt gondolják, hogy Jézus második eljöveteléig, fél lábon is kibírják, minek addig dolgozniuk.

Ebben a példabeszédben nem a lámpásodat kell "rendben tartani", nem rettegve virrasztani, hanem elegendő olajodnak kell lenni, ami a Szentlélek.
Ezért aludhattak nyugodtan az okos szüzek. És ezért látszatra irigyek voltak, mert nem adtak belőle. Mert Szentlelket nem lehet kölcsön adni. Vagyis nem számíthatunk mindig mások segítségére. Van egy pont, amikor csak rajtunk múlik az üdvösségünk.
Amikor a Szentlélek hívásával, segítségével elfogadjuk személyes megváltónknak Jézus Krisztust.

"Ha van idő a bűnbánatra, van megbocsátás. Ha nincs idő rá, akkor annyi!"

Csakhogy aki infarktust kap, vagy elüti az autó, - ezek hirtelen halálok, - nincs idő a bocsánatkérésre.

Mit jelent nálad, az, hogy "annyi"!
Mit értesz ezalatt?

Nem vizsgáztattalak. A te személyes és nem másolgatott véleményedre voltam kíváncsi.
De, ha nem, hát nem.
Egyszerűbb félreérteni és lepattintani a beszélgető társadat, mint konkrét és világos választ adni.

Vizsgáztatni a tanár szokott, a diákok vizsgázni.

Szóval, csak másolgatott szövegekre futja?

Ugyanis nem az a kérdés, hogy én mit gondolok a saját commentedről, hanem, az, hogy te konkrétan mit értesz alatta.

Válaszok:
OberEnnsinnen | 2016. május 6. 13:43

Szánom és bánom minden bűnömet, mellyel az Atyaistent megbántotta.
Fogadom, hogy TÖBBÉ NEM AKAROK VÉTKEZNI és a bűnre vezető utat elkerülöm.

Én így tanultam a bánatimát, fentebb.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés