Mecsetépítő tábor érseki áldással

2016. május 2. 10:19

Nagy Áron
Magyar Idők
Hinduk, muszlimok, buddhisták váltakozó intenzitással rombolják a templomokat és a keresztény közösségeket. És akkor mit teszünk? A Woelki-féle főpapok hívására Agnus Deit énekelve vonulunk az építőtáborba felhúzni egy mecsetet.

„Sebaj! Haladni kell a korral. Egy szekuláris és – legalábbis névleg – egyenlőségen alapuló világban ember és ember, vallás és hiedelem között nem szabad különbséget tenni. Akkor sem, ha ezt keleten nem nagyon értik meg, és a Róma által áhított színpadias párbeszéd hátterében tovább folyik a keresztényüldözés. Hinduk, muszlimok, buddhisták váltakozó intenzitással rombolják a templomokat és a keresztény közösségeket. És akkor mit teszünk? A Woelki-féle főpapok hívására Agnus Deit énekelve vonulunk az építőtáborba felhúzni egy mecsetet. Vagy nem.

A befogadáspárti európai papok minden erőlködése ellenére úgy tűnik, a hívek egy és cseppet sem kicsiny része nem kér ebből a politikailag korrekt beszédmódból és programból. A misszionárius vértanúk és az arénák mártírjai, a katonaszentek és a keresztesek példáiból tudhatjuk, hogy valaha létezett egy harcos, aktív, meg nem alkuvó kereszténység, amely át akarta formálni, jobb hellyé akarta tenni a világot. Ugyanerre tanítanak bennünket a francia és orosz ellenforradalmárok vagy a hitükért fegyvert ragadó mexikói cristerók a XVIII. század végéről, illetve a XX. század elejéről. És e körbe tartozik az a maréknyi önkéntes is, akik a Közel-Kelet keresztény milíciáihoz csatlakozva vállalták, vállalják a harcot az iszlamistákkal: napról napra egy-egy falut védve bármikor elnyerhetik a mártírok koszorúját. Pedig »jó« ötletekből nincs hiány. Lehet diszkót rendezni a plébánián, a belga papok akár egy kutyát is készek eltemetni, és semmi sem zárja ki, hogy a boldogító igent bungee jumping közben mondjuk ki, ha éppen erre vágyunk. Ennek ellenére a templomok egyre üresebbek.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 29 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

buddhisták rombolják a keresztény templomokat? Kéne rá példa.

A hindukról meg annyit: nem ők keltek át az óceánon, hogy keresztényeket térítsenek - akár erőszakos módszerekkel is.

Ha mi nem akarunk idegen kultúrát, tőlük miért is várjuk el, hogy megtűrjék az erőszakkal rájuk tukmáltat?

Másfelől - hivatalos szinten - India szekuláris állam, alkotmányban van rögzítve a vallásszabadság és az összes vallással szembeni egyenlő bánásmód. A keresztény ünnepek ugyanúgy munkaszüneti napok, mint a muszlim, a hindu, a dzsaina, a buddhista vagy a szikh.

Válaszok:
Csomorkany | 2016. május 2. 17:27

Ki beszélt a britekről?

A portugálok tűzzel-vassal térítettek. Inkább csakn tűzzel, de azzal intenzíven.

a rohingya kisebbség nem keresztény, így a cikkbeli állítást, miszerint a buddhisták keresztény templomokat rombolnának, nem igazolja.

A hinduizmus soha nem indított térítő hadjáratot. Hinduk telepedtek meg Délkelet-Ázsiában, kereskedelem révén, s ahol nem volt erős, nagy vallási kultusz, ott elterjedt, de csak azért, mert felvették a helybéliek. Térítés nem történt. Már csak azért sem történhetett, mert a hinduknak nincs szervezett egyháza, papsága, sőt egységes tanítása sem.
A vallásnak nem lehetett része a térítés a rituális tisztasági szabályaik, a kasztrendszer miatt sem, hiszen aki kívül volt, azt mind tisztátalannak tekintették.

a kérdés az volt: joguk van-e megszabadulni egy erőszakosan rájuk kényszerített vallástól, ha mi is távol akarjuk tartani magunkat az idegen kultúráktól?

A japánok azok buddhisták, és kb. félmillió keresztényt gyilkoltak le a XVII. században. Volt, akit keresztre feszítettek.

Válaszok:
gwrf | 2016. május 2. 17:58

ebbe ne menj bele szerintem.

Nem, nincs szervezett papsága.
Nem, nincs egyháza. Nincs hindu egyház. Vallási irányzatok vannak, tanítók köré szerveződő közösségek.
Nem, nincs egységes tanítása. A szent könyveiket ne sorold, hanem olvasgass belőlük, és rájössz, hogy nincs egységes tanításuk.

A pakisztáni mohamedánokat miről kérdezzem?

ezt elfogadom, bár a japán az egy császár és sógunkultusszal vadított sintó-buddhista vegyesfelvágott.
Japán kreténségét mutatja, hogy a szarin gázos Aum Shinrikyo szekta vezére is buddhistának nevezte magát, holott kb annyira volt buddhista, mint Sztálin

De azt ugye jól gondolom, hogy ott is a keresztények mentek téríteni és nem a japánok Európába?

Válaszok:
Csomorkany | 2016. május 2. 21:24

Amire egy kereszténnyé lett japán herceg még a tömegmészárlás előtt 1-2 évtizeddel azt mondta: "Miért lenne a kereszténység idegenebb, mint a buddhizmus? Az is a tengeren túlról jött!"

Válaszok:
gwrf | 2016. május 2. 22:16

ez így van

Válaszok:
gwrf | 2016. május 2. 22:18

hozzátéve, hogy ezt a kérdést ilyen alapon Eu népei is feltehetnék.

Válaszok:
Csomorkany | 2016. május 3. 6:18

A cikk korrekt és sajnos igaza van, de...

Azért az hogy "Hinduk, muszlimok, buddhisták váltakozó intenzitással rombolják a templomokat" nem igaz. A muszlimok valóban ezt teszik de sem a hinduk sem a buddhisták nem bántják sem a keresztényeket sem a templomaikat. Tegyünk már különbséget vallások között: az iszlám egy hetedik századi halálkultusz ami arra épül hogy kizárólag a muszlim férfiaké a hatalom, mindenki más különböző mértékben alárendelt, esetleg akár szabadon meggyilkolható vagy rabszolgává tehető. Ez a "vallás" az emberi civilizáció rákfenéje amit el kell pusztítani vagy ez pusztítja el az összes humánumra, szabadságra és intelligenciára épülő civilizációt. Itt buddhistának, hindunak kereszténynek és zsidónak össze kell majd fognia mert ha hagyjuk magunkat, ez a söpredék ki fog bennünket verni a saját hazánkból.

Válaszok:
Taksony | 2016. május 2. 22:21
Csomorkany | 2016. május 3. 6:25

Hozzátenném hogy és ateistának, mert a muszlimok a hitetlenek nyakát szokták először elnyiszálni. A zsidókat és a keresztényeket "csak" rabszolgának használják.

Nem is az a baja az EU népeinek, hogy muszlim misszionáriusok tevékenykednek nálunk, akik az általuk megtérített európaiak adományaiból élnek. Hanem hogy idezúdul egy tömeg, amely hoz magával egy saját kultúrát, törvényhozást, stb. amiből semmit nem fog engedni.

Válaszok:
gwrf | 2016. május 3. 15:14

Azért volna itt egy ilyen hír:

http://www.mindennapi.hu/cikk/..

Elég sok találatot kapsz, ha beírod a gugliba a "hindu keresztényüldözés" - stringet.

A "buddhista keresztényüldözés" kétségtelenül kevesebb találatot dob ki, de azért:

http://kozbenjaro.blog.hu/2013..

nem egészen erre értettem, hanem az idegen eredetre. A kereszténység Eu-ban is idegen eredetű vallás.

Válaszok:
Csomorkany | 2016. május 3. 18:45

Mondjuk a mai iszlámmal bármely vallást egy lapon említeni durva csúsztatás. De ettől még Japán nem olyan kicsi kivétel. Az meg mérsékelten hiteles érvelés, hogy "aki erőszakos cselekményt hajt végre, nem tekinthető buddhistának, tehát a buddhisták nem hajtanak végre erőszakos cselekményt". Ezzel a logikával a nácik és a komenisták sem hajtottak végre soha semmiféle erőszakos cselekményt...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés