Reformáció

Adományt gyűjt: félezer kilométert fut a lelkész Erdélybe

2016. április 26. 17:19
Félezer kilométer lefutására vállalkozott egy református lelkész. Czapp József a reformáció 500. évfordulójára hívja fel a figyelmet és mozgalmat indít: azt szeretné, ha jobb, teljesebb életet élnénk. A mikepércsi lelkész adományt is gyűjt: a futás sikerétől függhet egy erdélyi kis templom és közösség sorsa – írja az Evangélikus.hu.

Ötszáz kilométert fut le Czapp József mikepércsi református lelkész a reformáció 2017-es, 500. évfordulóa alkalmából, amellyel felhívja a figyelmet arra, hogyan lehetne élhetőbb az életünk. Czapp szerint a reformáció „Európa egészét, és ezáltal az egész világot megváltoztatta” - írja az Evangélikus.hu.

A lelkész az 500 érv értünk elnevezést adta a programnak. A futás ideje alatt arra buzdítja az embereket, hogy minőségibb kapcsolatrendszer épüljön ki közöttük. Czapp József futását végig lehet követni az 500 érv értünk Facebook-oldalon. 

A lelkész emellett adományt gyűjt a kis erdélyi település, Nagygalambfalva, Kányádi Sándor költő szülőfaluja számára. Itt található ugyanis egy 13. századi református templom, amely otthont ad egy nagyon értékes, 13. századi freskónak. Az adomány a templom felújítását és a közösség életét szolgálná.

A székelyföldi település Czapp József vállalásának tiszteletére egy eredeti székelykaput ajándékoz Mikepércsének, amelyet május 15-én, pünkösd vasárnap, a visszaérkezése előtt fognak felállítani.

Czapp József április 29-én reggel 9 órakor indul Tiszaszalkáról, és május 8-án érkezik majd Budapestre, ahonnan ismét útra kel, és május 15-én érkezik vissza Mikepércsére. Budapesten a Döbrentei téren lesz egy kisebb esemény a megmozdulása során. Ezen az eseményen jelen lesz Kányádi Sándor, Nagygalambfalva szülötte is, a településről elszármazottak körében tartott találkozón. 

 

Összesen 37 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"ez igazán vidáman hangzik onnan a vigyorgóból, ahol nem őrzik eléggé a gépet..
azért tudd, hogy nem vagyok egyedül, aki szó szerint életemet és véremet adtam volna a zsidókért,
addig a percig, amíg hátba nem támadták a magyarokat azzal, hogy outsiuderként a nyakukra hozták a bolsevizmust
pont ők, akik aztán tudhatják, hogy nem dönthet mások életéről, aki nem ott él.
inkább figyelembe kéne venni amit mondok és korrigálni, nem a magyarok ellen szavazni következőleg, mert csak egyre jobban megutáljuk a zsidókat, akik felveszik a "kárpótlásokat, meg az állandó emlékezés költségeit.."

EZ HOGY HANGZIK, TE MOCSOK? MERT EZEK A TE SZAVAID!!!

Az önmagában elég természetes, hogy ha valaki elveti az apostoli jogfolytonosságot, akkor a Szentírás marad számára, mint a keresztény igazság mércéje. Persze úgy, ahogy ő maga érti, de azért lesznek lényeges közös elemek: ahogy a múltkor megbeszéltük, a Tékozló fiúról nehéz eretnekséget prédikálni.

Az álláspont belső paradoxona, amit nem mindenkinek sikerül észrevenni, hogy magát a Szentírást is az apostolok és utódaik adták a kezünkbe. Ők határozták meg, mi kerüljön nyilvános fölolvasásra keresztény istentiszteleteken.

Az "érdem" semmiképpen nem embereké. Egyedül a könyörülő Istené. Viszont a könyörülő Isten tanúk felhőjét rendelte körénk, akik életükkel tanúsítják, hogy lehet az evangélium szerint élni.

Egyedül - vagy akár egy évszázados történelmi szakadás után - senki nem juthatna arra a gondolatra, hogy Krisztus ezelőtt 2000 évvel személyesen érte meghalt a kereszten. Vagy egy folyamatos emberi hagyomány tanúsítja ezt, vagy önmagában egy könyv - nevezzük bár "Szentírás"-nak - nem képes erre.

Vicces, hogy a szentek közbenjárásáról szóló szövegnél te dörgölted az orrunk alá, hogy téged egy nem túl jó életű lelkész indított el a hit útján.

Ájultan csodálni VI. Sándor pápát, és elismerni róla, hogy nem tanított eretnekséget - sőt, ami azt illeti, ő követelte meg az újonnan fölfedezett földek bennszülöttjeinek emberszámba vételét és pl. megkeresztelését a Tordesillasi egyezményben - ez két különböző dolog.

Azt mondjuk megengedem, hogy azért nem tanított eretnekséget, mert úgy alapjában semmit nem tanított, de a fönti példa igen lényeges ellenpont. A Katolikus Egyház azért lett világegyház, és azért lépett ki Európából, mert a katolikus hittérítőknek már a XVI. századtól világos volt, hogy Európán kívül emberek élnek.

Ja, ja, csak ti aszongyátok, hogy a hiteles prédikációk olyan 800-1200 évre (szerzője válogatja) megszakadtak. Na, ha ilyen baleset érte volna a kereszténységet, akkor annak annyi, béke poraira. Nincs az a Luther és az a Kálvin, aki föltámassza.

Viszont emiatt kár volt az egész cécó. Most sem feltétlenül azt hallhatja a hívő, amit hallania kell, semelyik szószéken. Mutass egy prédikátort, aki még sose mondott baromságot! De épp a modern történelem mutatja, hogy egész protestáns nemzeti egyházak eshetnek súlyos eltévelyedésbe elemi erkölcsi kérdésekben, és logikailag sem látszik semmiféle visszaút.

Mondjuk, ami azt illeti, az a Luther és Kálvin korabeli eltévelyedés sem volt semmi, aminek a következtében 3 évszázadra a protestánsok megtagadták a keresztény igehirdetést az általuk gyarmatosított népektől.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés