A popkultúra számunkra MAGA a kultúra

2016. január 30. 12:33

Ernest Cline
Könyvesblog
A jövő előrejelzése mindig problémás, mert óhatatlanul tévedni fogsz. De ha az emberiséget ma sújtó problémákból indulunk ki, mint a klímaváltozás, az olajcsúcs, a túlnépesedés vagy az erdőirtás, nem nehéz egy komor, sivár jövőt elképzelni. Interjú.

Miért játszódik a Ready Player One egy meglehetősen sötét, kilátástalan jövőben? Elvégre egy optimistább jövőkép is hasonlóképp passzolt volna a virtuális világban zajló cselekményhez.

A jövő előrejelzése mindig problémás, mert óhatatlanul tévedni fogsz. De ha az emberiséget ma sújtó problémákból indulunk ki, mint a klímaváltozás, az olajcsúcs, a túlnépesedés vagy az erdőirtás, nem nehéz egy komor, sivár jövőt elképzelni. Mikor a könyvet írtam, azt is tudtam, hogy minél rosszabb lenne a helyzet a való világban, annál nagyobb lenne egy virtuális valóság vonzereje.

Menekülni kell valamiből ahhoz, hogy az ember igazán beleélhesse magát egy ilyen virtuális világba?

Igen, pontosan.

Ha már a jövőnél tartunk, mit gondol róla? Tudom, hogy klisé erről kérdezni egy sci-fi írót, de túl nagy a kísértés.

Óvatos optimizmussal tekintek a jövő elé. A civilizációnk most rengeteg problémával néz szembe, ugyanakkor éppen szükséghelyzetben születnek a nagy találmányok és gondolatok. Általában akkor állunk elő valami kreatív megoldással a problémáinkra, amikor kollektíve sarokba szorulunk – pusztán mert muszáj kitalálnunk valamit.

Mennyi van önből a Ready Player One és az Armada főszereplőiben? Azon túl, hogy nyilvánvalóan ugyanolyan geek, mint ők.

Sokat írtam bele magamból ezekbe a karakterekbe, ugyanakkor sokban különböznek is tőlem. A Ready Player One Wade-je sokkal antiszociálisabb, az Armada Zackje pedig sokkal dühösebb, mint én az ő korukban voltam. És mindketten sokkal jobbak a videojátékokban, mint én.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában