Virtuális pénzszerzés játékosan

2015. december 11. 11:43
Jordan Crook
Tech Crunch
A Foursquare a gamifikáció miatt lett népszerű, ma a felfedezős változata a Swarm örvend nagy sikernek. A héten a belső valutáját turbózták fel, hogy bonyolítsák és izgalmasabbá tegyék a játékot.

Annak idején a Foursquare a gamifikáció miatt lett népszerű, mára a felfedezős változata a Swarm nagy sikernek örvend. A héten a belső valutáját turbózták fel egy kicsit, hogy bonyolítsák a játékot. A zseton (coin) azonkívül, hogy szépen gyűlt a becsekkolásokkor és hetente kaptunk egy összegzést mennyit is szereztünk belőle semmire nem volt jó, csak láthattuk bizonyos helyeket valamiért a Swarm algoritmusa sokkal jobban fizet. Volt amikor ez érthető volt ez, máskor meg nem, hiszen népszerű helyeket még akkor sem jutalmazott nagyobb összeggel, ha ott Mayor státuszban tevékenykedtünk. A heti ranglétrák pedig a kezdeti lelkesedés után csak a kemény magot érdekelték valójában, minek is törje bárki magát, ha a virtuális valutát nem tudja elkölteni semmire sem.

 
Most ez változott meg a héten, a pénzünkkel a címkéinket (sticker) turbózhatjuk fel, upgradelhetjük 2x-es szorzóval. Vagyis ezután bárhol, ha ilyen címkével látjuk el a helyet (ezt a Swarm azért automatikusan is felkínálja a legtöbbször)  duplán kapunk érte zsetont már. De hogy egy rendes játéknak megfelelő legyen és ne adjon esélyt a csalásra, ezt csak hetente egyszer tudjuk kieszközölni. Érdekes dolog ez, mert ha valaki hardcore játékos, mint a cikk írója tudja, hogy minden hét elején már eleve is ha Mayor valaki egy helyen egy nagyobb összeggel jutalmazza, hogy visszatért a birodalmába.
 
 
 
Vagyis mostantól még több pénzünk lesz, de mire? Eddig is barátokat lehetett így szerezni a geolokációnak köszönhetően, most akkor itt is kialakul egy feudalizmushoz hasonló társadalmi rendszer? Van aki marad paraszt és van aki majd a megszerzett zsetonokkal az arisztokráciát erősíti. Átjárás majd nem lesz a 2 kaszt között? Eddig ugye a jelvényeknek (badge) örülhettünk, kinek volt több vagy speciális, mint a Halloween és társai. Most akkor mi a fenét fogunk kezdeni ennyi virtuális pénzzel? Mert ugye még most sincs virtuális belső kereskedelem, mint egy jobbfajta RPG játékban, pedig ez lenne a következő lépés, ha nem szeretnék a Swarm fejlesztői, hogy az istenadta nép megunja ezt a játékot. Vagy valamire készülnek 2016-ban?
 
 
 
Tavaly nyár közepén jelent meg a először a Swarm , ekkor tudatosult az eddigi Foursquare felhasználók számára, hogy kettéválik kedvenc alkalmazásuk. Ez lett a bejelentkezős és közösségi médiás alkalmazás, míg a Foursquare egy turisztikai felfedezővé változott. Még 2009-ben indult a Foursquare, amikor ezen a piacon a Gowalla volt a vetélytársa, meg az Amerikában egyeduralkodó Yelp. Így a Foursquare csak Európában lett egyeduralkodó az évek során. Az elmúlt öt év alatt kiderült: a kezdeti játékos pont- és jelvénygyűjtögetés már nem annyira kelendő, a felfedezésre tevődött át a hangsúly. A közösségi médiás tevékenység kissé háttérbe is szorult, hiszen egy-egy idegen városban rögvest azután nézünk, mit is ajánlanak a bennszülöttek (éttermet, kávézók és bulihelyeket). A Foursquare maga ezt úgy fogalmazta meg, a világot már teljesen feltérképezték (60 milliónyi helyet tartalmaz az adatbázis és 5 milliárd bejelentkezést), az adatbázis szinte teljes. Ennyi adatból már jó felhasználói mintákat lehet gyűjteni és végre komolyabb marketing célokra is lehet használni az alkalmazást.
 
 
A Swarm-ba lett áthelyezve így a közösségi funkciót, a bejelentkezés a szokásos vagy új helyekre. Erre a legfőbb érv az volt, hogy a felhasználók utálták már a folyamatos (automatikus) nyomon követhetőséget. Már nem kötelező a telepítése, ha a Foursquare-t akarjuk használni. A két alkalmazás között tudunk közlekedni, ha mind a kettő fenn van a mobilunkon. Mellesleg, mint a legtöbb közösségi médiában, egy idő után eléri az egyszeri felhasználó ismerőseinek száma azt az értéket, mely után már nem akar több „ismeretlen” követőt: ez a közösségi médiás csömör. A bejelentkezős és ismerőskeresős játék majdnem kifulladt. Pénzt nehezen lehetett keresni a check-in, mayor és jelvénygyűjtés hajtásával, a lokalizációs keresés sokkal népszerűbb volt. A Swarm tehát megmaradt a „kemény magnak”, vissza is hozták a gamifikációs megoldást a felhasználók megnyugtatására azt a listát, ki milyen tematikában vezet az ismerősei előtt. 
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés