Újratanulni Mártont

2015. november 24. 12:10

Várszegi Asztrik
Magyar Kurír
Az erőszak, az Iszlám Állam fellépése lehetetlenné teszi a párbeszédet, nincs másik fél, akivel érdemben beszélni lehetne. Ez a történelem vaskos valósága, amelyben gazdasági, politikai érdekek, feszültségek a meghatározók. Interjú.

A fenti példákból is kirajzolódik, hogy Márton nem igazodott a fennálló rendszerhez, hanem a saját értékrendjét követte. Ennek milyen üzenete van számunkra?


Márton egy szétesett, az egyházat nem támogató, az egyháznak szabadságot, lehetőségeket biztosító birodalom romjai között próbált igazságot keresni, igazságot kikövetelni nem a maga, hanem az övéi számára. A mi világunk és közvetlen társadalmunk is sokféle gazdasági, lelki gonddal, szegénységgel, igazságtalansággal, helyi háborúkkal küzd. Ezekkel a kihívásokkal kell keresztény módon szembenéznünk, ezekre kell választ adnunk. Itt megmaradni bölcsnek, őszintének, igaznak, szolidárisnak, és életben maradni… hát szinte lehetetlen.

Szent Márton emléknapján, november 11-én, a jubileumi évet megnyitó szentmisén mondott köszöntőjében a párbeszédre való törekvést és a közösségépítés fontosságát emelte ki. Mit értünk párbeszéden egy olyan korban, amelyben technikai feltételek tekintetében minden adott a párbeszédre, ugyanakkor mégis háttérbe szorulnak a személyes beszélgetések. És mit értünk párbeszéden a menekültválság, az Iszlám Állam, a terrortámadások korában?

Ferenc pápa a nemrég a firenzei dómban elmondott beszédében is az ókeresztény kor feszültségei, megközelítései alapján fogalmaz, érvel, hogy láttassa egy történeti kor problematikáját. Buzdításában túllép minden olyan határon, ami megvédene bennünket. És ezáltal mélyen evangéliumi és jézusi. A kereszténység sem öncélú. A világon semmi nem öncélú.

Ha elméleti síkon gondolkodunk, akkor azt kell mondanunk, nem az a cél, hogy addig folytassuk a párbeszédet, amíg erősebbek nem leszünk. Aztán, ha megtehetjük, legyőzzük a másikat. Tehát azt gondolom, hogy az élet minden területén arra kell törekednünk, hogy a másikat elsősorban megértsük, magunkról, a saját gondolkodásmódunkról beszélni tudjunk, közös szempontokat keressünk, a különbözőeket tiszteltjük (feltéve, ha az nem káros), és így teremtsünk békét, feltételt az élethez, az együttéléshez. Az egyház, a vatikáni fórumok párbeszédet folytatnak a különböző vallásokkal. Ez nem azt jelenti, hogy holnap egyesülünk, és fölszámolunk minden problémát, de meg kell teremteni a párbeszéd lehetőségét.

Az erőszak, az Iszlám Állam fellépése lehetetlenné teszi a párbeszédet, nincs másik fél, akivel érdemben beszélni lehetne. Ez a történelem vaskos valósága, amelyben gazdasági, politikai érdekek, feszültségek a meghatározók. 

A menekültválságban már inkább az önvédelem és a kiszolgáltatottak védelme kerül előtérbe. A párbeszédre, a megértésre, az elfogadásra, a jogos önvédelemre mindaddig törekedni kell, amíg csak lehetséges, de ha ott fekszik valaki az ajtónk előtt, aki kiszolgáltatott, netán üldözött, akkor segítenünk kell. Nem tehetjük meg, hogy átlépünk rajta. És itt a lelkiismereti kérdés: jön a kontinentális tél – adja Isten, hogy ne legyen nagyon hideg, de kevés is elég –, özönlenek az emberek, és nincs az a politika, nincs az az érdek, ami alapján azt lehet mondani, hogy pusztuljanak odakinn. Keresztény ember ezt nem mondhatja. Ha nem így gondolkodunk és cselekszünk, akkor nem mondhatjuk el, hogy Jézus evangéliuma szerint próbáljuk élni az életünket. Hiszen Jézus arra ad példát, hogy senkinek nincs nagyobb szeretete annál, mint aki életét adja embertársaiért. Ha Jézus magát kímélte volna, nem lennénk ma keresztények.”

 

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 20 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ez nagyjából stimmel egy embernél vagy egy családnál. Akár plébániai közösségenként egynél, ahogy a pápa mondja.

Viszont a határokon tömegek özönlenek át. Az állami feladatok ezért ennek a tömegnek a föloszlatásával, családokra bontásával kezdődnek, és ha netán erre sincs kapacitás, akkor a tömeg távoltartásával.

Csakhogy itt van már a "kontinentális tél és özönlenek az emberek".
Akkor mindenkit be kell engedni? Nem lehet kitenni a "megtelt táblát"?
A svédek már megtették!
Senki nem akarja, hogy "pusztuljanak odakinn"!
Azt mondjuk hogy el se induljatok.

Azért aki eddig ténylegesen idejött, még éppen kezelhető, ha most végre leállítják a folyamatot, meg elkezdik visszapaterolni azokat, akiknek nem kék itt lenni. A gond azzal a kilátással van, hogy tovább fognak özönleni.

Sajnálom, de ismered a véleményem.

Hallottad, hogy 1 millió migránst akar Merkel elhozni a törököktől és szétosztani a tagállamok között.
Mire föl? Mit képzel magáról Németország? Hogy jön ahhoz, hogy a megkérdezésem és beleegyezésem nélkül a fejem fölött döntsön?
Szerinted helyénvaló, hogy a szomszédod, ha vendégeket hív, előre megfontolt szándékkal, hozzád küldjön állandó "vendégeket"? A te megkérdezésed ... nélkül?
Nem egy-két emberről van szó! Hanem agresszív fiatal férfiakról.
Pont, hogy azért is írom, mert hiszek Jézusban.
Jézusban és nem Mohamedben.
A békében és nem a dzsihádban!
Vagyis van mit féltenem.

http://index.hu/kulfold/2015/1..
/

http://www.hirado.hu/2015/11/1..

Ha folyamatosan jönnek ide, akkor is meghalnak ugyanennyien út közben. Csak itt is kialakul egy reménytelen gettó.

Nézd, Törökország is egy hely, Magyarország is egy hely, Németország is egy hely. A helyváltoztatás önmagában mit változtat emberek sorsán?

Csakhogy te nem akartál a befogadó településnek új rendet és törvényeket szabni. Továbbá egyedül jöttél, vagy max. egy családdal, nem hoztál magaddal még félmillió Vas-megyeit. Ezek számomra különbségnek tűnnek.

Hát, most ráhibáztál, mert tetszik a "de" szócska, nagyon is tetszik! És tudod, hogy mióta? Elmondom.
A csodálatos halfogás óta. Lk 5,1-11

Péter, igaz, hogy már megtapasztalta Jézus gyógyító erejét, mégis elmondhatjuk, páratlan készséget tanúsít Jézus utasításának, ami jelen formájában egy halászember számára abszurditás volt.
Nevezetesen, hogy vesse ki MEGINT a hálóját.
Simon számtalan megalapozott érvet sorakoztathatott volna fel ellenvetésül, ehelyett azt mondta Jézusnak, hogy a "DE, A TE SZAVADRA". Simon DE-je az isteni szóra engedelmes, azonnal beleegyező sőt máris cselekvő "DE".
Ezzel szemben milyen a mi "DENK"?
Ha jól magunkba nézünk, csak kifogás keresés, emberi okoskodás arra nézve, hogy valamit miért nem tudunk megtenni.
Most, már: Simon Péter megtapasztalja Isten szavának csodálatos hatását, a csodálatos halfogás örömét. Jézus beküldi "tanulmányútra", tapasztalatszerzésre. Isten szavának megtapasztalására, hogy később elküldje még mélyebbre, egy másik útra, Isten országa örömhírének megtapasztalására, örömhírének hirdetésére.
Péter nem kérte a csodát a csoda megtörténik vele - szemben a názáretiekkel, (Mt 5,17-20) mert Istennel szemben nem lehet követeléssel fellépni, - Péter kapta a csodát.
Kívülről jövő tiszta örömet hozó meglepetés ez a halfogás, de történt vele még egy csoda az amit megtapasztal magában, egy olyan megérintettséget, ami, ha lehet, még látványosabb, a két teli bárka halfogásnál.
Mert mit látunk a történetünk elején? Simon egyetlen célja: halat akar fogni, a történet végén, mindent odahagy, ami számára értéket jelentett: bárkát, hálót, a két tele hajónyi halat, az eddigi életét, mert mit érdekelte már őt mindez: "és mindenüket elhagyva a nyomába szegődtek".
Péterben megtörtént a nem várt csoda Isten örömhírének befogadása, ami jelzi a történet csattanóját:
NEM A VILÁGBAN, HANEM BENNÜNK KELL, HOGY ISTEN SZAVÁNAK HATÁSÁRA, MEGTÖRTÉNJÉK A CSODA.

"Gúlába fagyott emberek a görög határon."
Görögország mediterrán.

Jézus, Nem tógában járkált.
Nincs tüzem, mert nem dohányzom.

Nem veszem észre ebben a rengeteg életerős, erőszakos, ordibáló, 14 éves kislányokat és egy 7 éves kisfiút a játszótéren megerőszakoló férfiban, se a "szomszédom", se a "fiamat" DE! JÉZUST sem! Jézus,

Először a kereszténységemre próbáltál hatni, eredménytelenül. Ne próbálj a szívemre sem, mert nem azzal gondolkodom.

"Ha nem lennétek Istenhívők egy szavam sem lehetne."

Pont azért, kellene megértened. DE te, csak a migránsokat érted meg. A másik felet egyszerűen nem vagy képes. A KERESZTÉNYEKET.
Nekünk keresztényeknek van mit féltenünk.
Nekem, mint, nőnek, szintén.

Nem kívánok többet védekező állásba helyezkedni ezzel a témával kapcsolatban.
Nem értem, hogy miért erőszakoskodsz? Miért nem vagy képes elfogadni a másik ember véleményét, állásfoglalását.

Előre nézzél. Tudod, a diófát ültető nagypapára.

Szerettem volna már régóta megnézni az Aranytót magyarul, de csak angol nyelven találtam.

"NEM A VILÁGBAN, HANEM BENNÜNK KELL, HOGY ISTEN SZAVÁNAK HATÁSÁRA, MEGTÖRTÉNJÉK A CSODA."

Jézus, az egyént akarta megtéríteni. Mindig a személyre tette a hangsúlyt.
"Ha nem lesztek olyanok, mint ezek a gyermekek, nem mentek be a mennyek országába"!

Úgy látom, hogy nem értettél meg engem, nem értetted meg Jézust és a tanítását.
Mélyedj el benne. És ne felületes szemlélője legyél.

Azt jól látod, hogy Péter DE-je, nem a mi denk. A miénk vitatkozós, ellenkezős. Az övé beleegyező.

Sokféleképpen értelmezhetem a dolgokat. Pl. az érdekeimnek megfelelően, ahogyan te is.

A benned létrejövő csodát, isteni csodát, hogyan hasonlíthatod össze a világ 7 csodájával?

Pont, hogy minden példa nekünk szól.

Nem félelem van bennem, hanem féltés.

Ne beszélj már butaságokat! Mikor mondtam, hogy te rossz ember vagy? Még csak nem is gondoltam!

Ha ilyen jókat küldesz - nagyon tetszett!!! az animációt tudtam csak megnézni, de azt többször - akkor nagyon jó dolgom lesz! Jól járok a migráns témával kapcsolatos ellenvéleményemmel.

Nagyon köszönöm neked! :)

Az ne is zavarjon, hogy a pápaságot Jézus "alapította".

Te is megadod a módját annak, ha színházba mégy, vagy valahol ünnepibe kell öltöznöd. Minden vasárnap ünnep. Minden szentmise ünnep.
Jézus hív meg vendégségbe. Ha holnap az angol királynő hív meg vacsorára oda slamposan mész? Nem a legjobb ruhádat veszed fel?

A királyi menyegzőn is kidobta a király azt aki nem a megfelelő öltözetben volt (ez egy példabeszéd).
Nem elég, hogy ingyenes, még meg sem tisztelnéd a házigazdát?

László Ervin szíves üdvözletét küldi!

Mivel Jézus NEM volt vallásalapító. Egyház alapító volt. Majd bővebben.

Péter a kőszikla, nem Pál. Pál a népek apostola.
Jézus a szegletkő.

Jézus maga jó minőségű és értékes ruhában járt.
(Ruhájára sorsot vetettek).

Más a papság és más a szerzetesrend. A remetékről még nem is beszélve. A papok nem jártak mezítláb. Olvasd el Szent Benedek Reguláját az öltözködésről.

Nem támogatom azt a fajta cicomát, amit Szent Ferenc filmben is láthattunk. Nagyon visszatetsző. De ez a régmúlt.
Épp tegnap mutattam valakinek egy papot, akit ismerek. Nagyon szegényes öltözékben volt, - mint mindig - egyébként is biciklivel jár.
A plébánosom is milyen régen hordja már az öltönyét, ami meg is látszik rajta, bár, még jó állapotban van.
Az egyik papnak, akit püspökké szenteltek mi, a közösség vettünk, ajándékoztuk meg egy kabáttal ebből az alkalomból.
Prohászka Ottokárnak is a zsidó közösség vett egy új kabátot, mert püspök létére olyan szegényes, viseltes volt amit hordott.

Vigyázz! A filmet ne keverd össze a valósággal! Olvasd el Néri Szent Fülöp c. könyvet Paul Türks írta. Fülöp atya püspököket, pápákat gyóntatott. Egész másról volt híres. Egyébként sem gyerekekkel foglalkozott, hanem fiatal felnőtt fiúkkal.

A katolikusok és protestánsok - ez a helyes sorrend - között az Eucharisztia kérdésében van a vita. Ebben nincs megegyezés. A többi az hatalom, ami jön és megy.
De jó a megállapítás a homokról.

A testnek van egy feje is.
Először olvasd el az Apostolok Cselekedeteit, hogy megértsed az egyházi szerkezetet, testet.
Aztán a páli leveleket.
Ha ezzel végeztél, az Evangéliumokat. Majd a többi levelet.
Utána jöhet az Ószövetség. Jelenések.

Ja, tökmindegy, hogy elfogadod, vagy sem, akkor is egyházat alapított.

2000 ezer éves a felhívás. Ennyi éve evangelizál az egyház. Eljutott mindenkihez. Hozzád is, aki elutasítod. Az igaz, hogy minden nemzedéknek, újra és újra hirdeti. Ha erőszakosan tenné, te lennél az első, aki felháborodna, ezen.

Az egyház nekem Jézus Krisztust jelenti, a Szentháromságos egy Istent, neked egy emeletet.

A megbocsátás, nem Sulammit-szerű, hanem jézusi!
De! Ezért haragudhatnék, vagy legalábbis neheztelhetnék rád! Még az is lehet, hogy jól kiosztanálak,-élőszóban. Hogy lehet ilyenné degradálni a gyónás szentségét!

Péternek maga Jézus adta ezt a nevet. Plusz a három oszlop közül az egyik volt, mert oszlop is volt.

- Nem kérdés, hogy ki a kőszikla, és sosem volt.
- Péter zsidó volt, nem zsidó keresztény.
Értsd már meg, hogy Jézus őt választotta ki az egyháza vezetésére. És nem csak a kinevezésekor mutatkozott meg ez az elsősége, hanem Jézussal eltöltött idő folyamán is.
- Minden apostol evangelizált. A zsinagógákban. IS.
- Az apostoli folytonosság nem vita tárgya. Minden püspök vissza tudja eredeztetni, hogy melyik apostoli utód.

Egy kis kitérő. Mielőtt elkezdtem hittanra (felnőtt) járni elolvastam többször is az újszövetséget, és nekifogtam az Ószövetségnek is, amit ma is nagyon szeretek. És szentmisére is jártam. Még sokáig nem áldozhattam, de már nyakon ragadott az Isten. És nem engedett. Én meg hagytam és örültem neki. Azt tudtam, hogy van, de a tanítást nem ismertem. Csak ezután kezdtem el hittanra járni.
Szóval többfrontos támadás ért. Lelkigyakorlatra is elmentem, sőt apáca és rendalapító is akartam lenni.
Nekem is voltak, nagyon "érdekes" kérdéseim, úgy, mint neked. De volt hozzá egy szentéletű hitoktatóm, aki minden kérdésemre nagy-nagy türelemmel és szeretettel válaszolt. Ma is hálás vagyok ezért neki. Nála nem volt rossz kérdés.

A téma olyan nagy, azért javasoltam neked az élő beszédet, vagyis, hogy járj felnőtt hittanra.
Vagyis, ha komolyabban érdekelne téged a téma, ezeket a köröket már rég lefutottad volna. Úgysem úszhatod meg!
Nem veszed észre Isten kezét a nyakadon? Már rég elkapta a grabancodat. :)

Nem minden szerzetes ruhája durva. Nézd meg pl. a bencésekét, ciszterekét. Jézusnak nem volt durva a ruhája. Elolvastad - remélem.

A zsidóknál A vagyonosodás, gazdagság Isten ajándéka. Bőven adakoztak. Jézus nem volt gazdagság ellenes. Nem az a jó ember aki szegény és nem az a rossz aki gazdag. Vegye észre a gazdag a nélkülözőt.

Akik nem járnak templomba, azok ma is gazdagnak hiszik az egyházat. Pedig az egyház annyira gazdag, amennyire a tagjai azok.
Ha vendégségbe megyek hozzád a legszebb ruhámat veszem fel. Azért ez nem olyan biztos, lehet, hogy farmerbe megyek. :) De ezen azért valld be, hogy meglepődnél.

Minden napot úgy kell megélnünk, hogy itt a földön lehet, hogy nem lesz holnapom, holnapunk.
"A nyugodalmas éjszakát és a jó halál kegyelmét adja meg nekünk a mindenható Isten. Ámen."

Az ünnep az nem karácsony. Különböző ünnepek vannak.
Nem tudom minden napomat ünnepként megélni, pláne, ha fáradt vagyok. De igyekszem jól megélni és jól érezni magam benne. Ehhez az is hozzátartozik, hogy olyan munkám van, amit szeretek.
És azt mondhatom, hogy szeretem azt amit csinálok, és még fizetnek is érte.

Egyébként rajtunk is múlik, hogy ünneppé tesszük-e a hétköznapjainkat.
Ha te az ajtóban várod a feleségedet, be is vásárolsz neki, sokat beszélgettek, akkor ünneppé tudod tenni a napját.
Egy bácsi mondta valahol.
Boldog ember vagyok, mert a feleségemet boldoggá teszem. És mivel ő boldog, ettől én is boldog vagyok.
Jó, mi? :)

Nem kívánom, de azt igen, hogy magad is utána nézzél a dolgoknak.
Vagyis megjelölöm a helyet a forrást te elolvasod és úgy kérdezel.
Ne csak kérdezzél, mert kellemetlen, hogy nem tudok annyi mindenre válaszolni. Lassíts! Azért, hogy el tudjunk mélyedni egy-egy témában.
Az jó, hogy kérdezel és nem magad akarod megadni mindenre a választ.

Végül is nem mindegy nekem legalábbis, hogy gondolod. Ez arra volt egy nyegle válasz, hogy vannak a tények. És azokat vagy elfogadja valaki, vagy nem, azok akkor is tények maradnak. Azt szoktam mondani, hogy majd fenn megtudom. Jó lesz ott, mert egy csomó kérdésre választ kapok és egy csomó emberrel találkozhatok.
Nem csak ezért.

Nem kell mindent érteni. A nőt sem érted, mégis szereted. Sok éve vagy házas, mégis sokszor talány a feleséged igaz?

Többször leírtam magamnak, hogy köszönöm azt, ahogy Isten bánik velem. Igazából csak ő tud.
Feltétel nélkül szeret.
Inkább privátban sorolom, hogy milyen vele, hozzám.

Azért írtam, hogy a megbocsátást, ne degradáld le az én szintemre.
Ne lefelé nézz! Mindig az ég felé!
Aki közel van hozzád, annak nehezebb a megbocsátás, mint akár egy nekem nem tetsző politikusnak. Különben sem érzek haragot iránta. Nevetséges ripacsnak tartom. Ennyi.

Csak a szűk tanítványi kört nevezzük apostoloknak. Jézusnak ennél jóval több tanítványa volt. Pál nem ismerte személyesen Jézust. Viszont később maga Jézus választotta ki.

A református témába, nem mennék bele.

Tudom, hogy mi volt a célod a csuha és gazdag viselet között. Ezen én is átmentem.
Ha Dr. Bradfordnak igaza lenne, nem csodálkoztak volna a názáretiek, amikor felolvasásra jelentkezett. Más cáfolatot is írhatnék, de azokat ki kéne keresnem, amit most nem teszek. Különben is hülyeség.
Nem volt szegény. Abban az időben egy rabbinak is kellett dolgozni, szakmájuk volt. Nem volt gazdag sem, mert a vele menő asszonyok tartották el.

Karácsony Jézus születésnapja. Isten ajándékozza meg akkor az embert.
Miért hasonlítanám össze bármilyen más ünneppel.
"Ha te csak ünnep szerint vagy örömmel teli, jó ember vagy?"
Nekem nem kell ünnep ahhoz, hogy örömmel teli legyek.
Jó vers! Nem ismertem. Köszönöm!
Látod el kellett most olvasnom az életének egy szegmensét. Úgy gondolom, hogy az élet minden percét kiélvezte Szabó Lőrinc.

http://dia.pool.pim.hu/html/mu..

A Szentírás magyarázatot? Nem. Egy- egy fejezetet elolvasok és elmélkedek róla. Van egy bővebb magyarázatú Újszövetségem is, nem a Gellért atyáé, hanem Kosztolányi Istváné. Ez volt meg először.
Később olvastam el a magyarázatot.
Jóval később voltak csak olyan könyveim, amelyek még bővebben elmagyarázták.
Lassan haladok, mert "búvárkodok" ilyenkor a könyveimben. Sok könyv kinyitva, (most is) és köztük ülök én.

Csengetni nagy megtiszteltetés és sokat kell előtte tanulnia a ministránsnak. Túl korán engedtek téged, és mindjárt kudarccal kezdődött. Isten ilyet sosem tenne veled. Előbb megedz, felkészít a feladatra.

Ha a szentéletű hitoktatómra gondolsz akkor előtte volt egy másik. Azt otthagytam.
A lakására hívott és, ha késtem, utánam jött.
Nem szeretem az erőszakot. Sokat tanultam tőle is. Amikor közöltem vele, hogy nem lesz legközelebb, mert nem jövök többet, (a felesége is ott volt) rosszul lett és le kellett ülnie. De már elöntöttem.
Az én szentéletűm, nemcsak okos, de bölcs is.

Ezt így olyan nehéz, mert mindig másképp. Nem mondhatom, hogy ugyanúgy.
És a szitú is más lehet.
Amikor beszélgetünk vagy olvasok valakitől kommentet, először az emlékeimből amit tanultam és meg is jegyeztem. Azt írom le. Ennek aztán utána nézek, pontos helymegjelölés a Szentírásban. Mit ír erről Máté, mit Márk, Lukács... utána nézek, mert nem szeretek tévedni. Fellapozok egypár irodalmat ezzel kapcsolatban.
Van ami János sajátja, vagy Lukács sajátja. Aztán elolvasom a kortörténetét. Kiknek mondja, mi a célja vele. Kutató munkát végzek.
Ha állítok valamit, akkor is ezt teszem. Megnézem, hogy egyes szerzők mit írnak róla. Mit a református teológia, mit az evangélikus, nem csak a katolikust.

Ha be tudja bizonyítani valaki, hogy téves amit én írok, akkor persze, hogy simán felrúgom. (a koncepciómat) :)
A katolikusoknak van egy Tanítóhivatala. Nehéz tévedni. Hozzáteszem a régi papok nem olyan iskolázottak, mint a maiak. De nem is kell mindenkinek hittudósnak lennie, van aki remekül elvezet egy plébániát anélkül is.

Beleélem magam az eseményekbe. Ott vagyok ahol az történik. (Ott vagyok, ahol akarok!) :)

Majd írok neked erről egy példát, Carlo Caretto Miért Uram, miért című könyvéből.
Ha fenn lenne a neten, akkor csak oldalszámot adnék neked. Csak, hogy lásd, hogy mennyire benne kell lenni a történésekben.

Van tényszerű ismeret kinyilatkoztatás.

Amikor megragad egy téma, mindenről megfeledkezem, az utolsó pillanatban indulok el és rosszul érint, hogy abba kell hagynom. Nyitva van egy csomó könyv, - de ezt már írtam neked és csak olvasok és olvasok.
Aztán rohanok, mert más feladataim is vannak.
Pont úgy lehet, mint amikor téged idegesít, vagy zavar amikor kizökkentenek valamiből pl. amikor írsz, gondolkodsz.

Ezt a csillagok együtt állása szöveget, mindig elfelejtem, hogy Jupiter, Szaturnusz. Ezt újra megnézem, ha szükségem van rá.
A saját csillagjegyem együttállását sem jegyzem meg, talán, mert annyira azért nem érdekel.

A filozófia egy érdekes tudomány az biztos. Nehezen szerettem meg.

Hát ez az. Amikor egy téma érdekel hozzákeresek irodalmat, és egyszer csak a fene tudja már, hogy hol járok, mert mindenféle érdekesség szembejön velem.
Van amikor örülök neki, van amikor nem.

Voltam.

Azért mondtam neked, mert egy csomó kérdéseden még gondolkodnom kellene, és te nem hagysz időt rá, hogy jól átgondoljam. A felületes semmitmondó válaszokat pedig nem szeretem.

A gondolataim csapongnak nekem is az biztos. De mindenki így van vele nem?

Sokáig jártam hittanra. Felnőtt hittanra. ott is nagyon sokat tanultam.
Nem kaptam ugyanis keresztény nevelést.
A szüleim Isten-tagadók. És gúnyolók.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés