Rajokban szállnak a pixelek

2015. november 9. 12:22
Repülő 3D képpontokkal (adatdrónokkal) folytathatunk interakciókat, és ismerhetünk meg rajtuk keresztül programozgató anyagokat. Virtuális valóság másként.

Egy kanadai kísérlet azt igyekszik bizonyítani, hogy interaktív repülő 3D pixelek – pontosabban voxelek – csoportján keresztül a felhasználó jobban megismerheti a programozható anyagra vonatkozó virtuális 3D információt. A voxelek ezúttal fizikai tárgyak, LED-del, kijelzővel. (A voxel a háromdimenziós kép legkisebb megkülönböztető egységét, a volume pixelt rövidíti.)

A kísérletet vezető Roel Vertegaal, a Queen’s Egyetem Humán Média Laboratóriumának tanára és diákjai különleges drónokat, úgynevezett bitdrónokat fejlesztettek. A kutató szerint ez az első lépés az önmaguktól repülő, interaktív és programozással alakot váltó anyagok felé. Lehetséges alkalmazási területként a játékokat, az orvosi képalkotást, a molekuláris modellezést, a robotikát és az online információ képi megjelenítését említette.

A voxelek megérinthetők, megfoghatók. Vertegaal „valódi valóságinterfésznek” nevezi őket. A különleges elnevezést azzal magyarázza, hogy az interakcióhoz semmiféle virtuálisvalóság-sisak és egyéb segédeszköz nem kell. Drónjai ezért különböznek az Oculus Rifttől vagy a HoloLense-től (Microsoft).

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés