Sarló-kalapácsra feszített Krisztust ajándékozott a pápának Evo Morales

2015. július 9. 13:15
Dél-amerikai körútjának második állomásán Ferenc pápa Bolívia erőfeszítéseit méltatta a szegénység elleni harcban. A bolíviai elnök szerint kormányát ugyanazok a célok vezérlik, mint a katolikus egyház vezetőjét.

Bolíviában Evo Morales, az ország elnöke La Pazban fogadta a dél-amerikai körúton lévő Ferenc pápát – írja az El Universal. Érkezésekor mondott beszédében a pápa méltatta Bolívia eredményeit a szegények és a mellőzöttek politikai és gazdasági bevonásában, és arról is szólt, hogy a katolikus egyháznak évszázados gyökerei vannak az országban.

Köszöntőjében a bolíviai elnök arról beszélt, hogy a pápa ugyanazokért a célokért, a szükséget szenvedők megsegítéséért dolgozik, mint kormánya. Az elnök szerint „aki elárul egy szegényt, az Ferenc pápát árulja el”. Morales egyéb ajándékok mellett egy sarló-kalapácsot mintázó feszülettel lepte meg a katolikus egyházfőt, aki egy Szűz Mária-mozaikkal és a legutóbbi, a környezettel foglalkozó pápai enciklikájának egy példányával ajándékozta meg vendéglátóját. 

Vasárnap kezdődött, kilencedik külföldi apostoli útja során három országban, Ecuadorban, Bolíviában és Paraguay-ban tölt két-két napot Ferenc pápa. Ez lesz a katolikus egyházfő eddigi leghosszabb külföldi látogatása. Az argentin pápa jár már a dél-amerikai kontinensen pápává választása óta: 2013 nyarán a Rio de Janeiróban rendezett Ifjúsági Világtalálkozón járt, de a brazíliai út még elődje XVI. Benedek programjának a része volt.

Ferenc pápa most a korábbi megfogalmazása szerint a „világ végén” levő Dél-Amerika és a nemzetközi geopolitikai színtér peremén fekvő három államot keresi fel. Ahogyan Pietro Parolin szentszéki államtitkár mondta, Ferenc pápa útja a „remény kontinensére” vezet, amely jelentős többségében katolikus. Ecuador, Bolívia és Paraguay „társadalmi és politikai laboratórium új fejlődési modellek számára, amelyekben a keresztény tradíció a polgári fejlődéssel és a társadalmi igazságossággal párosulhat” – nyilatkozta Paul Richard Gallagher érsek, vatikáni külügyminiszter. Hozzátette, hogy Ferenc pápa útja üzenet egész Dél-Amerika számára, hogy a kereszténység a mai napig képes érdemlegesen hozzájárulni az igazságosság, a fejlődés és a béke igényéhez.

(via Tóásó Edit)

*

Fotó: El Universal

 

Összesen 36 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Pápának sem könnyű lenni.

- Az én apám inka.
- Az enyém még inkább!

nyilván nem mondta azt, amit gondolt.

Hihetetlen, mekkora suttyó ez a Moraes. Szerintem simán fogná, és kezet akarna csókolni egy indiai politikusnőnek.

Szerintem azon tűnődik, magát szúrja-e tökön sarlóval, vagy Moralest verje fejbe a kalapáccsal.

Végsősoron sok keresztényt megkínoztak és meggyilkoltak a sarló-kalapács jegyében, ilyen szempontból minden OK. De valóban nem biztos, hogy Morales erre az értelmezésre gondolt...

Igen, szerintem is blaszfémia.

Mondjuk politikailag érdekes szituáció: visszautasíthatta volna a szentatya az "ajándékot"? Sokat gondolkodtunk ezen tegnap este a családdal. Valószínűleg annyira váratlanul érte a dolog, hogy nem találta a megfelelő megoldást (?).

Én zsigerből visszautasítottam volna - de nem biztos, hogy ez lett volna a (politikailag) helyes megoldás.

Eszembe jut itt a kínai ügy... az is eléggé megosztó volt.

Válaszok:
Sulammit | 2015. július 10. 8:57
Csomorkany | 2015. július 10. 18:34

Lehet úgy is értelmezni, hogy másodszor a sarló kalapács nevében feszítették keresztre Jézust pont a komcsik.

Válaszok:
ancilla | 2015. július 10. 19:42

Fene tudja. Ahogy itt Sulammittal rámutattunk, igencsak kétértelmű jelkép. Ha Morales elkezdi üldözni a helyi egyházat, majd elő lehet venni.

Válaszok:
ancilla | 2015. július 10. 19:44

Lehet - bár, hogy Evo Morales így értelmezné, azt kétlem.

Most látom, hogy szóról-szóra azt írtam szinte, mint te fentebb - bocsánat, nem olvastam :) csak utána.

Igen, de ez Bolívia.

"Nem kell úgy tenni, mintha fogalmuk se volna arról, mi a kommunizmus.

Van.
Moralesnek is van."

Igen, ezt én is így gondolom - kérdés, hogy a pápa hogy áll a dologgal. Engem ő jobban érdekel, mint Morales.

"Egyébként a kommunistáknak nem lételemük a vallásüldözés. Ha tudják, fel- vagy kihasználják. "

Bizony. A Generalissimus is tudta, milyen nagy hatalom a vallás. Használta is, ha kellett.

A hatalmon lévő kommunisták vallásüldözők, ebben tökéletesen igazad van.

De - mint írtam - Sztálinról tudjuk, hogy a "nagy Honvédő Háború" idején körbehordatta Oroszországban a Kazanyi Szűzanya ikonját, miszerint "veszélyben van Oroszország". Tehát kihasználta az emberek vallási kötődését a saját céljaira.

Ami pedig a "felszabadítás teológiáját" illeti - nos, azok színtiszta kommunisták. Sajnos.

ld. "hasznos idióták"...

Értem, és tudok minderről.De ez nem zárja ki,a mit írtam. A kép, hogy úgy mondjam "mozaikos".

Na mi van? A "fentebbet" sem ikszelted ki?
Pedig azt mondtad, hogy az egész ellened forduló díszes társaságot úgymint Counter, Csomorkány, Sulammit kiikszelted.

http://www.magyarkurir.hu/hire..

innen:

"A Szentszék sajtóterméhez akkreditált portugál újságírónő arról kérdezett, mit érzett a pápa, amikor meglátta Morales elnök ajándékát, a sarlóra és kalapácsra feszített Krisztust, és mi lesz az ajándék sorsa?

Ferenc pápa: Érdekes, de nem ismertem ezt, azt sem tudtam, hogy Espinal atya szobrász és költő is volt. Ezekben a napokban szereztem tudomást róla. Számomra meglepetés volt. Úgy lehetne minősíteni, hogy a tiltakozás műfajába tartozik. Például, néhány évvel ezelőtt Buenos Airesben volt egy kiállítás, egy ügyes, kreatív argentin szobrász kiállítása. Már nem él. A tiltakozás művésze volt. Emlékszem egy keresztre feszített Krisztusra, akit egy lefelé repülő bombázó gépen ábrázolt. Az imperializmussal szövetséget kötött kereszténységet bírálta. Az első pont tehát, hogy én nem tudtam erről, a második, hogy ezt a tiltakozás műfajába sorolom, ami egyes esetekben sértő lehet, más esetekben nem. Harmadszor, ami ezt a konkrét esetet illeti: Espinal atyát 1980-ban ölték meg. Olyan idők jártak, amikor a felszabadítás teológiájának különböző áramlatai voltak. Ugyanabban az évben P. Arrupe, a Jézus Társasága generálisa levelet írt az egész Társaságnak a teológiai valóság marxista elemzéséről, azt mondta, hogy ez nem helyes. Két különböző dologról van szó, ez nem helyes. Négy évvel később a Hittani Kongregáció közzétette az első kis kötetet, az első nyilatkozatot a felszabadítás teológiájáról, amely bírálta azt. Azután jött a második kötet, amely keresztényibb távlatokat nyitott meg. Kicsit leegyszerűsítem a dolgokat, nemde? Vizsgáljuk meg a kort hermeneutikai módszerrel. Espinal lelkes híve volt a valóság marxista elemzésének, de a teológiának is, felhasználva a marxizmust. Ebből született ez az alkotás. Espinal költeményei is a tiltakozás műfajába tartoznak, ez volt az ő élete, gondolata, rendkívüli ember volt, zsenialitással, jóhiszeműen küzdött. Ilyen hermeneutikai elemzést végezve én megértem ezt az alkotást. Számomra nem volt sértés. De szükség volt erre a hermeneutikai elemzésre, és azért mondom nektek, hogy ne legyenek téves vélemények. Ezt az ajándékot most magammal viszem."

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában