Női spiritualitás?... te, szerintem olyan nincs is!

2015. június 30. 10:31

Tornay Krisztina Petra
Rendben vagyunk
Ez a kétféleség, a férfié és nőé – más-más hangsúlyokkal, adottságokkal, látásmóddal, gondolkodásmóddal – Isten képmása. Isten önmagából mást nyilatkoztatott ki a férfiban és mást a nőben

„Tűnődve válaszolta ezt egy kedves ismerős teológus-pszichiáternő, mikor megkérdeztem, szerinte miben különbözik a férfiakétól, és milyen a nők lelkisége, Isten-keresése. A problémák, megakadások, élmények hasonlóak, ugyanazok, mindegy, hogy valaki férfi-e vagy nő. Ember van.


Ez egy első válasz volt, amolyan csípőből adott. Máig figyelmeztet arra, hogy mindig az EGÉSZ-et nézzem, az embert. Akit - mint a Biblia írja - kétneműnek alkotott Isten. Férfinak és nőnek. És így, ketten Isten képmásai. Vagyis, emberrel nem lehet találkozni, hanem csak férfival és nővel - az ember már absztrakció.

És ebben már benne van az a meggyőződésem, hogy ez a kétféleség, a férfié és nőé - más-más hangsúlyokkal, adottságokkal, látásmóddal, gondolkodásmóddal - Isten képmása. Isten önmagából mást nyilatkoztatott ki a férfiban és mást a nőben, s ha Őt keressük, vagy magunkat akarjuk megérteni, akkor saját, külön utat járunk.

Sőt. Ha ezen tűnődünk, s elhisszük, hogy Isten önmagát nyilatkoztatta ki az ember teremtésével, akkor ahhoz, hogy Őt, Istent megértsük, megismerjük, nem adatott más utunk, mint saját, nemileg meghatározott énünket egyre jobban megérteni és megismerni, úgy, ahogy az van. Hiszen Hozzá kerülünk ezzel közelebb. (...)

Női spiritualitás? Te, szerintem olyan van!!!!!!”
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 16 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"Teremtsünk, alkossunk embert aki a mi képmásunk,aki hozzánk hasonló, magunkhoz hasonlóvá" (celem lóhém.)

Ami az ember világban betöltött szerepére vonatkozik, nem az Istennel való egyenlőséget jelenti, nem külső hasonlóságot.
Nem az ember, hanem Isten felől kell kiindulnunk.
Az ember méltósága istenképiségéből fakad és ezt a bűnbeesés után sem vesztette el.

Nem voltál vicces! Tudod!

Mi zavar téged ebben az írásban? De őszintén!

Isten megismerésében a legfontosabb tényező a(az isteni)kegyelem, amely egyaránt adatik férfiaknak és nőknek, különbség nélkül.

De nem szingli életmódot választották, hanem Istennek ajánlották fel magukat.
Úgy is fogalmazhatnék, hogy Isten lefoglalta magának.

Miért ne lehetne egy apáca a gyermekek közelében? Miért nem taníthatna egy pap hittant.

Na ebben nem fogunk közös nevezőre jutni.
De legalább már értem, hogy miért írtad.

Akárhogy is, nagyon sértőn fogalmaztál.

Ki embertelen? A szerzetesnő? Miért?
Megvilágítanád konkrétumokkal?

Köszi előre is.

Dehogy is nincs Gyógyszerész! Patikus!
És régen csak férfiak voltak.

Csontváry, Örkény István. Is gyógyszerészek voltak.

"Patikusférfi sem sok. Annyira nincs, hogy rá szavunk sincs."

"-Hölgyek, ne hallgassanak a primitív, identitás-tudat-hiányban szenvedő celeb-értelm(ietlen)ségiekre."

Rendben! Mondjuk nem is ismerem őket.

"Mert így elolvasva, egy természet ("Isten") ellen való épületes baromság."

Nahát, ebben egyetértünk!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában