Budapestre érkezik a máriapócsi kegykép

2015. március 14. 9:31
Vasárnap és hétfőn a budapesti Szent István-bazilikában lesz látható a máriapócsi Szűz Mária-kegykép, ebből az alkalomból Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek mutat majd be szentmisét. Március 15. éjjel virrasztást tartanak.

Vasárnap és hétfőn a budapesti Szent István-bazilikában lesz látható a máriapócsi Szűz Mária-kegykép, ebből az alkalomból Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek mutat majd be szentmisét.

 
A kép bemutatásával a helyi görögkatolikus kegytemplom zarándokhellyé válásának 300. évfordulóját ünnepelve indult országjáró körútra a Hajdúdorogi Egyházmegye. A tizenhat állomásból álló körút március 8-án indult Máriapócsról, ahová a kegykép várhatóan március 24-én érkezik vissza. 
 
Budapesten március 15. éjszakáján virrasztást tartanak, majd másnap előadás hangzik el a kegyképről, amellyel ezt követően Győrbe indulnak – olvasható a Szent István-bazilika honlapján.
 
A világhírű ikon története 1676-ban kezdődött, a Szűz Máriát és Jézust ábrázoló képet - fogadalomból – a török rabságából szabadulása emlékére készíttette Csigri László máriapócsi bíró. A görög katolikus egyházközségnek adományozott képet később az akkor még kis pócsi fatemplomban helyezték el. Egyházi leírások szerint a hívek 1696. november 4-én liturgiavégzés közben vették észre, hogy a kegyképen Mária szeméből könnyek hullnak. Ezután I. Lipót király Bécsbe kérette a képet. 
 
A kegyképről három másolat készült, amelyek közül az egyik visszakerült Pócsra. A leírások szerint a pócsi másolatot eddig két alkalommal, 1715-ben és 1905-ben látták könnyezni.
 

Összesen 11 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ha a szektádban vasárnap van istentisztelet, akkor ti is átírjátok a Tízparancsolatot, az ugyanis a szombatot nevezi az Úr napjának.

A közös indoklás pedig, hogy a Tízparancsolat megfogalmazása óra Isten emberré lett, és mi az emberré lett Istenre, Jézus Krisztusra emlékezünk.

Az emberek egyik lényeges tulajdonsága, hogy ábrázolhatóak. Ha embereket fotózol, de Jézus Krisztust nem ábrázolod, akkor lényegében a valóságos emberségét tagadod.

Na jó, értem, amíg az elemi matek gond, addig aligha jössz rá, hogy ez is gond, de miért is vasárnap van nálatok Istentisztelet?

Mi van ezzel a folyamatos bálványimádás váddal?
Ha egy vallásos kereszténynek, a Biblia úgy szent könyv, ahogy az egy vallásos zsidónak, akkor valóban tartson is be minden parancsot, ne csak a tíz parancsolatot, ami le van írva és amit egy vallásos zsidó be is tart.
Ha ez az itt az ellenünk érvelő folyamatosan vitatkozók Szent Könyve, akkor miért nem teszik meg azt amit parancsol? Betartják a Tórát?
- A szombatot például valóban megtartják? Vagy utaznak, és egyéb dolgokat is megcsinálnak, ami a Biblia szerint tilos?
Tartsátok meg a szombatot, tartsátok szentnek! Meg kell halnia annak, aki megszentségteleníti. Ki kell irtani népe közül azt az embert, aki valamilyen munkát végez azon. II. Móz 31 13-17
Szóval, hogy állunk a Tórával?
- Szombat és más szent napok?
- Körül vannak metélve?
- Kóser ételeket fogyasztanak?
- jelek a ruházaton és a lakásban (mezuza, tefilin, cidákli)?
Ezek is Isten parancsai! "Kösd azokat jelként a kezedre és legyenek jelként a homlokodon!"
Ezeket egy kereszténynek be kell tartania?
Nocsak, nocsak? Válogatunk? Válogatunk?

Jaj, Csillagocska, Mózes korában a láthatatlan Jahvehnek a férfias Bállal s gyönyörű, csupasz Aserával kellet versenyre kelni,ám,amióta mindenkinek van arcképes igazolványa,a képeknek már nincs semmi hatása.

Csak azt nem értem, hogy minek állunk le vitatkozni olyanokkal, akik még kettőig sem tudnak számolni!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés