Terrorizmus, iszlám, keresztyénség

2015. február 9. 14:40

Köntös László
reposzt
A terrorizmus és az iszlám azonosítása egy európai számára ma elgondolhatatlan. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy napjaink terrorizmusa mégis csak az iszlámból jön.

„Európa zavara nyilvánvaló, s ez leginkább a bevándorlással kapcsolatos állásfoglalások sokféleségében érhető tetten. Mintha Európa csak most döbbenne rá, hogy az eredetileg csak az olcsó munkaerő biztosításának szándékával kialakított bevándorláspolitikájának eredménye nem egészen az, amire előzetesen számított. Mintha most válna világossá az európai vezetés legfelsőbb szintjein is, hogy a muszlimok millióinak beengedése Európába olyan előre nem kalkulált, problematikus fejleményeket idézett elő, amelyek megfelelő kezelése minimum, kérdéses. Nagyon egyszerűen, ma már szembesülni kell azzal a ténnyel, hogy a nagy tömegekben jelenlévő muszlimok asszimilációja – ellentétben a feltételezett trendekkel – korántsem olyan mechanikus, mint ahogyan azt sokan elképzelték. Mint ahogyan az is világossá vált, hogy a kultúrák zavartalan egymás mellett élésének egyébként szép eszméje a gyakorlatban korántsem olyan idillikus, mint ahogyan azt egy íróasztal mellett el lehet képzelni. (...)

A terrorizmus és az iszlám azonosítása egy európai számára ma elgondolhatatlan. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy napjaink terrorizmusa mégis csak az iszlámból jön. Az ugyan ma vállalhatatlanul hazug állítás lenne, hogy az iszlám egyenlő a terrorizmussal, ám másfelől, az iszlám környezetből származó terrorizmus nem terrorizmusként értelmezi önmagát, hanem nagyon is az iszlámból vezeti le minden emberi képzeletet felülmúló brutális harcát. Míg tehát egyik oldalról lehetséges az iszlám és a terrorizmus fogalmi szétválasztása, addig, a másik oldalról a konkrét valóság nem teszi lehetővé az iszlám és a terrorizmus közötti összefüggés teljes figyelmen kívül hagyását. Ekként, ha akarjuk, ha nem, szükségszerűen előkerülnek az európai kulturális identitás, a multikultúra, a civilizációk egymáshoz való viszonyának kérdései. (...)

Nagy a zavar, mert könnyen kiderülhet, hogy azok a premisszák, amelyeken a Második Világháború utáni európai történelemértelmezés nyugodott, nem állják meg a helyüket. Könnyen kiderülhet, hogy évezredes civilizációk történelmi viselkedése sokkalta nagyobb kihívás, mint amilyennek azt a szekularizáció töretlen kiteljesedésére alapozott mai európai történelemkép feltételezte. Könnyen kiderülhet, épp az iszlámmal való szembesülés miatt, hogy Európa kulturálisan sokkal keresztyénebb, mint azt magáról korábban gondolta. Könnyen kiderülhet, hogy az európai szekularizáció, amely a keresztyénséggel szemben határozta meg önmagát, egyúttal félre is értette önmagát: nagyon is a keresztyénségből jön, honnan máshonnan, kulturálisan keresztyén is maradt, csak ezt nem tudta. Avagy nem akarta és nem merte kimondani.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 9 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Más kell legyen az elmélet, más a gyakorlat Nem szabad őket szidni, pláne a prófétát gúnyolni, de tudatában kell lenni, veszély jelentenek, és ennek elhárítására mindent meg kell tenni.
Igaza van Köntösnek, a keresztényi felfogás nagyon is beleépült az európai emberekbe, függetlenül attól, vallásosak e.A többnejűséget,a nők másodrangú szerepét, az iszlám bíráskodást nem tudnánk elfogadni.
A muszlim bevándorlóknak a Nyugat vette hasznát, igazságos, hogy ennek a terhét ők viseljék, ne hárítsák át ránk-ha Magyarországot ebből kifolyólag valami kár, költség sújtaná,a kár megtérítését ki kell követelni.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában