Burke bíboros: Jézus nem engedné áldozni az újraházasodottakat

2014. október 12. 16:49
„Nem tudom, hogy mehet át a javaslat az újraházasodottak áldozásáról, ha egyszer Jézus azt mondta, hogy a férfi, aki elválik feleségétől és mást vesz el, házasságot tör – mondja Raymond Leo Burke bíboros.

„Nem tudom, hogy mehet át a javaslat (az újraházasodottak áldozásáról), ha elfogadjuk magának a mi Urunknak szavait, aki azt mondta Szent Máté evangélista szerint, hogy a férfi, aki elválik feleségétől és mást vesz el, házasságot tör” – mondta Raymond Leo Burke bíboros, a legmagasabb rangú amerikai főpásztor a Vatikánban, az Apostoli Szignatúra Legfelsőbb Bíróságának (a Szentszék legfelsőbb bírósága és egyik legfontosabb szerve) prefektusa, volt La Crosse-i és St. Louis-i püspök. Hozzátette: aki ilyen szabálytalan kapcsolatban él, házasságtörést követ el, és ezért nem engedhető áldozáshoz, amíg nem rendezi állapotát.

Burke kifejti: nagy a várakozás a média részéről, ami változást szeretne, az emberek közül pedig már sokan azt hiszik, hogy az egyház meg is változtatta álláspontját a kérdésben, és azzal nyaggatják a papjukat, hogy akkor is áldoztassa meg őket, ha szentségi házasságon kívüli kapcsolatban élnek. Burke rámutatott: a németek és sok más európai püspök támogatja Walter Kasper német bíboros javaslatát az újraházasodottak áldozásának engedélyezésére, de például az afrikaiak elutasítják azt. 
 

Összesen 50 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A jószívű Ferenc pápa engedte volna az újraházasodottak áldozni,de a dogmák miatt nem tehette.
A dogmák miatt az Egyháznak nincs történelmi szemlélete. ELŐKÉP, mondják akkor, ha valami hasonlót találnak az Egyház tanaihoz, holott nem előképről, hanem elődökről, előzményekről van szó.
Minden új elgondolás a régiekből táplálkozik,a régiekből építkezik.
Vegyünk például egy egészen ősi dolgot, matriarchátus hitvilágát.Négy jellemző tulajdonsága van, és nem véletlenül
mind a négy tényező a nők nagy felfedezésével, a földműveléssel kapcsolatos.
1./ A minden élőt éltető NAP NŐI ISTENSÉG, ANYAISTENNŐ!A HOLD férfiisten.E hit emlékét őrzi a gyönyörű mari /cseremisz/ népdal:

Nap jön a menny hajlatán
arca nyíló tulipán
ő legyen az én anyám
ő legyen az én anyám

Hold jön a menny hajlatán
húzza fehér, égi szán
ő legyen az én apám
ő legyen az én apám.

A férfiuralom beköszöntével változik a helyzet a Nap lesz a férfi, a Hold a női istenség.

2./Második jellemzője e kornak a TENYÉSZET
ENYÉSZET mítoszok,melyek megmagyarázzák, télire miért hal el a természet, s tavasszal mért kel új életre minden.A görög hitrege szerint Perzefonét elrabolja az alvilág istene.ekkor lesz tél, de amikor kiszabadul a fogságból, kitavaszodik.

3./ Harmadik jellemzője e kornak a MEGHALÓ ÉS FELTÁMADÓ ISTEN. Halhatatlanoknak nevezik az isteneket, de Tammúz,más néven DUMUZI,a szép fiatal gabonaisten meghal, elsiratják az asszonyok,de föltámad, mint az elvetett gabonamag.

4./ Végül a KENYÉR, MINT AZ ISTEN TESTE. Juan de Tovar nevű szerzetes, egy spanyol hódító és egy azték hercegnő gyermeke AZTÉK KRÓNIKA című könyvében írja, hogy a leányok bizonyos ünnepnapon ember alakúra formált kalácsot sütnek,és azt, mint az Isten testét fogyasztják el.
Minő különös, e négy elem közül kettő a keresztény hit fontos része: Jézus Isten is meghal és feltámad, a KENYÉR, AZ OLTÁRISZENTSÉG Jézus teste.
Elfáradtam, később folytatom.

Ha okos férfiak társasága napokig, hónapokig ,évekig, sőt évszázadokon át tárgyal egy témáról,megállapításait nem nevezném isteni kinyilatkoztatásoknak, inkább emberi spekuláció termékeinek.
Bármiféle történelmi szemlélet lényege,hogy figyelembe veszi az előzményeket.azok hatásait.
A vallástörténetbe a mítoszok is beletartoznak,
és összefüggésben vannak a vallásokkal
A mítoszok nem fölösleges történetek,hanem fontos dokumentumok abból a korból,melyben keletkeztek.
Ha írásaim zavarba ejtőek,nem muszáj elolvasni azokat
Nem mondtam, hogy k9vetni kell engem - nem is tudok járni - csak leírom a gondolataimat.

"A jószívű Ferenc pápa engedte volna az újraházasodottak áldozni,de a dogmák miatt nem tehette."

Jézus szavai miatt, jó?

Olvastad te egyáltalán az evangéliumokat?
Rémlik, mit mondott Jézus a témáról?
???
Mi van a dogmákkal?
???

Miért bántottad volna meg?
Nyilván nem a fizikai utánasétálásról írtál, nem?

Ancillácska csillagocska, mért sajnálod tőlem azt a néhány jó szót? Kordart kedves sorai nekem jól estek,most szegény bánja, hogy kimondta.Nem sajnáltatni akartam magamat, csak megmagyaráztam a helyzetemet, egyedül vagyok,nem tudok sehova menni, ezzel tudom elfoglalni magamat, hogy gondolkozom, és leírom a gondolataimat. Nem akarok senkit se kitéríteni a hitéből,annál is inkább, hogy a gondolkodás során változik a véleményem.

Én sajnálom, ha megbántottalak, és elnézést kérek.
Csak szerintem ez nem tartozott a tárgyhoz, és félrevitte a témát.
Még egyszer bocs.

Kedves Ancillácska, igazad van, nem ez volt a megadott téma,de az összefüggés letagadhatatlan.A nőuralom vallásának két jellegzetes motívuma hogyan került bele a jézusi hitbe?Valószínűleg az e korban még mindég élő Tammúz kultuszból, és föltehető,Mária Magdolnát nem azért tartották parázna nőnek,mert a testét árulta, hanem,mert idegen Istent Tammúzt szolgálta, mint hívő, vagy papnő - így már megvan a kapcsolat Jézus és az ősi matriarchalista hitvilág között.
Az áldozat mibenléte már gyermekkoromban foglalkoztatott: az Istennek szánt ajándékot m mért kellett elégetni? Később arra a megállapításra jutottam, megfigyelhették az Isten nem eszi meg a néki adott áldozatot, mert lélek, ezért elégetve a füst lesz kedves neki.Az áldozat és az Istenhit kialakulásáról Zolnay Vilmosnak fantasztikus elmélete van, melyet POKOLJÁRÁS című könyvében fejt ki:szerinte mind az Istenhit,mind az áldozat szokása a horda vezérének a meggyilkolásából származott, a megölt ősapától még holta után is féltek,noha testét megették_- ezért fiát is megölték, hogy engesztelje meg az öreget.
Emberevés követte először az emberáldozatokat,később a totemállat helyettesítette a feláldozott embert,a totemállatra nem volt szabad vadászni, de az ünnepén megölték és megették.
A vallástörténet nagyon érdekes, de nem akarlak untatni vagy sérteni vele.

Te vallástörténész vagy?

Én sajnos nem... ezért aztán nem is tudhatom, hogy honnét van tudomásod ezekről az érdekes dolgokról amelyeket itt leírtál, mármint Mária Magdolnát illetően.

Az ő személye számomra annyiban érdekes, hogy Jézus megbocsátotta a bűnét, mely tudtommal házasságtörés volt (hogy ezt üzletileg tette-e, azt megint csak nem tudom - erről nem szól a Szentírás) - azzal, hogy "többé ne vétkezz". A többi nem érdekel annyira, bevallom, hogy még könyveket olvastam volna erről.

Aztán meg: sem nem untatott, sem nem sértett a hozzászólásod.

Nem bizonyított, hogy Mária Magdolna parázna volt, ez, csak feltételezés, városi pletyka. Valószínű, hogy betegséget űzött ki belőle Jézus.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés