Újraházasodottak áldozása: nem támogatják a pápát a bíborosok?

2014. szeptember 17. 16:36
Több vezető bíboros írt közösen könyvet, amelyben elutasítják az elvált, majd polgárilag újraházasodott katolikus hívek áldozásának lehetőségét. Egy vezető olasz lap szerint ez a Ferenc pápát körülvevő ellenségesség jele. A lap arra is emlékeztet: az állítólag „pápai nézeteket” képviselő Walter Kasper bíboros felszólalása februárban a bíborosok részéről 85 nem, s csak 15 igen szavazatot kapott.

Akár Ferenc pápával szembeni állásfoglalásnak is vehető az a könyv, amellyel a Vatikán néhány jelentős bíborosa nemet mondott az elvált, majd polgárilag újraházasodó hívők megáldoztatására, ami az egyházfő által októberre meghirdetett püspöki szinódus egyik témája lesz. A Corriere della Sera olasz napilap szerint az egyházfőt „ellenséges” légkör övezi.

Kitartani a krisztusi igazságban - Házasság és áldozás a katolikus egyházban címmel október elsején jelenik meg Olaszországban és az Egyesült Államokban az a kötet, amelyet öt bíboros és négy tudós írt azzal a nézettel szemben, hogy a templomban házasodó, de elváló, majd polgári házasságot kötő hívők esetében az új kapcsolat ne legyen akadálya áldozásuknak. Az új – csak polgári – házasságot ugyanis az egyház jelenleg házasságon kívüli kapcsolatnak tekinti. 
 
Az elváltak áldoztatásáról Walter Kasper bíboros, a Keresztény Egységtörekvés Pápai Tanácsának elnöke beszélt a februári rendkívüli konzisztóriumot megnyitó felszólalásában, amire Ferenc pápa kérte fel. A válni és polgárilag újraházasodni nem feloldhatatlan bűn – hangoztatta Kasper bíboros. A Corriere emlékeztetett, hogy az állítólagos „pápai nézeteket” képviselő Walter Kasper felszólalása akkor 85 nem, 15 igen szavazatot kapott. 
 
Az októberi családi szinódus kezdete előtt négy nappal megjelenő könyv határozott nemet mond az elváltak és polgárilag újraházasodók megáldoztatására. 
 
A könyv szerzője öt bíboros és négy tudós: Gerhard Müller német bíboros, az egyház doktrínáját felügyelő Hittani Kongregáció prefektusa, akit XVI. Benedek nevezett ki, Raymond Leo Burke amerikai bíboros, az Apostoli Szignatúra legfelsőbb bíróságának prefektusa, Walter Brandmüller német bíboros, a Történettudományi Pápai Tanács elnöke, Carlo Caffarra bíboros, bolognai érsek, II. János Pálhoz közeli teológus és Velasio De Paolis olasz bíboros, a gazdasági prefektúra elnöke, a Krisztus Légiója Kongregáció pápai megbízottja. További négy tudós írása egészíti ki a könyvet, amelyet Robert Dodaro, a római Augustinianum patrisztikai intézet igazgatója állított össze.
 
„A szinódus közeledtével várható volt valamilyen meglepetés: és a meglepetés megérkezett” – vélte a Corriere. Az olasz napilap szerint a könyv felszínre hozza a Ferenc pápát övező „ellenségességet”, amelyet a pápa „jezsuita közönnyel” fogad. 
 
Október 5. és 19. között tartják a Vatikánban a püspöki szinódus III. rendkívüli közgyűlését A családpasztoráció kihívásai az evangelizáció összefüggésében címmel. Ferenc pápa a szinódus főrelátorává Erdő Péter bíborost nevezte ki. 
 
Ferenc pápa vasárnap húsz párt adott össze a Szent Péter bazilikában, közöttük eddig élettársi kapcsolatban élőket és már gyermekeseket is. Ezt sokan úgy értelmezik, mintha Ferenc pápa elfogadná az élettársi kapcsolatot, ám az egyház mindig is szorgalmazta, hogy az együtt élő, esetleg már gyermeket nevelő, katolikus párok rendezzék kapcsolatukat, azaz házasodjanak össze, így Ferenc pápa lépése nem tekinthető az élettársi kapcsolatos elfogadásának.
 
Az egyházfő sosem tett olyan nyilatkozatot, amellyel egyértelműen támogatta volna a polgárilag újraházasodottak áldoztatását, ám megnyilatkozásaiból sokan ezt olvassák ki, és maga is gyakran idézi Walter Kasper könyveit, annak ellenére, hogy a német bíboros köztudottan Ferenc elődjével, XVI. Benedek nyugalmazott pápáéval vitatkozó teológiát képvisel. Walter Kaspert egyébként még az egyházi kérdésekben liberálisabbnak tartott bíborosok közül is többen kritizálták, például Giovanni Battista Re bíboros, akiről azt sejtik, hogy Bergoglio bíboros, a mostani pápa megválasztásának egyik fő támogatója volt a 2013-as konklávén.
 
Ferenc pápa nehéz helyzetben van, mert programja szerint kollegiálisabban kell vezetni az egyházat, azaz lehet, hogy vezetési elvei ellentétbe kerülnek saját elképzeléseivel. Sandro Magister Vatikán-szakértő egyébként nemrég azt írta, hogy Ferenc pápa meglehetősen autoritárius módon vezeti az egyházat, függetlenül attól, amilyen képet igyekszik magáról kialakítani. Ferenc pápa nemrég távolított el magas vatikáni pozíciójából több „ratzingeriánus” bíborost, most pedig az említett kötet szerzői közt szereplő Burke bíboros pozíciója is veszélyben van, mint a Kúria legtradicionalistább bíborosa: befolyásos helyéről a Máltai Lovagrend pusztán formális bíborosi patrónusi pozíciójába kerülne, s még csak nem is Chicago főpásztora lenne, ahogy azt korábban rebesgették.

Összesen 69 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

ez inkább az emberi gyarlóság kategória, és a visszaélésé

"aki elbocsátja feleségét - hacsak nem paráznasága miatt -, és mást vesz el, házasságot tör"

node akkor egyszeru a dolog, a de facto kulonelo feleseg az uj krapekkal ugyebar paraznalkodik, innentol a ferfi mar jogosan bocsajtotta el :)
gondolom ugyanez vice versa.

szoval aki eloszor kettyint valas utan, az nem aldozhat, a masik utana mar igen? :)

Aki ilyen nyegle és szemtelen fölényeskedéssel ír , annak illene tisztában lennie a valós helyzettel :
1.Szekta a katolikus egyházból kivált , magát kereszténynek mondó kis csoport .
2.Mt 19.9-et rosszul értelmezi / a bibilia a katolikus egyház könyve , s ezért ő érti jól , nem a magafajta kivülállő-műveletlen / .
3. Ne keverje a válást az anullálással .
4.A katolikus egyház gyakorlat egységes , nem egyes papok intézik a semmissé nyilvánításokat , hanem egyetlen központi hatóság .

A pápa a bíborosok és püspökök testületével közösen kormányoz , s ez nem zárja ki a vitát , sőt , helyes megoldások enélkül nem is lehetségesek .

1. A cikk eleve nem a valós helyzetet tükrözi , hanem feltevéseket , másodkézből való információkat , találgatásokat .
2.Teljesen érthető , hogy egy bonyolult helyzetben nem azonnal adott a konszenzus , hanem közös ima , beszélgetés , empátia szükséges .
3. "Ecclesia semper reformanda" /az egyház állandóan reformálandó / , de a hagyományos módon kell újítani .Meg is lesz az eredmény , ebben mindenki biztos lehet : Krisztus akaratát/szeretetét kell a mai világban képviselni , mint mindig és mindenkor .
4. Sok újraházasodottt van , aki nem járulhat szentségekhez , de ettől még megtalálja otthonát a katolikus egyházban , S NEM MÁSODRENDÜ tagként ...

Így van Leó testvér : maga az Úr Jézus van jelen közöttünk - "ime , én veletek vagyok mindennap a világ végéig" -, s ő vezet , mert a mai embereken/elváltakon is " megesik a szíve " . S az egyháznak feladatul adta : ti adjatok nekik enni !

Igaza van : a hivatalos egyházi-tanítóhivatali értelmezés a normatív , nem bárki magánvéleménye .

1.Nem : Péter a többi apostollal , az apostolok TESTÜLETÉVEL közösségben , a "12" közül az egyikként kapta megbízatását , s lett " Kőszikla" ...
2. Tehát kezdettől fogva megvolt a testület .

1.Igaza van : az Oltáriszentség döntő erőforrás a kersztény élethez .
2.Azonban sok más erőforrás is van : maga a keresztség , az egyház támogató-elfogadó közössége , a bérmálás szentsége , a Szentlélek vigasza , a biblia olvasása stb.

Egyetértünk : Péter / apostoli testületen belüli / kitüntetett szerepe teljesen egyértelmű , s ezért napjainkban is a mindenkori Pápa vezeti az egyházat , a püspökökkel egyetértésben ...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés