Ellenállás

Újraházasodottak áldozása: nem támogatják a pápát a bíborosok?

2014. szeptember 17. 16:36
Több vezető bíboros írt közösen könyvet, amelyben elutasítják az elvált, majd polgárilag újraházasodott katolikus hívek áldozásának lehetőségét. Egy vezető olasz lap szerint ez a Ferenc pápát körülvevő ellenségesség jele. A lap arra is emlékeztet: az állítólag „pápai nézeteket” képviselő Walter Kasper bíboros felszólalása februárban a bíborosok részéről 85 nem, s csak 15 igen szavazatot kapott.

Akár Ferenc pápával szembeni állásfoglalásnak is vehető az a könyv, amellyel a Vatikán néhány jelentős bíborosa nemet mondott az elvált, majd polgárilag újraházasodó hívők megáldoztatására, ami az egyházfő által októberre meghirdetett püspöki szinódus egyik témája lesz. A Corriere della Sera olasz napilap szerint az egyházfőt „ellenséges” légkör övezi.

Kitartani a krisztusi igazságban - Házasság és áldozás a katolikus egyházban címmel október elsején jelenik meg Olaszországban és az Egyesült Államokban az a kötet, amelyet öt bíboros és négy tudós írt azzal a nézettel szemben, hogy a templomban házasodó, de elváló, majd polgári házasságot kötő hívők esetében az új kapcsolat ne legyen akadálya áldozásuknak. Az új – csak polgári – házasságot ugyanis az egyház jelenleg házasságon kívüli kapcsolatnak tekinti. 
 
Az elváltak áldoztatásáról Walter Kasper bíboros, a Keresztény Egységtörekvés Pápai Tanácsának elnöke beszélt a februári rendkívüli konzisztóriumot megnyitó felszólalásában, amire Ferenc pápa kérte fel. A válni és polgárilag újraházasodni nem feloldhatatlan bűn – hangoztatta Kasper bíboros. A Corriere emlékeztetett, hogy az állítólagos „pápai nézeteket” képviselő Walter Kasper felszólalása akkor 85 nem, 15 igen szavazatot kapott. 
 
Az októberi családi szinódus kezdete előtt négy nappal megjelenő könyv határozott nemet mond az elváltak és polgárilag újraházasodók megáldoztatására. 
 
A könyv szerzője öt bíboros és négy tudós: Gerhard Müller német bíboros, az egyház doktrínáját felügyelő Hittani Kongregáció prefektusa, akit XVI. Benedek nevezett ki, Raymond Leo Burke amerikai bíboros, az Apostoli Szignatúra legfelsőbb bíróságának prefektusa, Walter Brandmüller német bíboros, a Történettudományi Pápai Tanács elnöke, Carlo Caffarra bíboros, bolognai érsek, II. János Pálhoz közeli teológus és Velasio De Paolis olasz bíboros, a gazdasági prefektúra elnöke, a Krisztus Légiója Kongregáció pápai megbízottja. További négy tudós írása egészíti ki a könyvet, amelyet Robert Dodaro, a római Augustinianum patrisztikai intézet igazgatója állított össze.
 
„A szinódus közeledtével várható volt valamilyen meglepetés: és a meglepetés megérkezett” – vélte a Corriere. Az olasz napilap szerint a könyv felszínre hozza a Ferenc pápát övező „ellenségességet”, amelyet a pápa „jezsuita közönnyel” fogad. 
 
Október 5. és 19. között tartják a Vatikánban a püspöki szinódus III. rendkívüli közgyűlését A családpasztoráció kihívásai az evangelizáció összefüggésében címmel. Ferenc pápa a szinódus főrelátorává Erdő Péter bíborost nevezte ki. 
 
Ferenc pápa vasárnap húsz párt adott össze a Szent Péter bazilikában, közöttük eddig élettársi kapcsolatban élőket és már gyermekeseket is. Ezt sokan úgy értelmezik, mintha Ferenc pápa elfogadná az élettársi kapcsolatot, ám az egyház mindig is szorgalmazta, hogy az együtt élő, esetleg már gyermeket nevelő, katolikus párok rendezzék kapcsolatukat, azaz házasodjanak össze, így Ferenc pápa lépése nem tekinthető az élettársi kapcsolatos elfogadásának.
 
Az egyházfő sosem tett olyan nyilatkozatot, amellyel egyértelműen támogatta volna a polgárilag újraházasodottak áldoztatását, ám megnyilatkozásaiból sokan ezt olvassák ki, és maga is gyakran idézi Walter Kasper könyveit, annak ellenére, hogy a német bíboros köztudottan Ferenc elődjével, XVI. Benedek nyugalmazott pápáéval vitatkozó teológiát képvisel. Walter Kaspert egyébként még az egyházi kérdésekben liberálisabbnak tartott bíborosok közül is többen kritizálták, például Giovanni Battista Re bíboros, akiről azt sejtik, hogy Bergoglio bíboros, a mostani pápa megválasztásának egyik fő támogatója volt a 2013-as konklávén.
 
Ferenc pápa nehéz helyzetben van, mert programja szerint kollegiálisabban kell vezetni az egyházat, azaz lehet, hogy vezetési elvei ellentétbe kerülnek saját elképzeléseivel. Sandro Magister Vatikán-szakértő egyébként nemrég azt írta, hogy Ferenc pápa meglehetősen autoritárius módon vezeti az egyházat, függetlenül attól, amilyen képet igyekszik magáról kialakítani. Ferenc pápa nemrég távolított el magas vatikáni pozíciójából több „ratzingeriánus” bíborost, most pedig az említett kötet szerzői közt szereplő Burke bíboros pozíciója is veszélyben van, mint a Kúria legtradicionalistább bíborosa: befolyásos helyéről a Máltai Lovagrend pusztán formális bíborosi patrónusi pozíciójába kerülne, s még csak nem is Chicago főpásztora lenne, ahogy azt korábban rebesgették.

Összesen 69 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

ez inkább az emberi gyarlóság kategória, és a visszaélésé

"aki elbocsátja feleségét - hacsak nem paráznasága miatt -, és mást vesz el, házasságot tör"

node akkor egyszeru a dolog, a de facto kulonelo feleseg az uj krapekkal ugyebar paraznalkodik, innentol a ferfi mar jogosan bocsajtotta el :)
gondolom ugyanez vice versa.

szoval aki eloszor kettyint valas utan, az nem aldozhat, a masik utana mar igen? :)

Aki ilyen nyegle és szemtelen fölényeskedéssel ír , annak illene tisztában lennie a valós helyzettel :
1.Szekta a katolikus egyházból kivált , magát kereszténynek mondó kis csoport .
2.Mt 19.9-et rosszul értelmezi / a bibilia a katolikus egyház könyve , s ezért ő érti jól , nem a magafajta kivülállő-műveletlen / .
3. Ne keverje a válást az anullálással .
4.A katolikus egyház gyakorlat egységes , nem egyes papok intézik a semmissé nyilvánításokat , hanem egyetlen központi hatóság .

A pápa a bíborosok és püspökök testületével közösen kormányoz , s ez nem zárja ki a vitát , sőt , helyes megoldások enélkül nem is lehetségesek .

1. A cikk eleve nem a valós helyzetet tükrözi , hanem feltevéseket , másodkézből való információkat , találgatásokat .
2.Teljesen érthető , hogy egy bonyolult helyzetben nem azonnal adott a konszenzus , hanem közös ima , beszélgetés , empátia szükséges .
3. "Ecclesia semper reformanda" /az egyház állandóan reformálandó / , de a hagyományos módon kell újítani .Meg is lesz az eredmény , ebben mindenki biztos lehet : Krisztus akaratát/szeretetét kell a mai világban képviselni , mint mindig és mindenkor .
4. Sok újraházasodottt van , aki nem járulhat szentségekhez , de ettől még megtalálja otthonát a katolikus egyházban , S NEM MÁSODRENDÜ tagként ...

Így van Leó testvér : maga az Úr Jézus van jelen közöttünk - "ime , én veletek vagyok mindennap a világ végéig" -, s ő vezet , mert a mai embereken/elváltakon is " megesik a szíve " . S az egyháznak feladatul adta : ti adjatok nekik enni !

Igaza van : a hivatalos egyházi-tanítóhivatali értelmezés a normatív , nem bárki magánvéleménye .

1.Nem : Péter a többi apostollal , az apostolok TESTÜLETÉVEL közösségben , a "12" közül az egyikként kapta megbízatását , s lett " Kőszikla" ...
2. Tehát kezdettől fogva megvolt a testület .

1.Igaza van : az Oltáriszentség döntő erőforrás a kersztény élethez .
2.Azonban sok más erőforrás is van : maga a keresztség , az egyház támogató-elfogadó közössége , a bérmálás szentsége , a Szentlélek vigasza , a biblia olvasása stb.

Válaszok:
Sulammit | 2014. szeptember 17. 20:26

Egyetértünk : Péter / apostoli testületen belüli / kitüntetett szerepe teljesen egyértelmű , s ezért napjainkban is a mindenkori Pápa vezeti az egyházat , a püspökökkel egyetértésben ...

Az egyik templomba minden vasárnap jár egy házaspár nem áldoznak, nyilván nem áldozhatnak. A misén teljes imádsággal - és utána is - részt vesznek.
Ez olyan, mint a vágy keresztség, vagy amikor felnőtt hittanra jár valaki, elsőáldozásra készülve. És hétről hétre szeretné magához venni Krisztus Testét.
Ebből is erőt lehet meríteni.

Böjte Csaba egy írása is pont erről szól Valahol itt a neten olvastam. Keresd meg, nagyon jó.

Válaszok:
péterx | 2014. szeptember 17. 21:14

Ezt a tömény hazugságot elsütötted már jó párszor.
És megcáfoltuk jó párszor. Amnéziás!

1.Köszönöm : a Böjte írást meg fogom keresni .
2.Ismerek egy katolikus házaspárt , az első / szentségi / házasságuk sikertelen volt . Most is őszintén ragaszkodnak Krisztushoz , imádkozva keresik a Vele való közösséget a katolikus egyházban , reménykednek helyzetük rendezésében , de nem élnek haragban az egyházzal . Az egyház pedig keresi a lehetőségeket a segítésükre . A gondok/relatív rendezetlenségek közepette is összetartunk a hitben és hiteles szeretetre törekvésben .
3.Van ennél jobb ?...

Válaszok:
Sulammit | 2014. szeptember 18. 0:20

Az EGÉSZ evangéliumban erről van szó / a kiválasztásuktól az utolsó vacsoráig , s a Mennybemenetel után Judás helyének Mátyással való betöltéséig / .

1. Isten tulajdonnév , nagybetűvel írandó / ez helyesírási , s nem hittani kérdés /.
2.A földi helytartó ember , teremtmény nem Isten...
3. A pápa csak ex-cathedra , illetve a püspökök testületével egyetértésben tévedhetetlen .

Én is így gondolom. Akikről írtam, bár nem ismerem közelebbről őket, de pont ilyenek. Elfogadják az egyház vagyis Krisztus tanítását.
Megtaláltam. Böjte Csaba A rendezetlen kapcsolatokról 2013 jan. 16. Mandiner

Válaszok:
péterx | 2014. szeptember 18. 5:47

Köszönöm , el fogom olvasni Csaba testvér gondolatait . Megfelelő lelki-hittani hátteret és információt adnak az elvált-újraházasodottak problémájának kissé bulvárízű tálalásával szemben . Veled együtt ajánlom mások számára is .

1.Nézze , nem kötelező résztvennie "hitvitákban" .
2.A szeretetteljes vita nem fenyegeti senki szabadságát .
3. Különben MINDEN vita "hitvita"/ nem csak a "templomokban" , mert személyes meggyőződéseket nem lehet elvont fogalmakkal maradéktalanul megvilágítani .
4.Az állam és egyház szétválasztása világos garanciát ad az Ön szabadságára is , nem kell a "kótertól" tartania ...

1.Csak akkor "idejétmúlt" , ha elfogadjuk , hogy a tényleges emberi viselkedés a norma . Durva példával : ha mindenki lop attól még a magántulajdon tisztelete az erkölcsös , s a bűn bűn marad , mert ellehetetleníti , vagy legalábbis gyöngíti az életet .
2. A szeretetlenség , fegyelmezetlenség , hűtlenség azért bűn ,mert nem felel meg / eléggé / az emberi létnek .
3.Ki teszi fel a kérdést : jó és előnyös a gyerekeknek , ha nincs biztos családi háttér ? Nem "bűn" velük szemben az , ha a szülő lelécel ?...

A katolikusoknál nem "divat" az együttélés. "Divat" viszont az elkötelezettség.
A vizsgálat nem a katolikusoknál történt.
A szekularizált Európában nyilván, hogy ilyen adatok születnek.

Egy szeretett teljes családban élő kisgyerek mondta a kis barátjáról, hogy szegénynek elváltak a szülei azért ilyen.

Sok a válás, pedig nem a szülők választják ki a házastársat ugye?

Sok az együttélés, semmi elkötelezettség, felelősség.
Nagyon sajnálom a mai gyerekeket, mert anyuka kirúgja apukát, aztán választ egy sokkal rosszabbat. Újabb és újabb apukákat bemutatva a gyereknek.
Ez csak az egyik változat, de gyakori, de nem katolikus körökben.

Válaszok:
Csomorkany | 2014. szeptember 18. 13:09

Az olyan házasság, ahol mindkét fél vallását gyakorló katolikus, aki igénybe veszi életéhez az egyház kegyelmi segítségét, tehát pl. rendszeresen szentáldozáshoz járul, elég ritka.

Meggyőződésem, hogy ezzel szorosan összefügg az a tény, hogy a katolikus templomban megkötött szentségi házasságok is ijesztően nagy arányban esnek szét.

Kicsit tényleg jobb az arány, mint a polgári házasságoknál, de a 60-70%-os siker azért nem olyan átütő.

Válaszok:
péterx | 2014. szeptember 18. 13:35
Sulammit | 2014. szeptember 18. 14:29

Tudja , a hitet csak a hit alapján lehet megítélni : írt itt egy hevenyészett konstrukciót , melyről vélelmezi , hogy jobb , mint az eredeti katolikus hit...Úgy csinál , mintha Krisztus eredetiségét egy véges-emberi álláspontról meg tudná ítélni : Magyarul : vagy elfogadja a a katolikus hitet , vagy a katolikus hiten kívül helyzkedve valami kevesebb alapján ítélné meg a többet . De ez olyan , mintha egy színvak beszélne a színekről ...

1. Igaza van : szentebbnek kellene lennünk / a házasságban is / .
2. Mégsem reménytelen a helyzet , mert " Isten nagyobb a szívünknél ". Vagyis : már a tény , hogy észleljük a bűneinket , első lépés a nagyobb szeretet felé .
3. A Jó Hír / Evangélium / : MA is jobban valósíthatom a házasságomat , akkor is , ha sok mindent elrontottam .

Ez tökéletes , frappáns , a lényeget bemutató válasz ! Nagyon jól felelsz a felvetett szempontokra : a szükségesnél sem többet , sem kevesebbet . A Mandineren gyakori - meg az életben is - , hogy sokan "elkalandoznak" a válasz kapcsán ...Gratulálok !

Félreértett : nem a házasokat hasonlítottam össze a tolvajokkla , hanem jeleztem , hogy MINDENBEN be kell tartani az előzetes adottságot / erkölcsi alapot / , tehát nem a ténylegesség dönti el valami helyességét . Ha sokan elválnak , eltompulnak a követelményekkel szemben , az még nem a követelmény érvénytelenségét igazolja / arra a felvetéséreválaszoltam : bűnről nehéz beszélni ott , ahol a házasságok fele válással végzódik / .

Igaza van : magam is jeleztem , hogy másodkézből vett értelmezésekről ír a cikk ...Ettől függetlenül , a mások által felvetett , idevágó hozzászzólások mégis tanulságosak lehetnek .

Nálunk nem ritka!
Sőt, ez a természetes.
Aztán jönnek szépen sorban a gyerekek is. Először, még kicsit zajonganak, - bár tízszer ennyien zajonganának, - aztán először keresztet kapnak a homlokukra, majd áldoznak... és egyszer csak a saját gyerekeikkel jönnek.
Sok a családos áldoztató is. Ezek négy öt gyermekes családapák. Példás házasélettel, sokszor együtt gyónással! Felnéz rájuk az egész közösség.

Lehet, hogy az arányt rontja a templomi esküvőért lelkesülő párok aránya. Tudod, szép ruha, stb. szóval a külsőségek.
Ilyen is van, de ezek nem keresztény emberek, nem Krisztus követők.

Változnak az idők az emberek a munkatársukkal töltik a legtöbb időt. Nehéz versenyezni, nagy a kísértés, egy fáradt többgyermekes édesanyának, egy csak magával foglalkozó, pihentebb, talán ápoltabb nővel. Szóval jól fel kell fegyverkezni a szentségekkel.
Nagyon sérülékenyek a házasságok, amelyekben nem szítják fel időről időre a tüzet, mert az bizony elhamvad!

Válaszok:
péterx | 2014. szeptember 18. 14:44
Csomorkany | 2014. szeptember 18. 14:48

Józan , realista , de mégis szép leírás egy "igazi" / Isten szándéka szerinti / házasságról , illetve a házasság katolikus értékeléséről .

Két különböző körről beszélünk szerintem. Te azokról, akik rendszeresen járnak templomba, és akik között persze mifelénk is szép számmal vannak házaspárok.

Másik kör azoké, akik mondjuk az idei évben a templomban házasságot kötnek. Hát, erős kisebbség az, ahol akár csak egyikük újra kinyitja a templomajtót, de ahol mindkettő, az végképp.

Namost, lehet mondani, hogy nincs gond, ezek nem igénylik az áldozást, ha szétmennek, akkor sincs velük dolgunk. Ez is igaz, de Isten azért adott pár évtizedet nekünk, hogy változzunk benne. Van, akit pl. a saját házassági krízise indít intenzívebb Istenkeresésre.

Válaszok:
Sulammit | 2014. szeptember 18. 15:55

Jézus megbocsájtott a szamariai asszonynak és a házasságtörőnek is. Egyiknek sem vetette a szemére a bűnüket.
A válást viszont megtiltotta.
A pap is bűnös ember, mint mi mindannyian. Ki ebben, ki abban követ el bűnt.
De a pap attól, még kiszolgáltathatja a szentségeket, mert, ha ettől függne, a bűnösségétől, sosem szolgáltathatná ki.
Én például elég sok papot ismerek, de egyet sem aki szeretőt tartana titokban.

Mi katolikusok bűnös emberek vagyunk, ezt tudjuk és be is valljuk, vagyis meggyónjuk.
Te pl. nem vagy bűnös, nyilván, mert különben te is gyónnál.
Mi ugyanúgy elesünk, mint mások, de mi tudunk kibe kapaszkodni amikor felállunk. Jézusba! Na ez a különbség.
Az iskoláinkat ki mennyit, de felnőtt korunkig végezzük. Egy-két egyetem, DE a hittanra sokan, csak 10-14 éves korukig járnak. Vagyis megreked a teológiai tudásuk, míg az egyéb ismereteket tovább fejlesztik.
Ha te tovább jártál volna hittanra, nem lenne ilyen kisiskolás, elemi szinten megrekedt tudásod, vagy inkább tudatlanságod az Eucharisztia terén sem.

Hát ez mind igaz. Annyiféle élethelyzet van. Sok vargabetű. Nem mindenkinek vezet egyenes útja Isten felé.
A szüleink nem részesültek vallásos nevelésben, így, hát nem is volt mit tovább adni. És mégis.
Van aki szentségi házasságot köt és aztán annyi. DE van aki imádkozik érte és egyszer csak a templomban találja magát ismét.
Hallottam egy édesanyáról, akinek külön vált a gyermeke. Nagyon éretlenek voltak még. Az anya valahol Pest megyében lakott, és mindennap bejött imádkozni a Szent Rita templomba, hogy a fiatalok ismét összekerüljenek, mert szerette a gyermeke választottját is. Évekig kitartóan imádkozott a Szent Ritában. Aztán egy szép napon találkozott a pár, és újra egymásra találtak gyermekeik is vannak. A néni biztos volt benne, hogy az imái meghallgatásra találnak.

Gondold el! Évekig mindennap beutazni és még csak nem is esik valami forgalmas közlekedési központba. A Kún utcában van a VIII. kerületben.
Nem ezt kérte Jézus? Hitet, bizalmat.

Válaszok:
Csomorkany | 2014. szeptember 19. 9:50

A mi plébániánkon a keresztény erények gyakorlásának legmagasabb fokára talán az a pár jutott el, akik úgy fogadtak örökbe egy néhány hónapos csecsemőt, hogy pontosan tudták: halálos beteg, max. 1-2 éve van hátra. Úgy döntöttek, legyen boldog az az 1-2 év.

Namost, az asszony rendszeresen áldozik, pedig pontosan tudom, hogy csak polgári házasságban él a férjével.

Szólni kellene neki, hogy ne tegye, de eddig nem volt hozzá erőm, ugyanis inkább a közbenjárását szeretném kérni...

Válaszok:
Sulammit | 2014. szeptember 19. 14:57

Te ne is szóljál. A papnak kellene tudnia, illetve annak szólnod.
Vagy, ha ismered valamennyire, elmondanod, hogy különféle módon lehetséges az egyházi házasságkötés. Az egyik út, hogy két tanú és az eskető pap van csak jelen. Ez nem veri költségekbe a házaspárt, és diszkrét is.
Vagy a gyökeres orvoslás.
Tudnia kell, hogy nem érvényes az áldozása.
Az nem lehet, hogy ezek, már megtörténtek, csak te nem tudod?
Oda is jár gyónni?
Ettől függetlenül nagyon felemelő a történet.

Válaszok:
Csomorkany | 2014. szeptember 19. 15:32

Nyilván megeshet, hogy valamit rosszul tudok. Már csak ezért sincs okom "intézkedni", persze nem is stílusom.

De azért gondolkodóba ejtett az eset. Vannak olyan emberek, akik bizonyos szempontból radikális Krisztus-követőnek mutatkoznak, más szempontból meg lazán átlépnek azon, amit Krisztus mondott.

Ami azt illeti, Wass Albert egyik legjobb sztorija az Elvész a nyom-ból a cseh. Az is egy ilyesfajta történet.

Az igaz, hogy nehéz, de akiket én ismerek, győztesek.
A kísértő Jézust is csak egy időre hagyta el. Vagyis ahogy te nevezed, az "emanci"-t kicsit sem zavarja, hogy kire veti ki a hálóját. Szétszakít-e egy családot, csak az ösztönei után megy.
Viszont nem gondolom, hogy visszahúzódó volna egy többgyermekes édesanya, a gyerekeket mindenhova szállítani kell, a különféle foglalkozásokra. Ezalatt ő is megismerkedik különféle emberekkel, beszélgetnek a gyerekeikről. Úgy vettem észre, hogy még irigylik is a nagy családért, sőt tanácsot is kérnek tőle, miként osztja be az idejét, pénzét.
A férjnek van hova van kikért hazajönnie.
Az ismerőseim katolikus családok 3,4,5,7 gyermekkel. Példamutató családi élettel. De ezért mindegyiküknek tennie kell. Szeretni! És ki is mondani, mutatni.

Értem. Nem gondoltam, hogy lekicsinylő jelzőnek szántad. És így van, ahogy mondod. DE! Pont láttam a TV-ben a Ridikül c. beszélgetős műsort.
Abban Schell Judit színésznő 3 gyerek,
Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, Nobel- béke díjas 7! gyerekes édesanya,
Jakupcsek Gabriella 3 gyerekes, ő a műsorvezető Hámori Eszter színésznő, Bajor Imre volt felesége 4 gyerekes,
Ákos meghívott vendég 4 gyerekes, édesapa beszélgettek.

A téma a hivatás és a gyerekek összeegyeztetése volt. Nagyon érdekes és szórakoztató műsor volt.

A katolikus egyházban Jézus tanítása szerint, és azt követve nincs válás!

Hazugságokon és rágalmazásokon kívül van valami értelmes mondanivalód hozzánk?
Eddig ugyanis hónapokon keresztül nem volt.

Ami a lefizetést illeti, ne magadból indulj ki. És még egyszer, mert már elmondtuk neked, de úgy látszik nem fogja fel az a fafejed lassan mondom, hogy megértsd, NEM LEHET VÁLNI A KATOLIKUSOKNAK!

Lehetséges példa, ha az egyik fél fülig eladósodva köti meg a házasságát, úgy, hogy ezt a kínos tényt a másik fél elől eltitkolja.

Bármennyire szeretnétek, a házasságok fölbonthatatlanságnak jézusi elve nem jelenti azt, hogy ilyen esetben a pár egy életre szentségileg össze volna láncolva.

Kimutatható ugyanis, hogy a hazug fél valójában nem házassági köteléket akart, hanem megszabadulást az adósságaitól.

Egy sor efféle történet létezik, amikor valamelyik (vagy esetleg mindkét) házasfél csak színleli a házasságkötési szándékot, és lényegileg valami egészen mást akar. Ez emberileg is kimutatható, és utána miért kellene ragaszkodni a szentségi házasság fikciójához? Mert ti ezt szeretnétek? Coki!

"Ez nem igaz. Egy baratnom edesanyja 10 evig elt hazassagban, gyermeke is szuletett megis"

Ezt a kis történetedet már számtalanszor leírtad. Ezzel bizonyítva a mi bizonyíthatatlan.

Írjál még ilyen vidám kis történeteket. Komolyan mondod, hogy "Egy baratnom edesanyja gyermeke is szuletett"

- Miért nem kérdezed meg a barátod édesanyját, arról, hogy mi történt?
- Kit fizetett meg, kit vesztegetett meg a barátod édesanyja?
- Mennyit fizetett?
Ha állítasz valamit, - amiről mindenki tudja, hogy te találtad ki - te kis mesemondó - bizonyítsd is be!

Annyit hazudtál már itt, te notórius hazudozó, hogy, csak nevetünk a régi meséiden.

Látom, hogy a gyűlölködéstől nem látod a betűket. Akkor egy kis ismétlés te agymosott!


"Ha állítasz valamit, - amiről mindenki tudja, hogy te találtad ki - te kis mesemondó - bizonyítsd is be!"

Mikor húzol már el innen?

"legyszives," Előbb ezt a szót írd le helyesen jó?

Helyesen írni nem tudók bajnoka, már megint itt produkálod magad?

"Nem egy esetet tudok ra,"

Ha nem egyet, akkor hányat? Már számolni sem tudsz?

És, ha ismered, kérd meg őket, hogy meséljenek neked, habár felesleges, mivel amnéziás vagy, úgyis egy óra múlva kérni fogod, hogy meséljék megint el neked.

Szerintem nem kellene felvilágosítani őket a részletekről.
Egyrészt fel sem fogják,
másrészt ha érdekelné őket utána olvasnának.
Így csak kiforgatják a szavaidat.
Magyarázkodásra, pedig nem szorulunk.
Tudod mire figyelmeztet Jézus? "Disznók elé gyöngyöt nem szórunk."

"Hogy lehet hét gyereket egy fizetésből felnevelni?"

Fogalmam sincs. De a hétgyermekes anyuka családban neveli férjjel a gyerekeit. És a többi résztvevő is.

Ha valakinek azt mondom, hogy sokgyerekes család, sosem az jut az eszébe, hogy éjszakai többszöri felkelés, altatás ami nem könnyű feladat és fárasztó is. Vagy nem a gyermekek általi örömök, a gyerekek felénk irányuló szeretete stb. hanem a pénz.

A németeknél alig születik gyerek, mert sok a pénzük és azt utazásra, magukra költik és nem gyerekekre.
A keresztény családokban születik a legtöbb gyerek, mert Isten ajándéka. (Na meg a cigányoknál, de ez más tészta).
A sokgyermekes családoknak vannak praktikáik amit átadnak egymásnak.
A gyerekeknek sokáig - amíg el nem rontják - a szüleire van szüksége és nem a - mindent meg akarok neki adni -szülőkre akik soha nincsenek otthon.
Ismerek egy tízgyerekes családot a Benyus családot. Meg tudod nézni őket a Google írd be. Érdemes.

Ami a munkahelyi kihívást illeti a Mohay család, jó példa erre, a feleség Keresztasi Ilona rádiós. Négy felnőtt fiúval. Az egyik fiú sport riporter. Nagyon szép fiatal a feleség, és azt mondta, hogy a legkisebb teret sem szabad hagyni a kísértésnek.

Ez lehet a titok. Nem belemenni a másik fél (szingli) kis játékaiba.

Dehogynem értek egyet nagyon is. De híres a magyar összefogás is, ha baj van. A cunaminval kapcsolatban a katolikus egyház, aztán a többi is rengeteg pénzt küldött és úgy tudom, hogy egyedüliként épített iskolát, a világon, Srí Lankán, ami a mai napig működik magyar pénzből.
New Yorkban rendezték a Klímakonferenciát. Ezen Áder János is felszólalt. Akiről írtam Ürge-Vorsatz Diána fizikus, klímakutató, professzor asszony is ott van most. Aki a férjével akkor jött haza Amerikából, - 7 évig éltek ott, amikor családot akartak, mert úgy döntöttek, hogy azt csakis itthon akarják. Ezzel rengeteg pénzről és jó állásukról mondtak le. Ezután szép sorban jöttek a gyerekek összesen hét. Ez jó példa a hivatás és a gyermeknevelés összeegyeztetésre.

Ami a nagycsaládosokat illeti, azért többen vannak, de elkerüli őket a média, pedig sok hasznos tanáccsal szolgálhatnának az egy vagy két gyermeket nevelőknek a pénz beosztásáról.
A szülői példa az ahogy írtad, meghatározó lehet.
Én mindig felnézek az ilyen családokra, mert ahogy írtad nagy önmérsékletre tanítanak.
Nem kell, hogy rövid legyél, ezeket nem lehet egy két mondatban összefoglalni, látod, én sem tudom.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés