Ferenc átlépett egy határt?

2014. április 25. 21:43
Katekéta
Apologetika blog
Amit Ferenc pápa most engedélyezett, az feketén-fehéren szentségtörés.

Arról tudunk, hogy az idei rendkívüli szinódus, sőt a jövő évi rendes szinódus témája is a családpasztoráció lesz, kiemelt helyen kezelve az elváltak helyzetét. Azt is tudjuk, hogy Ferenc szerint elérkezett a kegyelem ideje a második házasságukban élőknek. Jelenleg azonban kánonjogilag lehetetlen, hogy érvényesen áldozzon valaki, aki jogilag a Tízparancsolat ellen vétő módon házasságtörésben él. Amit Ferenc most engedélyezett, az feketén-fehéren szentségtörés, ráadásul a legnagyobb szakramentumunkat, az Oltáriszentséget érinti. Ez azért is súlyos, mert ezzel kapcsolatban olyan súlyos szentségtörés is elkövethető, amely a Szentszéknek fenntartott kiközösítéssel jár: az elkövetőt csak maga a pápa (vagy általa kinevezett apostoli gyóntató) oldhatja föl.

Meg kell érteni, hogy mikor egy ilyen élethelyzetbe került ember nem áldozik, azzal nemhogy kívül reked, de éppen a Krisztushoz való hűségét bizonyítja! XVI. Benedek azt kérte, ha valaki tapasztalja, hogy papja megsérti a liturgiát, forduljon elöljáróhoz. De mit tegyünk, ha maga az új pápa teszi ezt állandóan? A mise Krisztus misztikus teste, mely minden szabálytalansággal vérezni kezd: s maga Ferenc is számtalanszor szegte meg a miseszabályzatot. Most pedig konkrétan kánonjogilag és gyóntató atyaként is elfogadhatatlan kijelentést tett. De hát mégis ő a pápa. Ebben áll a zavar.


Látni kell, hogy a pápai tévedhetetlenség csak nagyon szűk szabályok között működik, például csak dogmatikai kérdésekben. Jelen esetben nem áll meg, ráadásul elvileg egy pápa is kerülhet eretnekségbe. Az nem világos a jog szerint, hogy ilyenkor ki tud eljárni, mivel a római püspök fölött nem áll senki, de elvi lehetősége van. Éppen ezért nem is kell a Szentatya véleményét mindig tényként elfogadni, vitázni is lehet vele, de katolikusként, a pápai egységben minden kritikánkat természetesen szeretetből fogalmazzuk meg.

Jelen helyzetben persze nem olyan súlyos a helyzet, hogy szakadást határozzon meg, de elég súlyos, hogy a különböző egyházközségekben zavart okozzon, megossza a hívőket. Sok laikus üdvözli, mert érintett, azok az egyháztámadó hangok pedig elégedetten dőlnek hátra, akik azt hiszik, hogy az Anyaszentegyház egy multinacionális vállalat, amelynek egy vezérigazgatója azt mond, amit akar.

Egy amerikai püspök mondta, hogy a világon nincs száz ember, aki valóban gyűlöli a Katolikus Egyházat, de sok ezrével vannak, akik utálják azt, amit annak hisznek. Az ilyen zavarok nem segítenek abban, hogy ez változzék. Illő és elégséges, mikor Scola bíboros áldozáskor kihívja a szimultán házasságban élőket, de csak megáldja őket, ahogyan csak megáldják az áldoztatók az elsőáldozásuk előtt álló kisgyermekeket is. Senki sem gondolja, hogy ezek az gyermekek az egyháztestből ki lennének zárva, de még nem gyónnak, nem áldoznak. Talán megkeresztelve sincsenek.”
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 135 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

XVI. Benedekkel kapcsolatban már régóta kérdés számomra, hogy lemondhat-e egy pápa? Hiszen egy pap sem mondhat le, amíg él pap marad, mert a papság egy szentség. A pápaság nem az?

A pápaság nem szentség, hanem tisztség, a lemondott pápa is pap marad. Lemondani lemondhat, van rá példa a történelemben, de nem szerencsés.

Itt különböző élethelyzetekről beszélünk.

"De akit mondjuk ütött-vágott a férje, az nem fog visszatérni hozzá soha többé... :("

Ha az illető úgy dönt, hogy nem tér vissza, de elválik és elváltként egyedül él akkor minden további nélkül áldozhat, ha jól tudom.

Manapság nagyon sok szentségi házasságot felbontanak, illetve érvénytelenítenek. Ez az egyházi bíróságok dolga, néha hosszadalmas lehet az eljárás, ez országonként különböző.

Azok a katolikusok akik szentségi házasságot kötöttek, elváltak és új kapcsolatban élnek, de a szentségi házasságuk érvényes valóban nem áldozhatnak. Nekik a lelki áldozás marad, amely, ha valóban hittel végzik, jó értelemben vett alázattal ugyanúgy gyógyító, megtartó kapcsolat Jézussal, ezt saját tapasztalatból mondom.
Különböző keresztény vallások különbözőképpen állnak ehhez a kérdéshez. Meglehet a katolikus szempont is változni fog.

"Benedek pápa jól van, sokféle dologgal foglalkozik, békében él önmagával és Istennel – mondta Gänswein érsek."

http://www.magyarkurir.hu/hire..

A személyi titkára mint látom pápának szólítja.Ráadásul szerinte JÓL VAN!

Valóban nem szerencsés, nem kellett volna engedni sem zsarolásnak, sem egyéb kényszernek.

modernizáció? Az egyház már túlságosan is agyon van modernizálva és reformálva. Tudod, mi haladásellenesek vagyunk. :)

De ezek a szabályok csak emberi konstrukciók. A könyörület érzése viszont isteni, nem?

A katolikus tanítás házasságra vonatkozó szabályait a Bibliára alapozza.

Mit tanít erről a Biblia? Pál apostol levele a korinthusiakhoz:

A házasoknak pedig nem én parancsolom, hanem az Úr, hogy az asszony ne váljon el a férjétől. Ha azonban elválik, maradjon házasság nélkül, vagy béküljön ki a férjével. A férfi se bocsássa el a feleségét. A többieknek pedig én mondom, nem az Úr: ha egy testvérnek hitetlen felesége van, aki kész vele élni, ne bocsássa el. És ha egy asszonynak hitetlen férje van, és ez kész vele élni, ne hagyja el a férjét. Mert a hitetlen férj meg van szentelve hívő felesége által, a hitetlen feleség pedig hívő férje által; különben gyermekeitek is tisztátalanok volnának, így azonban szentek. Ha pedig a hitetlen házastárs válni akar, váljék el, nincs szolgaság alá vetve a hívő férj vagy a hívő feleség az ilyen esetekben. Mert arra hívott el minket az Isten, hogy békességben éljünk. Mert mit tudod te, asszony, vajon megmentheted-e a férjedet? Vagy mit tudod te, férfi, vajon megmentheted-e a feleségedet? Egyébként mindenki éljen úgy, ahogy az Úr adta neki, ahogy az Isten elhívta: így rendelkezem minden más gyülekezetben is."

Korinthusiakhoz írt első levél 7:2-17

Rómaiakhoz írt levélben ugyanő:

"Például a férjes asszony is, amíg él a férje, hozzá van kötve a törvény szerint; de ha meghal a férfi, akkor fel van mentve a törvény hatálya alól, amely a férjéhez kötötte. Amíg tehát él a férje, házasságtörőnek számít, ha más férfié lesz, de ha meghalt a férje, megszabadul a törvényes kötöttségtől, és már nem házasságtörő, ha más férfié lesz."

Rómaiakhoz írt levél 7:2-3

A személyi titkára szerint az állapota jó, Benedek pápa sok dologgal foglalkozik, vagyis aktív. No comment!

Milyen jó lenne ebben a kölcsönösség! Mondjuk egy rabbi aki meggyújtja az Advent kezdetén egy katolikus misén az adventi gyertyát.

http://www.tabletmag.com/jewis..

Valószínűnek tartom, hogy ha valaki hát ő tudja , hogy micsoda machinációk mentek a háttérben. Persze legkönnyebb bolondnak tartani...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés