Először találkozott Obama Ferenc pápával

2014. március 28. 15:21
A katolikus egyházfő és Obama közel ötven percet beszélgetett a tervezett fél óra helyett.

Ferenc pápa római rezidenciáján fogadta Barack Obama amerikai elnököt csütörtök délelőtt. A katolikus egyházfő és Obama közel ötven percet beszélgetett a tervezett fél óra helyett. Az előzetes egyeztetés alapján szociális kérdésekről, a melegházasságról és az abortuszról is szó esett. Ez volt az amerikai elnök és a pápa első találkozója.

Összesen 8 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Te viszont elhoztad ide a világosságot, köszönjük, Emese.

Lelki- és vallásszabadság kérdésében a Katolikus Egyház bejárt egy hermeneutikus kört, amiben a világ nem feltétlenül követte. Viszont a mai katolikus megközelítés minta lehet sokaknak, akik ezen hermeneutikus kör alján vergődnek.

A XIX. századi egyházi dokumentumok elítélték azt a gondolatot, hogy a hazugságnak és az igazságnak ugyanannyi jog járna, továbbá hogy "mindegy, ki mit hisz, csak higgyen valamiben".

Ezek az ítéletek ma is érvényesek: aki így gondolkodik, az tévelyeg. Márpedig ma is sok demokrata gondolkodik így.

Viszont nagyjából a XX. századra, a II. vatikáni zsinat idejére megfogalmazódott az a fölismerés, hogy maga ez a problémafölvetés helytelen.

Igazából sem a hazugságnak, sem az igazságnak nincsenek jogai, hanem a hazugságban, vagy igazságban élő embernek van méltósága.

A vallásszabadság valódi alapja az egyenlő emberi méltóság, és az ezen alapuló jog az igazság kereséséhez és akár a tévedéshez. Ez a tanítás világosan kiolvasható a II. vatikáni zsinat dokumentumaiból, pl. a Gaudium et Spes-ből.

Igazad van abban, hogy a világban nagyon sokan nem jutottak el eddig a fölismerésig, és azon az alapon követelnek vallásszabadságot, hogy "mind hülyeség".

Az a baj, hogy bizonyos szempontból Te is fetisizálod a szervezeti folytonosságot.

Mondjuk a protestánsok évszázados, véres írországi katolikusüldözéseihez nincs közöd, mert szervezetileg nem azt a protestáns közösséget képviseled, amely ezt végbevitte. De nekem - szerinted - közöm van a középkori inkvizícióhoz, mert szervezeti folytonosságot ismerek el az akkori egyház és a mai közösségem között.

A valóság meg az, hogy a mai katolikusok pont annyira szeretnének eretnekeket égetni, mint a mai protestánsok. A mai katolikusokat pont annyira lelkesíti egy Torquemada élete és munkássága, mint a mai protestánsokat.

Ugyanakkor szívből reméljük, hogy a mai protestánsok pont annyira nem szeretnék himlős betegek pokrócainak ajándékozásával kiirtani a különféle indián törzseket, mint a mai katolikusok.

Az ökumené többek között annak az elismerését jelenti, hogy egyházaink tettek komoly lépéseket, hogy átformálódjanak, ha tetszik, reformálódjanak, és megszabaduljanak bizonyos történelmi bűnökből.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés