Apáca énekelt a tehetségkutató showban

2014. március 22. 16:26
Cristina Scuccia, a 25 éves szerzetesnő énekel az olasz The Voice-ban.

A Milánóban élő, 25 éves, szicíliai származású orsolyita nővér szerdán énekelt a The Voice olasz változatában. Azóta a YouTube-on hárommillióan látták a fellépését. Az apáca egyébként egy évvel ezelőtt már egy keresztény zenei fesztiválon is feltűnt. 

Összesen 28 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ezeken a mentorokon pont egy olyan szintű kivagyiságot látok, amit magyar közszereplőn még soha, pedig a trágyát többre tartom ezeknél is.

Alapjában igazad van, a rend saját karizmájától függ, hogy tolerálható-e egy ilyen föllépés. A poszt szerint orsolyita.

Róluk ezt találtam:
http://www.orsolyita.hu/almenu..

Ahogy látom, tanító rend, ebbe elvben szerintem belefér a dolog. Mindenesetre nem a mi felelősségünk mérlegelni...

A döntő kérdés az, hogy vállalt-e szigorú klauzúrát, mint mondjuk domonkosként tette volna, ahogyan az első linked mutatta, mert annak egy ilyen föllépés ténylegesen ellentmond.

Úgy tűnik azonban, hogy nem is vállalt ilyet: az orsolyitáknál nincs ilyen elzártság.

Ezek után csak személyeskedni tudunk egy ismeretlen olasz nővérrel kapcsolatban. Ám tedd, ha örömet okoz.

Tudod figyelmeztetni a nővért, hogy szerinted helytelen, amit tesz? Lelkivezetője vagy talán? Ha nem, akkor ez csámcsogás. Ha még örömet sem okoz...

Ki akarja megmagyarázni a nővér viselkedését? Én sem vagyok a lelkivezetője.

Téged figyelmeztettelek, hogy ne csámcsogj itten egy ismeretlen olasz nővér kapcsán, akinek a hivatásához sem hozzátenni, sem elvenni nem tudsz ilyen módon, magadról viszont kiállítasz egy nyilvános bizonyítványt.

Amúgy nekem sem tetszett az a bemutatás 6:51-nél, dehát sokfélék vagyunk. Nemhogy a jövőjét, a múltját sem ismerem a hölgynek - nyilván onnan hozta ezt a gesztust. Ha majd lelkivezetőjéül választ téged, beszéld le arról, hogy használja.

Mondtam én, hogy nem írhatsz azt, amit akarsz? "Minden szabad nekem, de nem minden hasznos." 1Kor 6,12

Ha örömet okoz a nővér dolgain csámcsogni, egészségedre, szabad neked, csak nem tűnik hasznosnak.

""Eljött János, nem eszik, nem iszik, s azt mondják rá, hogy ördöge van. Eljött az Ember fia, eszik is iszik is, s lám a falánk iszákos ember, a vámosok és bűnösök barátja." Mt, 11,19 Ugye Jézusra sok mindent mondtak ezenkívül is a farizeusok.
A teljesség igénye nélkül, szóba állt a szamariai asszonnyal, ez példátlan dolog volt egy férfitől, hát még egy rabbitól, nem engedte, hogy megkövezzék a bűnös nőt, meghívta a bűnös Mátét tanítványnak, Zakeusnál étkezett, sőt megmondta, az elképedt vámosnak, hogy "ma nálad " hagyta, hogy megmossa a hajával az illatszer kenettel a másik nő aki feltehetően egy prosti volt, a lábát, stb, stb Példát adott arra, hogyan közelítsünk a másik ember felé. Viselkedésével állandó botrányt okozott, a farizeusok és írástudók között. Persze sokszor a tanítványok sem értették sőt megbotránkoztak rajta, vagyis mi.

Az olaszok lazák, más a mentalitásuk, déli nép. Például Szent Benedek írja a regulában:
40. fejezet
Az ital mértéke
"Bár azt olvassuk, hogy a bor egyáltalán nem való szerzetesnek," de mivel korunkban lehetetlen, a szerzeteseket erről meggyőzni..." Elmondja a tanácsait, hogy mennyit igyanak, vagyis, ki, ki mértéke szerint. Nem tiltja meg, de nem is ajánlja a (vizezett)borivást, megengedi!
Az olaszok tapsolnak a templomban, mi nemigen. Amikor Erdő Péter bíboros úr pappá szentelt a Santa Maria Maggioréban két nálunk tanuló olasz papot, óriási tapsot kapott a prédikáció után és amikor a mise végén áldást adott kifele jövet.
Az utána való ünnepséget, pedig PAPLAGZINAK nevezik Olaszországban. Ezen rengetegen voltunk és egy olasz együttes rokit meg egyéb ugrálós zenét játszott.

A szerzetesrendek a pápa alá tartoznak. Regulájuk és rendfőnökük van. Az tartalmazza, ill. engedélyezi, hogy mit tehetnek és mit nem.
Klauzúra például Assisiban a Clarissáknak van. Ha belépsz, többet az utcára sem mehetsz, a családoddal minden kapcsolatot megszüntetsz. Amikor zarándokoknak kell ismertetőt tartani, le vannak fátyolozva, és 20 percenként váltják egymást.
Ez a mentor nagyon elérzékenyült a dal hallatán, könnyes volt a szeme és boldog, - mint Zakeus -, hogy őt választotta ez az apáca.

Megbocsáss, de ez a Te szövegértelmezésed. Azzal vitatkozol, amit nem írtam le.

"Téged figyelmeztettelek, hogy ne csámcsogj itten - mert nem szabad" - fejezed be Te, és vitatkozol utána a saját gondolatoddal.

"Téged figyelmeztettelek, hogy ne csámcsogj itten - mert senkinek semmi haszna belőle" - fejezem be én.

A zenész, azt mondja a nővérnek, hogy:

"Mi lenne, ha csatlakoznál az együttesemhez!"

Erre föl kezdett ugrálni örömében.

Mindenki, zenészek és az idős nővérek, is könnyeztek a meghatottságtól, boldogságtól.

A Sátán, aki ugye szintén angyal, nem, hogy nem hatódott meg Isten közelében, hanem szembefordult vele, föllázadt.
Ez az ember viszont sírt örömében, pláne amikor őt választotta mentorául. Azért, mert ő nyomta meg a gombot ill. fordult meg elsőként a széken, mivel MEGFOGADTA, hogy az lesz a mentora.

Az evangelizálásnak ez is egy módja!

"bongyorított haj" Természetes göndör haja van.

És mi van akkor, ha a nővér már rég meggyónta azt a nyamvadt metálvillát? Tudhatod? Mert én nem. Csak annyit tudok, hogy ebből az egy rossz gesztusból hivatáshiányra következtetni, csúf személyeskedés.

Rendben, értem, megláttad az analógiát. Azt nyilván el kell ismernem, hogy a pakliban ez is benne van, hiszen föltehetőleg az olasz apácák jelentős része is kilép, ami szép új világunk egyik szomorú ténye.

Cristina Scuccia azonban nem egy tényleg kontemplatív rend tagja, hanem egy tanító rendé. E rend tagjainak a mai olasz kamaszok előtt kell helytállniuk, és ennek napi részleteibe inkább bele se gondolnék...

További fontos szempont, hogy ez a fellépése - úgy tűnik - összhangban volt a rendi vezetés szándékaival.

A metálvilla negatív értékelésével egyetértek, de reményeim szerint ő is rájött, mit csinált, vagy legalább szóltak neki, és mindenesetre meggyónta.

Részemről ennyi. Ja, meg egy Üdvözlégy a nővérért.

Ezt ismered?

https://www.google.co.uk/url?s..

Szerintem hihetetlenül eltalált klip, és valamiképpen minden mozzanata mögött ott van Krisztus.

Az a karakter a klipen végig a Megváltó után kiabál.

"Ugye ti mondjátok: Még négy hónap, és elérkezik az aratás? Íme, mondom nektek: Emeljétek föl szemeteket, és nézzétek a szántóföldeket, mert megértek már az aratásra." Jn 4,35

Ha 4 perc 30 másodperc alatt nem vetted észre a mélységes, keserű öniróniát, és amögött a mélységes elfogadásvágyat (vö. "cuki vagy, cuki vagy"), akkor valóban elvesztegettél 4 és fél percet. De ez egy ilyen világ. Ilyen üzeneteket küld feléd. Vagy elszaladsz előle, vagy erre válaszolsz Krisztus evangéliumával.

Na, akkor most helyettesíts be engem Cristina Scucciával, és rájössz, hogy pont azt csinálja, amire engem biztatsz:

Őket és rajongóikat próbálja meggyőzni Krisztus megváltásáról, ha már így felfigyelt rájuk.

Kívánj neki sok sikert és jó idegeket "zenéjük", szövegük további meghallgatásához, és ennyi.

Te, figyelj, Nagyhét van! Hogy merészelsz ismeretlen apácákat és végsősoron egész szerzetesrendeket gyalázni? Mert ez a hozzászólásod egyszerű gyalázkodás. Ezen a ponton már a nővér szándékát jelented ki istentelennek, és föltételezed, hogy a rendje ehhez asszisztál. Bocs, de ez az a pont, ahol tényleg befejeztem.

Christina szép hangját a Jóisten adta, és öröme telik benne, ha szépen énekel

Sajnos idézetekre támaszkodom:

"Cristina nem Krisztus megváltásról próbálta meggyőzni hallgatóit, hanem arról, hogy milyen jó énekhangja van." (kordart, 2014. április 15. 07:49)

Az új elem, ami eddig nem merült föl, hogy ezen a ponton kordart olvtárs lényegében kétségbe vonta a nővér jószándékát. Eddig úgy lehetett érteni a szövegeit, hogy szerinte a nővér naív, szerinte ilyen módon nem lehet misszionálni, és ez vitaképes véleménynek tűnt számomra. Itt viszont kordart expressis verbis kijelentette, hogy a nővérnek szerinte nincs is semmiféle missziós célja, egyszerűen sikeres énekes szeretne lenni. Kijelentéséből meg persze az is következik, hogy ehhez a törekvéshez a rendje simán aszisztált. Ez bizony az, aminek értettem. Egy számunkra ismeretlen szerzetesnővérnek és a mögötte álló szerzetesrendnek a gyalázása.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában