Levelem Erdő Péternek

2013. április 20. 17:10

Gyurcsány Ferenc
Facebook
Mindenkit fölháborítottak az egyház szexuális jellegű botrányai. Szeretnénk hinni, hogy a Magyar Katolikus Egyház mentes maradt a förtelmes bűnöktől.

„Ne nyujtsd ki a te kezedet a gyermekre, és ne bántsd őt” (1Móz 22,12)

Főtisztelendő Érsek Úr, Eminenciás Uram!

Minden jóérzésű embert fölháborítottak és elborzasztottak azok a szexuális jellegű, erőszakosságról, szadizmusról és pedofiliáról szóló botrányok, amelyek az ausztriai, a hollandiai, az írországi vagy az egyesült államokbeli katolikus egyházakat rázták meg. Különösen fájdalmasak azok a nyilvánosságra került törekvések, amelyek az ilyen esetek eltussolására irányultak, ahelyett, hogy Szent Pál tanítását követték volna: „Vessétek ki azért a gonoszt magatok közül” (1Kor 5,13).

A kiszivárgott híresztelések és az óvatos gyanú ellenére valamennyien szeretnénk hinni, hogy a Magyar Katolikus Egyház mentes maradt ezektől a förtelmes bűnöktől. Most, hogy Ferenc pápa őszentsége zéró toleranciát és határozott cselekvést hirdetett a katolikus egyház papjai által elkövetett szexuális visszaélésekkel szemben, és a kiskorúak védelmén, valamint az áldozatok segítésén túl az elkövetők szigorú felelősségre vonására is nagy hangsúlyt helyezett, nyilván a magyarországi katolikus egyház is ki fogja vizsgálni, történtek-e berkein belül az elmúlt évtizedekben szexuális, különösen pedofil jellegű visszaélések. A Demokratikus Koalíció nevében arra kérem Eminenciádat, hasson oda, hogy a vizsgálat megállapításairól a Magyar Katolikus Püspökkari Konferencia számoljon be a nyilvánosságnak, és tegye közzé, mit tettek az esetleges visszaélések felelőseinek számonkérése érdekében.

Eminenciás Uram!

Szeretném, ha kérésünkből Eminenciád nem az egyházak, és főleg nem a katolikus egyház lejáratására irányuló szándékot olvasná ki, hanem ellenkezőleg, azt a törekvést, hogy az egyházak maguk, önszántukból tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy az őket megillető társadalmi elismertséget és megbecsülést visszanyerjék és megszilárdítsák. „Hogy legyetek feddhetetlenek és tiszták, Istennek szeplőtlen gyermekei az elfordult és elvetemedett nemzetség közepette, kik között fényletek, mint csillagok e világon.” (Fil 2,15)

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 147 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Ha a bibliai idézeteket nem citálod,
még hihető is lettél volna, Ferenc.
Így nagyon kilóg az "erőltetett lólábad".

Milyen levél? Fügefalevél? Mi van a bérmálkozással?

„Vessétek ki azért a gonoszt magatok közül” (1Kor 5,13).

Most akkor a 2010-es orszáűggyűlési választás eredményéről ír?

Sérelmezi, hogy nem egészen volt sikeres?

Semmi gond. Szabadon visszadhatja a mandátumát.

Megint felvonul? Lehet, hogy szerzetesi ruhában?

ripacs fletó...

Ferike, az egyház nemigen lehet bűnös, legfeljebb a tagjai. Nálatok sem a DK a provokátor, hanem személyesen te fletó.

bezzeg, ahol ti, elvtárs :-)

Nem az alapgondolattal van baj, hanem a hátsó gondolattal.

Gyurcsány alattomos hátsófél. Ha bibliát idéz, a szájában káromlássá válik minden szó.
Nem mondták meg neki a bérmáltatói, hogy az ilyesmi visszaszáll?

Biztos erre asszociált az ő sajátos intuiciója szerint, amikor Cohn-bendit tegnapelőtt nekiesett Szájernek.

Csak aggódott a bűntelen böszme egy kicsikét, a szokásos bérmálkozásai közötti szabadidejében.

Erősen kontrasztos színekben jeleníti meg a hazai álbaloldal lényegét.

Ilyen értelemben valóban nagy szükség van rá. Mint Szabó Albertre a más rasszbelieknek.

A különbség csak annyi, hogy ezt maguk a balliberálisok tenyésztették ki, önmaguk soraiból, és nem külhonból kellett importálniuk a kisebbségeknek, egy kis hőn óhajtott rettegéshez.

Milyen érdekes, hogy Őszödeel kapcsolatban nem az elhangzottakon és történteken búslaoodik, hanem csak a kiszivárogtató személye izgatja.

Ezt nevbezik "ellencserkész"-nek: másokkal szemben szigorú, önmagával szemben engedékeny...

Egyszóval szocialista.
Internáci.

Válaszok:
kalotaszeg | 2013. április 21. 12:16

Mióta a pápa a druszája, marha illetékesnek érzi magát. Megható, nagyon megható.

és feltételesen igazat mond. :-)

Van valami gusztustalan (legalábbis nekem) ebben a levélben.
A sok bibliai idézet, az ál-szívélyes hang, a sunyi gyanúsítgatás a nagyon udvariasnak hangzó megszólítások mellett, s az átlátszó nagyon rossz szándék, akkorát rúgni a katolikus egyházba egy valaha katoliku, de mostmár leginkább semmilyen országban, amekkorát csak lehet.
Nyálas.
Minden emberi közösségben vannak szemetek.
Talán jobb lenne, ha tényleg csak az menne papnak, aki érzi, h. ő meg fog birkózni azzal, h. le kell mondania a nemiségről minden szinten és formában. Ez nehéz ügy, de úgy látom a sok jó arcú, intelligens, kiváló lengyel pap példájából, h. nem reménytelen, az erős elhivatottság átsegít a gondokon.Sokminden eldőlhet, ami nagyonis testinek látszik, gondolati síkon.
Az, h. a lengyelek ott tartanak, ahol, mi meg itt, nagy szerepe van a komolyan vett vallásosságnak, mely közösségszervező erő és az erkölcsi parancsok betartásának katalizátora.

Válaszok:
Csomorkany | 2013. április 21. 22:18

El a kezekkel az Egyházaktól!

Hát, ami engem illet, Andrzej Wajdát nagyon irígylem tőletek. Már magyarként. Katolikusként és Közép-európaiként meg nagyon büszke vagyok rá.

A filmjeiben van egy olyan kőkemény, kristálytiszta erkölcsiség, ami valahogy összefügg a katolicizmusával, és ami a legnehezebb témákban is segíti.

A Katyn-filmjére úgy mentem be, hogy na, megnézek egy magyar stílusú megrendelt mutyifilmet egy rendezőtől, akit amúgy kedvelek. Úgy jöttem ki, hogy le voltam taglózva. Sikerült neki!

Mi miért nem tudunk semmi hasonlót '56-ról pl? Wajda azt súgja nekem, hogy ez valahogy összefügg az ilyen Gyurcsány-levelekkel. Vagy ez fér bele, vagy önmagunk valódi erkölcsi elemzése, úgy, ahogy Wajda meg tudja csinálni.

Válaszok:
Agnieszka | 2013. április 24. 13:20

Legalább szeretne valamiben hinni. Még semmiről nem tud, mégis tényként kezeli, bár hozzá teszi "esetleges" vagyis a kétely magvát elveti.
Szent Pál a korintusi közösségre bízza a feladatot, nem Péterrel levelezik, hogy csináljon rendet. Gyurcsány, mint mindig, most is csúsztat. A korintusi szöveg így hangzik: "A kívülállók fölött, majd Isten ítélkezik. Távolítsátok el a gonoszt magatok közül!" 1 Kor 5,13)

Továbbá ilyen nincs, hogy "1Móz 22,12". Vagy úgy írjuk, hogy: Ter 22,12 vagy: Gen 22,12.
Nem beszélve arról, hogy kapásból helyesírási hibával kezdi, pedig idézi a szöveget és egy teológus és jogászdoktornak ír, ráadásul nyílt levelet! "nyujtsd" helyett nyújtsd a megfelelő írásmód. Na látja ezt a felületességet, igénytelenséget, nézi el önmagával szemben és a tökéletességet várja el másokkal szemben. Az Újszövetségben sokkal jobb példát találhatott volna, mert ügye a téma nem a gyermekgyilkosság!

Válaszok:
Csomorkany | 2013. április 23. 19:45

Mondjuk a katolikus misék olvasmányos könyvei 1Móz-t írnak, úgyhogy ebben nincs teljesen igazad. Azt én sem értem, hogy miért, de nézz meg egy Adoremust!

T.csomorkany! Az Adoremusban is így van, pl. pünkösd vigiliája van a kezemben, Ter 11,1-9 olvasmány Mózes első könyvéből. Az olvasmányban, amit felolvasunk a Misekönyvből a szentmisén, a Kis Misekönyvben, és a Bibliában is úgy van, ahogy írtam.

Válaszok:
Csomorkany | 2013. április 24. 11:03

OK, igaz, túl korán okoskodtam, bocsánat.

Tény, hogy katolikus szertartáskönyvben találkoztam az 1Móz rövidítéssel, rá is csodálkoztam. Lehet, hogy régebbi kiadás volt, de azt gondoltam, ez akkor így van.

Ettől függetlenül, ha Gyurcsány levelének ez lenne a legnagyobb hibája, aszondanám, egye fene :-)

Azért a prot. Szentíráskiadások viszont tényleg következetesen az 1-5Móz könyvrövidítést használják, így egy kívülálló megnevezheti így ezeket a könyveket egy levélben. Jó, nem feltétlenül olyanban, amit Magyarország Prímásának címez...

Nagyon örülök, h. Önnek is tetszett.

Úgy gondolom, h. az első filmkockától az utolsóig annyira szép!

A zene is gyönyörű!

Nemcsak szép, de nagyonis sokminden történik benne, én nem is gondoltam volna, h. a háború után még meg lehetett halni egy sírkőn szereplő valódi dátumért, hogy mennyire életveszélyes volt, ha kiderült, h. valaki a honi hadseregben harcolt a németek ellen.

A színészek, egytől egyik nagyon jól voltak.

Sok harcias vallás ellenesnek ajánlananám a film megtekintését, megrendítő, h. a kivégzés előtt az autókbók kibukók sorra a Miatyánkot mondják a halállal szembenézve.

Felejthetetlen az utólsó karácsony is már a hadifogolytáborban.

Ez egy alap-film!

Igen, nagyon fájdalmas, h, a mi tragédiáinkról nem sikerült senkinek ilyen nagyon szép filmet forgatni, dehát, örüljünk, h. legalább az etalon már megvan.

Válaszok:
Csomorkany | 2013. április 25. 13:18

Mondjuk Bereményi próbálkozott. Az Eldorádó is, a Megáll az idő is érinti '56-ot, és alapjában hiteles képsorokkal, csak mindkét film gyorsan témát is vált. Ezzel annyi a gondom, hogy Bereményi 4 filmben az egész komcsi korszakot föl akarta dolgozni (Eldorádó, Megáll az idő, A nagy generáció, Meteo), és egy ilyen sorozatban csak a peremen kezelni '56-ot, az bizony beszédes némaság. Jó, ezek a 80-as évek filmjei, de a Vasember is... Nagyobb baj meg, hogy azóta sem láttam jobbat.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés


Ajánljuk még a témában