Az oroszok kedvére tett a kormány

2022. szeptember 07. 14:26

Most a főváros jár rosszul a silány metrókocsikkal.

2022. szeptember 07. 14:26
null
Bundula István

„Valahogy így kell a nemzeti érdek »mentén« kormányozni. Ez nagyon megy Orbánéknak. Az orosz mentén, mármint.

Emlékeznek még a hármas (kék) metró »felújított« vagonjainak öt évvel ezelőtti debütálására? A klímaberendezés hiánya volt a legkevesebb, mivel az ajtók akkor is nyíltak, amikor nagyon nem kellett (menet közben), akkor meg nem, amikor arra lett volna szükség (ki- és beszálláskor), ráadásul a kocsik egyes részeit már igen korán megette a rozsda. Tarlós István főpolgármester, akinek kedvelt szórakozása volt beleállni a nyilvánvalóan reménytelen helyzetekbe, az ellenséges sajtó »hangulat- és hisztériakeltésének« nevezte az erről szóló beszámolókat, továbbá erősködött, hogy az nem is rozsda, hanem olajfolt.
A legszebb mégis az a magyarázata volt, amikor az ajtónyitási és -zárási problémák végső okaként valamiféle fakockás szabotázst emlegetett.

Pedig szegény Tarlósnak volt a legkevesebb oka védeni a mundér becsületét, hiszen ő és szűkebb csapata eredetileg fair metrókocsibeszerzésben gondolkodott. Az már a korrupciógyanús eseteket vizsgáló, a Fidesz 2019-es fővárosi bukása után felállt városházi bizottság év elejei ülésén hangzott el (amit persze addig is tudott mindenki), hogy az előző városvezetés az Orbán-kormány nyomására adta föl tervét és hajlította úgy a tenderkiírást, hogy azt csakis az orosz Metrowagonmash (MWM) nyerhesse meg. A főváros új vagonokat szeretett volna, de a kormány közölte, hogy kizárólag felújításról lehet szó – emiatt például eleve kiesett a legnagyobb esélyesnek számító Alstom, ellenben az oroszok, akik újkocsi beszerzés esetén labdába se rúghattak volna, így már a zsebükben érezhették a megbízást.”

Nyitókép: Orosz gyártmányú metrószerelvény halad az M3-as vonalon a Kőbánya-kispesti végállomása felé, a már felújított külszíni pályaszakaszon. A fővárosi M3-as metróvonal rekonstrukciója 2017. november 6-án kezdődött és a tervek szerint 2023 tavaszán veheti újra igénybe az utazóközönség a teljes, megújult pályát.MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Összesen 51 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
konfucius
2022. szeptember 15. 21:44
A ruszki metróval nem lenne semmi baj, rendesen menne, ha tolnák neki (de a geli spórol az árammal, így mint a gyalogbékák, úgy közlekednek a metrók az összes vonalon), és kicsit lassú az ajtóvezérlés. A probléma azzal van, hogy geli a klímát se teszi bele, pedig ezzel kampányolt (de nyilván mára már megvilágosodott, csak ezzel nem lehetett volna választást nyerni).
cinkegolyó
2022. szeptember 10. 17:37
Karigeli kinek a kedvébe járt a használt, nem légkondizható villamosokkal? Na ugye.
Zsolt75
2022. szeptember 07. 20:49
Indul a bondula.
barany
2022. szeptember 07. 20:39
Ha Magyar Narancs, akkor tömény hazugság.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!