Főpolgármester-helyettes: A 150 busz nélkül a BKV nem tudná ellátni feladatát

2012. október 16. 21:29

Ha nem állítanák forgalomba a fővárosban a 150 szolgáltatói buszt, a BKV képtelen lenne ellátni a feladatát 2013-ban, mivel mintegy 500 autóbuszt kell kivonni a forgalomból – mondta György István (Fidesz-KDNP) városüzemeltetési főpolgármester-helyettes az InfoRádió Aréna című műsorában kedd este.

2012. október 16. 21:29

A főpolgármester-helyettes az új buszüzemeltetési modell első fecskéjének nevezte a busztender kedden kihirdetett eredményét, jelezve, a 800 milliárd forint értékű elmaradt felújításokat próbálják az új külsős buszok bevonásával megoldani. Hozzátette, hogy jövőre mintegy 500 autóbuszt kell leselejtezni, így a 150 szolgáltatói busz nélkül gyakorlatilag képtelen lenne szolgáltatni a BKV. Megjegyezte: az új buszok nélkül az 1-es és a 3-as villamosvonal felújítása idején szükséges pótlóbuszokat sem tudnák forgalomba állítani.

György István szólt arról is, hogy a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozása 22 éve megoldatlan, a kormány és a főváros megállapodásának keretei most rajzolódnak ki, ám van egy 10 milliárd forintos rés, amelynek a fedezetét még nem látja. Mint mondta, a kormány várhatóan nem a költségvetésen keresztül rendezi a kérdést, hanem adópolitikával, a források átrendezésével. A főváros idén 30 milliárd forinttal támogatta a BKV-t, jövőre a legjobb esetben is csak ennek a felét fogja tudni előteremteni – mondta.

Hozzátette: a jelenlegi szolgáltatási színvonalat fenn kell tartani, veszélyes lenne a teljesítmény csökkentésében gondolkodni.

A Budapesti Közlekedési Központ felügyeletéről szólva úgy vélte: eddig is volt pénzügyi és jogi koordináció a javaslatok előkészítésénél, de a főpolgármesternek joga van további biztosítékokat beemelni azzal, hogy további két helyettese feladatkörébe helyezi a kontrollokat. Szavai szerint nem lát indokot a lemondásra, de fájlalja, hogy lassulnak a folyamatok és kevésbé tud hatékonyan segíteni a munkában.

A Tarlós Istvánnal közös munkára utalva azt mondta: meg kell tanulni együttműködni vele; vannak nehezebb és vannak könnyebb napok. Hozzátette, hogy a Fidesz-KDNP-frakció és a főpolgármester között „párbeszéd van” az elmúlt két év munkájáról, amely nem tartozik a nyilvánosságra.

György István arról is beszélt, hogy az új városüzemeltetési modell elképzelése a mai napig megállja a helyét, de tart attól, hogy megtörik a lendület a program végrehajtásában. Megítélése szerint vannak szakmai viták, amelyeket újra le kell folytatni, például a BKV átszervezése, a kötöttpályás és a buszágazat szétválasztása ügyében, de meggyőződése, hogy elkerülhetetlen a vállalat megreformálása.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Horváth László
2012. október 17. 08:11
A legnagyobb baj a legyekkel van mert ahol HÚS van ott légy is van. A légycsapót már rég feltalálták csak a szándék hiányzik a használatához.Ahol nagy pénz forog ott jelen van a kipás és le is csippenti a magának kvindikált jussát.
states
2012. október 17. 00:38
20 évig volt hatalmon a szociszadi a fővárosban, amit maguk után hagytak, az egy kutyaszaros romhalmaz, amiből még a sittet is kilopták. Most meg röhögnek a markukba, hogy Tarlósék kínlódnak az örökségükkel.
bonta
2012. október 16. 21:43
...na most, akkor a privatizáció rossz vagy jó? Segítsetek, teljesen összekeveredtem! Államosítás miért nem megoldás?
HSL
2012. október 16. 21:42
ikarusz nyert? nem? kravtex nyert? nem? ja bocs, le van szarva a hazai ipar, minek is az...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!