Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Keresztény Közel-Keletet!
2017. január 4. 17:49

Nem kell hamar ítélni Donald Trumpról, és nem biztos, hogy Hillary Clinton jobb lett volna – szögezte le egy interjúban Christoph Schönborn bíboros. A bécsi érsek, akit a legutóbbi konklávén a papabilék közt tartottak számon, arról is beszélt: jobb lenne, ha a bevándorlók hazamennének, a Közel-Kelet újra kereszténnyé válna, és az európaiak komolyan vennék a kereszténységet.

Nem tudom, hogy Clinton tényleg jobb lett-e volna, és hogy Trump tényleg akkora szerencsétlenség-e – nyilatkozta a bécsi érsek, Christoph Schönborn bíboros a Krone Zeitungnak. Hozzátette: amikor Ronald Reagant megválasztották elnöknek, akkor is sokan úgy kiáltottak fel: „Istenem, egy színész Kaliforniából!” De Reagan – fogalmazott a bíboros – „bizonyosan az egyik legjobb elnöke volt az Egyesült Államoknak. Szóval nem kellene olyan hamar ítélniük.”

Az érsek beszélt a migrációról is: mint mondta, hazája nagylelkűen reagált a krízisre, de mivel rengetegen jönnek, ezért kérdés, Ausztria tudja-e integrálni a menekülteket. Korábban az érseket a bevándorlópártiak közé sorolták, de aztán változott a véleménye, és azt nyilatkozta, hogy annak örülne, ha a menekültek visszatérnének szülőföldjükre.

Most még azt is megjegyezte: ő személy szerint örülne, ha a Közel-Kelet nagy része újra kereszténnyé válna, hiszen, akárcsak Észak-Afrika, a terület egykoron teljesen keresztény volt. Leszögezte: „természetes, hogy ezt szeretném, hiszen a kereszténység nem csak az én személyes  vallásom, hanem jó vallás.” Schönborn arra is felszólította a nyugatiakat, hogy őrizzék meg a kultúrájukat.

Schönborn arról is beszélt: egyénileg egy muszlimot sem vádol azzal, hogy meg akarná változtatni Európát, de mégis egyre több a mecset a kontinensen, a muszlim országokban pedig lerombolják a templomokat. A vallások egyértelműen versenyeznek egymással a főpap szerint. „Már kétszáz iszlám imahely van Bécsben. Vannak katedrálisokba költözött mecsetek Spanyolországban. És van Damaszkuszban a Keresztes Szent János katedrális, ami most mecset.” Leszögezte: „Örülök, hogy a muzulmánok szabadon gyakorolhatják nálunk a vallásukat, de szeretném, ha a szaúd-arábiai keresztények is szabadon gyakorolhatnák a vallásukat – vagy bármely, muszlim-többségű ország keresztény lakosai.”

Schönborn hozzátette: a fő probléma az, hogy Európa elvesztette a keresztény hitét. Ha egy hollandiai templomból szupermarket lesz, és a szupermarketek fontosabbak lesznek nekünk, mint Európa keresztény gyökerei, akkor nem lepődhetünk meg, hogy Európa változik – mutatott rá a bíboros, rámutatva: mindez nem a muszlimok hibája, s ha a muszlimok eljárnak a mecsetbe, de a templomok üresek, akkor nem vádolhatjuk a muszlimokat, hogy iszlamizálni akarják Európát.

Christoph Schönborn bécsi érsek a nagymúltú arisztokrata Schönborn-család sarja, dominikánus szerzetes. Joseph Ratzinger tanítványaként és lelki gyermekeként tartják számon, aki inkább a konzervatívokhoz tartozik, de ugyanakkor mérsékelt reformer, akit kedvelnek minden irányzat hívei, s aki megértő, toleráns személyiség, jelentős diplomáciai tehetséggel. A 2005-ös, Ratzingert megválasztó konklávé egyik királycsinálójaként tartják számon, ugyanakkor papabile volt a legutóbbi, Ferenc pápát megválasztó konklávén.

 

A bejegyzés trackback címe: http://kereszteny.mandiner.hu/trackback/27547


Összesen 87 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Igaza van a bíborosnak : ha nincs a Szentháromság abszolút megtartó létének keresztény-emberi ereje , akkor kiszolgáltatott sodródás jön , akkor a materializmus és a más-vallások fanatizmusának nem lehet ellenállni .


Pedig nagy igazsagot mondott ezzel. Ha a sajat hitunket nem vedjuk, sot mi tobb nem is gyakoroljuk, akkor ne lepodjunk meg, ha mas hit fogja kitolteni az urt amit okozunk.


Nem, nem miattuk, hanem rajuk hivatkozva (nagy kulonbseg) a megelhetesi politikai prostitualt libbantak miatt.


Mert en meg egyetlen konkret peldat nem lattam hogy valaha egy muszlim azt mondta volna, hogy hello, ne gyakorold a hitet mert engem az zavar, ne unnepeld a karacsonyt mert nekem nem tetszik, ne allits fat, ne csinalj Betlehemet, esatobbi.
Ellenben szamtalan peldaja volt annak, hogy liberralt politikusok mondtak ilyeneket, arra hivatkozva, hogy ez sertheti muszlimok erzekenyseget.

Nagy kulonbseg!


Jó volt olvasni Schönborn érsek úr mondatait.

Válaszok:
zsoltkom | 2017. január 5. 14:20

Szia Zsolt!
Adok egy másik email címet, mert abba, csak nagyon ritkán szoktam belenézni. Bocsi!
Nem vagy feketelistán, - természetesen!
És igen, mint majdnem mindig, boldog és jókedvű vagyok.


Köszönöm a tárgyilagos kiegészítést, így van!

Válaszok:
delphinus | 2017. január 8. 15:39

Valóban méltathattam volna, de nem az ő szavaira, hanem acido kiegészítő (és fontos szempontokat megvilágító) megjegyzésére reagáltam. Ugyanis az őáltala idézett írást az érsek úr megnyilvánulásával kapcsolatban érdemes elolvasni.

Válaszok:
delphinus | 2017. január 10. 19:48

Köszönjük Emese, az "értékes" hozzászólásodat!
Úgy is mondhatnók: Ki nem ...le, hogy mit gondol róla kgyula?


Egy 40 éves nőnek, miért kellene lemondania a szülésről. Egy negyvenéves nő ugyanúgy tud szülni, mint egy 30, vagy 20 éves.

Válaszok:
kgyula | 2017. január 10. 12:48
zsoltkom | 2017. január 12. 00:25

Elolvastam, meglepett. Egységben az erő! Itt repedés van.
Nem a plébános tesz javaslatot a jelölésre?

Ezzel kapcsolatban nézzük meg, hogy mit ír Szent Benedek a Regulában! 64. rész.

http://bences.hu/data/files/re..

Válaszok:
acido domingo | 2017. január 10. 09:40

Nézd meg Alinda késő esti műsorát, Geréb Ágnessel.
Ezt szó szerint ő mondta. De miért is ne tudna?

Válaszok:
kgyula | 2017. január 11. 08:11

Az Újraházasodottakat megértem. De ezt az állásfoglalását nem. Ez lehet a későbbiekben hivatkozási alap.
A pokol tornáca is jó szándékkal van kirakva.


Ha megnézed, akkor láthatod, hogy a mai nők sokkal fiatalabbak, mint anyáink voltak ebben a korban.
Belülről is fiatalabbak. Most nem arról van szó, hogy helyeslem a későn szülést, ha megtehetné korábban is, hanem arról, hogy a gyermekszülésre alkalmas a nő negyvenen túl is.
A Teremtő a férfinak kedvez, aki még 70 évesen is vidáman szórja a magját, de amíg a nőnek peteérése van, simán szülhet.
Sokat gondolkodtam azon, hogy amikor különféle szűrések vannak, miért születik annyi beteg gyerek.
Arra a következtetésre jutottam, hogy nem a kor teszi. Talán a cigi, pia, életmód, nem tudom. De a fiatal anyukáknál nagyon sok a koraszülés.
Dr. Geréb Ágnes szülész, több száz szülést levezetett, úgyhogy ismeri a női szervezetet, testet, azért mondta azt, amit.

Egyszóval az a bizonyos biológiai óra kitolódott.

Nagyon sok harmincon felüli nő nem találja meg a párját. De az is igaz, amit te írtál. Olyan is van, aki nem vágyik az anyaságra, na ezeket aztán végképp nem értem.

Válaszok:
kgyula | 2017. január 11. 12:35

Nagyon megértem ezt a plébánost. Én sem lennék olyan falunak a plébánosa, akiknek a hívei szembe mennek az egyházi normával.
Nem így kell szeretni, megbecsülni ezt a meleg férfit, és megalázni a hithű plébánost, méghozzá minden szinten.


"H.Gy. jövőre vonatkoztatott vízióival elég rendesen melléfogott" - konkrétan miben is?

Ha meg kell magyarázni neked, hogy mi bánt engem ebben a történetben, akkor nagyon messziről kellene indulnunk.

Szerintem kezdésnek nézd meg az Egyház álláspontját a témában. Ha ez megvolt, akkor várom a további kérdéseidet.

Válaszok:
delphinus | 2017. január 13. 12:35

Ebben nincs is vitánk. A húsz év körüli korban.

Ismerek olyat, aki nála szülte a gyermekeit. Elmondta, hogy melyek az előnyei. Ezt most nem részletezném, mert nem akarok kihagyni valami fontosat.

Mindenki ezzel jön, hogy, majd nem tudja felnevelni a gyerekét, pedig aki fiatalon, vagyis időben szül, az is meghalhat.

Az aggasztóbb, hogy kifut az időből és csak egy gyereket szül.

Akkor ebben egyetértünk.

Válaszok:
kgyula | 2017. január 12. 09:13

Láthattad, hogy hány százan tüntetek Geréb Ágnes mellett.
Megnézted a linket?

Nem luxusról van szó. Hanem amit a kórházban csinálnak az anyukával és a babával, azt Geréb nem teszi meg. És fordítva.

Egy baba halt meg, mert elakadt a válla. Nézd meg, hogy mit mondott erről Geréb.


Na, csak kettőt. Gerébnél nincs gátvágás! Nincs gyorsított szülés.
Nem mindegy ám, hogy egyedül szenved a nő, vagy segítik, megfogják a kezét, körülveszik figyelemmel.
Régen a kutya se nézett az anyákra, amíg vajúdott, mert az orvosok, a saját is, rendelt közben.

Nem írok többet, mert kevés az információm és nem akarom, hogy mindenbe beleköss.
Arra gondolj csak, hogy ti férfiak, mit műveltek, ha orvoshoz kellene mennetek.


Milyen ötven eset?

Válaszok:
kgyula | 2017. január 12. 15:50

Azt nyilatkozta Geréb Ágnes, hogy: "Semmi bizonyíték nincs arra, hogy 40 éves kor fölött kockázatosabb lenne maga a szülés. Az egyéni elbírálás az viszont nagyon fontos"
A genetikai háttér ellenben nem szüléskor döntenek el, hanem hamarabb.
Azokat a kockázatokat, ami miatt...mind ki lehet szűrni.
Régen 35 évben húzták meg a határt. Ma ez 40 év.

Geréb Ágnesnek köszönhető, hogy az apukák bemehetnek a szülésre, és a 2011-es szabályozásra is hatással lehetett.


Geréb Ágnes kb. 3700 otthonszülést kísért, ami nagyon magas szám. Mutatói nagyon jók.
Nemrég volt egy vállelakadás kórházban, semmi baja nem lett az orvosnak, nemhogy eltiltották volna.

Semmelweis reformokat akart, a kollégái megvetették, börtönbe vetették, halálra verték.

Jól lenne, ha nem a karrier lenne a fontosabb. Ha tehetséges, szorgalmas, gyerekek mellett is lehet tanulni, karriert építeni, bár a legnagyobb produktuma a nőnek, ha édesanyává válik.

A Napokban olvastam egy szép celebtől, hogy nem érdekli az esküvő, mert jól érzi magát 30 évesen a párjával, blab-blab-la.
Csakhogy hiába is akarna, ha a pasi, csak azt tudja mondani neki reggelenként, hogy, milyen szép vagy, és nem azt, hogy legyél a feleségem.

Na most olvasom, hogy nyáron még gyerekekről, családról álmodozott.


Én is így tudtam, de sok ismerősöm szült 40 felett. Nem találták meg a párjukat ez volt az ok. Örömmel szültek, amikor végre révbe értek. Nem vallásos nőkről beszélek.
Olyanokat is ismerek, akiknek a sokadik gyermeke, de Isten ajándékának vették, és nem félelemből nevelték.

Az új babázás a családnak jót tesz.

Én pont a fordítottját látom. A nőket fiatalabbnak nézem, mint amennyik. Csak csodálkozom, hogy pl. 45 éves és 30-nak néz ki.
A 7 év, bár én kettőt hallottam, az azért van, mert éretlenek vagytok! :)

Ezt mondd el azoknak a férfiaknak is, akik 60 éves korukban nemzenek, fene tudja, hogy hányadik feleségüknek.
Ismerek olyan nőket is akiket nagymamának nézek. Későn szülték a valahányadikat. Elég kellemetlen amikor azt mondom, hogy "Szólj a nagymamádnak, v. nagypapádnak" és azt mondja, hogy az anyukám, vagy apukám.

Ne mond már, hogy egy 71 kg túlsúlyos ugrabugrál a lépcsőkön. :)

40 évesen érzi az ízületeit? Nem tudom, hogy milyen öreg túlsúlyos 40 éveseket ismersz. Szerintem szépek és fittek.
Viszont rengeteg 130, vagy több túlsúlyos, - fiatal - nőt látok az utcákon.

Fiatalon kell szülni. Gyerekek mellett is el lehet végezni egy egyetemet, főiskolát.
Ha nőkkel beszélek, panaszkodnak, hogy nem találják meg az igazit, ha srácokkal, ugyanez a panasz.
Sakk, matt.

Válaszok:
zsoltkom | 2017. január 15. 12:59

Rengeteg a ... minek is nevezzem azokat a nőket, bálna? És vannak nagyon vékony nők is. A kövérek, vannak napok amikor többen vannak. Nagyon kövérek, nem ducik. Azt, hogy azok hogy fognak szülni, fogalmam nincs, de van párjuk, ezen én is csodálkozom. Ezen már vitatkoztam a mandin valakivel, mert szemmel láthatóan a párjukat nem zavarta ez a súlytöbblet. Szeretetet látok a szemükben a mozdulataikban.
A strandon is ráadásul kétrészes fürdőruhában. Én a strandra sem mernék kimenni nemhogy kétrészes ruciban, ha így néznék ki.
Önfegyelem hiány.
Aki kövér az cukros lesz, vagy már az. Magas vérnyomás, magas koleszterin, stb. A magyarok a második helyezettek az elhízásban. USA az első.
Ezt el sem akartam hinni. De akkor elkezdtem figyelni a nőket és megdöbbentem. Mert igaz lehet.

Olaszországban nem láttam kövér nőket, ducikat sem, nemhogy túlsúlyosakat.


Nem tartalak hülyének, csak azt gondolom, ha hozzászólsz ehhez a témához, akkor van arról tudomásod, hogy az Egyház hogyan vélekedik a homoszexuális kapcsolatban élőkről.
Nem vagyok csalódott, nem értem, miért írod ezt.
Hogy jön ide Benedek pápa?
Végképp elvesztettem a fonalat, bocsánat :)

Válaszok:
delphinus | 2017. január 18. 17:49

Na bocs, de most érett meg az, hogy kiikszellek Ég veled!

Válaszok:
delphinus | 2017. január 21. 17:14


Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó