Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

„Korszerű”
2016. november 21. 19:53

Ferenc pápa hétfőn arról rendelkezett, minden pap elengedheti az abortusz miatti kiközösítést. Erdő Péter bíboros szerint Magyarországon ez csak megerősíti a jelenlegi gyakorlatot, hiszen a püspökök eddig is rendszerint átruházták az abortuszért járó büntetés jogát az alájuk tartozó papokra. Az abortusszal kapcsolatos egyházi álláspont persze ugyanaz, mint eddig mindig a történelemben: elutasító.

A magyarországi gyakorlatot megerősíti Ferenc pápa hétfői rendelkezése, amely minden papnak megengedi az abortusz miatti kiközösítés elengedését, a magyar gyakorlat ugyanis már évtizedek óta ez - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek hétfőn.

Erdő Péter kifejtette: a „büntetés” elengedésének jogát, amely korábban főként csak a püspököket illette meg, a püspökök továbbadhatták. A magyar egyházmegyékben - így az Esztergom-Budapesti Főegyházmegyében is - a püspök évről évre fölhatalmazta az összes papot az "abortuszért járó büntetés" elengedésére.

A bíboros hozzátette: a világegyházban nem mindenütt volt ez így, ezért a mostani szentévben a pápa központilag engedte meg a papoknak a feloldozást. Az új rendelkezés a szentév elmúltával - nyilván a tapasztalatok alapján - is érvényben tartja az eredetileg csak a szentévre szóló engedményt.

Nem feltétlen jár kiközösítés az abortuszért

„A döntés pasztorális segítségnyújtás, és kifejezi az irgalmasságot, ugyanakkor a helyzet teológiai megítélésén nem változtat". Ezt jelzi, hogy a pápai rendelkezés magát a büntetést nem szüntette meg, csak az elengedésére hatalmazta fel az összes papot - tette hozzá.

Erdő Péter kitért arra: korábban is számos feltételnek kellett teljesülnie ahhoz, hogy valóban kiközösítés járjon a magzatelhajtásért. Többek között kellett hozzá a nagykorúság, az, hogy ne félelemből kerüljön rá sor, és az is, hogy az elkövető tudatában legyen az érte járó büntetésnek. 

Ez volt a leggyakoribb oka annak, hogy a büntetés be sem állt, hiszen az emberek általában nem kánonjogászok” - jegyezte meg.

„Többnyire a magzatelhajtásért felelős olyan személyek esetén állt be valóban a büntetés, akik ismételten követtek el abortuszt, és már fölhívták a figyelmüket arra, hogy tettük milyen következménnyel jár” – közölte.

Most már korszerű és szeretetteljes az abortusz elutasítása

A bíboros rámutatott: miközben a civil jog országonként és a történelem során is különbözőképpen ítéli meg a magzatelhajtást, a keresztények a kezdetektől elutasították azt. Erre már az ókorból is vannak források, miközben a Római Birodalomban elterjedt gyakorlat volt. 

Ez az alapvető hozzáállás, az élet védelme nem változik most sem, ezt a pápa is hangsúlyozza. Ugyanakkor az egyház általános meggyőződése most „korszerű és szeretetteljes formában” valósul meg, és „ez  mindenkinek jó hír” - tette hozzá Erdő Péter.

(MTI)

A bejegyzés trackback címe: http://kereszteny.mandiner.hu/trackback/26574


Összesen 145 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



A bolygó még véletlenül sem ott népesedik túl, ahol adottak a feltételek egy ilyen műtéti beavatkozáshoz, hanem ott, ahol azt sem tudják, hogyan lesz a gyerek.

Válaszok:
Döge | 2016. november 21. 21:05
Ostromlétra | 2016. november 21. 21:05

Ez így helyes és rendjén való : egyszerre a bűn kemény néven nevezése ÉS az irgalom . "Nem ítéllek el , menj , de többet ne vétkezzél" / Jn 8.10 / .


Egyelőre nem tartunk ott, hogy megmondhassuk másoknak, hogyan vállaljanak felelősséget az életükért. Indiában és környékén több ember él, mint a bolygó többi részén összesen. Amúgy meg a jóédesanyjukat szerintem is, lakhatatlanná, élhetetlenné kúrják szét a bolygót, aztán amikor már sivatag az egész, akkor irány Európa meg Amerika, merthát tisztességes emberek ők, dolgoznis szeretnének meg minden. A fehérember meg ha esetleg fent szeretné tartani a civilizációt, amit felépített, akkor büdös náci.

Válaszok:
Döge | 2016. november 21. 21:24
Nand-e | 2016. november 21. 21:42

Nem. Nincs felfüggesztve.
Fuss neki még egyszer (vagy többször), hogy megértsd miről szól az, amit olvastál.


Csak nök szokták meggyónni az ilyesmit?
Az illetékes férfiúk nem?

Mi van azokkal az "apukákkal", akik féldecikkel ünneplik megszabadulásukat, miközben szegény nök a fájdalmas beavatkozáson mennek keresztül?

De lehet, hogy csak a dús fantáziám száguldott el velem...

Válaszok:
delphinus | 2016. november 25. 13:06

Igazad van!
Az Uj Testamentumhoz, uj 10 Parancsolat dukál!


A felelösségtudattal gyakorolt nemi élethez, nem elég engedélyezni a fogamzásgátlást.
Nem biztos, hogy Afrikában az analfabéták alkalmasak ilyesmire.

Ha semmi más, de a körülöttük haldokló Aids-esek, elég figyelmeztetés kellett, hogy legyen, ha elmagyarázták nekik az összefüggéseket.

Vajon használnak azóta kotont, a nagyon tüzes afrikaiak? Vagy továbbra is inkább az ottani szellemekben bíznak?

(Nem mintha arrafele mostanában, sokat számítana az emberi élet. Sajnos mészárolják egymást össze-vissza.)


Akinek lelkiismeretfurdalása van, annak van lelkiismerete. Az már nagy szó.
Szép lenne, ha idövel mindenkinek fejlödne ilyen.


Régen pláne nem volt divat ilyen csúnyán beszélni. Jöttek aztán az undok liberálisok, akik leleplezték, hogy a finom beszéd mögött sok csúnyaság rejtözött.
Csak ne vezessen a szabad száj, a szabadosság felé. Az ugyanis a ló másik oldalán fetreng...


Sajnos ez nemcsak a magzatok esetében van így.

De jó lenne, ha nem ilyen-olyan kivülállóknak állna hatalmában tönkretenni emberéleteket...


Szeressük egymást Gyerekek!..


13Te alkottad veséimet, anyám méhében te szőtted a testem. 139 Zsoltár

11A tiéd vagyok kezdettől fogva, anyám méhétől fogva te vagy az én Istenem. 22 Zsoltár

Az anyaméhben formálódó magzat a Biblia szerint teljes értékű emberi lény. Ezt bizonyítja a magzatra, mint emberi lényre, való utalás a Bibliában.

Itt van erre egy csokorra való példa angolul:

Gen. 25:21,22 In Genesis 25:21,22, Rebekah conceived twins, and "the children struggled together within her." That which was conceived was called a "child" between the conception and the birth.
The Hebrew word used here (BEN) is the most common Old Testament word for a child or son. When used for the physical offspring of humans, it consistently refers to distinct human individuals (see Gen. 25:1-4; 3:16; etc.). Job 3:3
On the very night of Job's conception it could have been said, "There is a man-child conceived." The word for "man-child" (Heb. GEBER) elsewhere means "man," i.e., a human individual (see Job 3:23; 4:17; 10:5; Psalms 127:5; 128:4; etc.).
Job 3:16 Babies that die before birth are called "infants" that never saw light. This is exactly like babies that are aborted. This word (Heb. OLEL) always and without exception refers to human individuals (cf. Hosea 13:16; Psalm 8:2; Joel 2:16).
Numbers 12:12; Luke 1:43 In Numbers 12:12, Moses describes "one dead, of whom the flesh is half consumed when he cometh out of his mother's womb." If a baby dies before it is born -- as in an abortion -- the woman who conceived it is still a "mother."
In Luke 1:43, Elizabeth addressed Mary as "the mother of my Lord" before Jesus was born.
The word "mother" (Heb. EM; Greek METER), in contexts referring to physical human reproduction, always refers to one who has procreated or formed another human individual, a separate and distinct individual from the mother herself (see Num. 6:7; Gen. 3:20; Luke 1:60). A woman who has conceived, even if the child is not yet born and even if it dies before birth, is a "mother."
Luke 1:41,44 Elizabeth conceived (v. 24), and the life "in her womb" is called a "babe" or "baby" (Greek BREPHOS). This is the second-most-common New Testament word for a baby. It is always used for that which is a human individual separate and distinct from its mother (see Luke 2:12,16; Acts 7:19.)
Luke 1:36 Again, the life conceived in Elizabeth's womb, before it was born, is called "a son." The word "son" (Greek HUIOS), in contexts that refer to the physical offspring of humans, always refers to that which is a human individual separate and distinct as an individual from its parents. It is the most common New Testament word for a "son" (see Matt. 1:21,23,25; Luke 1:13,31; 2:7; etc.)

Mivel a Biblia az anyaméhben formálódó életet teljes értékű emberi lénynek tekinti, a megölése emberölés, tehát bűn.


Nem értik? Ugyan! Nem akarják érteni! :-)



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó