Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Európa2014
2014. július 21. 15:02 | Írta: Szilvay Gergely

Aki nem hajlandó integrálódni, azt haza kell küldeni – mondja az európai bevándorlásról Henri Boulad SJ egyiptomi jezsuita szerzetes, neves katolikus szerző. Boulad szerint a nyugati hatalmak eltérítették eredeti céljától az arab tavaszt, a törökök EU-s csatlakozása rémálom, és ugyanúgy szavazni kellene más országokban is a mecsetek, minaretek építéséről, mint Svájcban. Henri Boulad július 17-én, csütörtökön tartott előadást Budapesten a jezsuita Párbeszéd Házában, ezután beszélgettünk vele.

Mit gondol az arab tavaszról ma?

A Nyugat eltérítette eredeti céljától. A NATO politikai, gazdasági és stratégiai érdekek miatt manipulálta az arab tavaszt. Nem tudom pontosan, milyen érdekekről van szó, bizonyosan az olajról, gázról és ilyesmikről. Ez egy machiavellista operáció.
 
Miért gondolja, hogy a NATO és a Nyugat eltérítette céljától az arab tavaszt?
 
Mert van egy rakat dokumentum a számítógépemen, amelyek azt mutatják, hogy évekkel ezelőtt megszületett a terv és most valóra váltják. Ez a véleményem. 
 
Nem akarja a média rendelkezésére bocsátani ezeket a dokumentumokat?
 
A médiának ugyanúgy megvannak ezek a dokumentumok, csak nem közlik őket, hanem elrejtik. Egyes híreket közölnek, másokat nem. 
 
És az arab tavasz eredeti gondolatát támogatta?
 
Az eredeti ötlet jó volt önmagában, de utána ez megváltozott. Ami Szíriában történik, az nem a szíriaiak forradalma. Az amerikaiak, Anglia és Franciaország zsoldosokat fizetnek a háttérben a kormányellenes lázadók oldalán. 
 
Az arab tavasz mellett határozott véleménye van az európai bevándorlásról is. Miként lehet összeegyeztetni a humanitárius szempontot azzal, hogy a Nyugatnak meg kell őriznie az identitását?
 
Európa nem engedheti be ajtaján a világ összes nyomorúságát. Ha megteszi, össze fog omlani. Sőt, Európa épp összeomlóban van. Európa nem tud befogadni több embert, még humanitárius indokok alapján sem. Akik Európába érkeznek, elutasítják, hogy integrálódjanak. Szerintem akik nem hajlandóak integrálódni és meg akarják változtatni Európát, azokat haza kell küldeni. 
 
Mint egy alexandriai születésű egyiptomi jezsuita, miért olyan fontos önnek Európa?
 
Európa számomra az emberi és spirituális értékek megtestesülése. Ha összeomlik, mindez elveszik. És az arabok vagy az afrikaiak nem fogják helyettesíteni azt, ami Európa volt évszázadokon keresztül. Ezért számomra Európa megmentése kulcsfontosságú. 
 
Mit gondol, Európának egységesen fel kellene lépnie a muzulmán országokban élő keresztények jogaiért?
 
A muzulmán országokban élő összes kisebbség érdekeiért, nem csak a keresztényekért, az emberi jogok nevében. Európának ezt kellene tennie, nem pedig a terrorizmust, az iszlamizmust és a háborúkat kellene támogatnia. Ami Szíriában, Irakban, Pakisztánban történik, az egy katasztrófa. S ezek állítólag demokratikus országok. Az emberi jogok számukra nem jelentenek semmit. Nagy elveket deklarálnak és aztán azokkal ellentétes módon cselekszenek. 
 
Támogatná például, hogy Európa azt mondja: ha nem lehet templomot építeni az arab országokban, például Szaúd-Arábiában, akkor nem lehet mecsetet sem építeni az öreg kontinensen?
 
Pontosan azt kellene csinálni, amit Svájc csinált. Népszavazáson elutasította a minaretek építését. Meg kellene kérdezni az embereket, hadd döntsenek ők, ez a demokrácia. Ha demokratikus országnak tartod magad, kérdezd meg a polgáraidat! Kérdezzük meg a francia, az olasz, a német embereket, hogy akarnak-e mecseteket! Ha nem, akkor ennyi! 
 
És ha a muzulmánok az iszlám államokban egy ilyen szavazáson elutasítanák a templomok építését, az rendben volna?
 
Rendben van, ez a demokrácia. 
 
Miért ellenzi Törökország EU-csatlakozását?
 
Mert Törökországnak semmi dolga Európával sem földrajzilag, sem történelmileg, sem kulturálisan. Miért nem akarja az EU mindjárt Pakisztánt vagy Kínát felvenni? Törökország évszázadokon át harcolt Európa ellen. Miért akarjuk őket integrálni Európába? Őrület! Biztos vagyok benne, hogy Törökország uniós csatlakozását el kellene utasítania az EU-nak, a törököknek semmi keresnivalójuk az EU-ban!
 
Mintha az EU sem igent, sem nemet nem mondana a törököknek, helyette örökké hezitál. Mit gondol, tényleg van realitása a törökök csatlakozásának?
 
Ha az európaiak elég hülyék, hogy ezt engedjék, akkor igen. Európa ostobaságot halmoz ostobaságra, szóval akár ez is valósággá válhat. Ez Európa végét jelentené.
 
Milyen ostobaságokra gondol?
 
A terrorizmus támogatását, a különféle nemzetek identitásának elvesztését: Brüsszel azon van, hogy politikai és gazdasági érdekek miatt megszüntesse a nemzeti identitásokat, és ez óriási ostobaság. Ez az egész egy piszkos játék. 
 
Könyveiben arról értekezik, hogy az iszlám még nem békült meg a modern időkkel. Hogy látja, változott ez vagy még mindig így van?
 
Sok muszlim szeretné, ha ez megtörténne. De a radikálisok elutasítják ezt a Korán nevében. Azt mondják: ha megtörténne, amit szeretnétek, akkor az iszlám nem lenne többé iszlám. És ezzel egyetértek. Az iszlámot nem lehet megreformálni anélkül, hogy elvesztené identitását és természetét. 
 
Ha jól tudom, ön kedveli a szúfi hagyományt. Ez sem jelentene megoldást?
 
Igen, nagyon szeretem a szúfi miszticizmust. De a szúfizmust elítéli az iszlám főáram. 
 
Hanyatlást lát Európában: ön szerint mikor kezdődött ez a hanyatlás és miért?
 
Amikor Európa elvesztette spirituális és keresztény gyökereit. A judeo-keresztény örökség része az európai identitásnak. Amikor hivatalosan elutasította az EU, hogy ezt megemlítsék az „európai alkotmányban”, az ennek a gyökérnek az elvágását jelentette, minden realitás és igazság ellenére. Európa három pillére épül: a görög-rómaira, a judeo-keresztényre és a modernitásra. Ez a három örökség formálta Európát. Ha elfelejti a judeo-keresztény örökségét, elveszíti a lelkét. 
 
Ez a folyamat visszafordíthatatlan?
 
Semmi sem visszafordíthatatlan, csak harcolni kell az értékeinkért.
 
***
 
Henri Boulad 1931-ben született Alexandriában. Édesapja szír, édesanyja olasz származású, a család francia anyanyelvű katolikus. Boulad 1950-ben lépett be a jezsuita rendbe, Bejrútban szentelték pappá 1963-ban. Franciaországban tanult filozófiát, Libanonban teológiát, a az Amerikai Egyesült Államokban pedig pszichológiát és pedagógiát. Három doktorátust szerzett. Visszatérve Egyiptomba az ifjúság nevelése és a szociális munka területén dolgozott, valamint lelkigyakorlatok vezetője lett. Felkarolta a leprásokat, ezen akciójába bevonta a fiatalokat is. Kalkuttai Teréz anyával egyetértésben szervezkedett a szegényekért Egyiptomban, majd Szudánban. „Teljesen önfeláldozásnak szentelt életéért” megkapta a francia érdemrend tiszti keresztjét. 1985-től a kairói Caritas vezetője, alelnöke a szervezet római központjának. Gyakran tart előadó-körutakat Európában. 2007-ben levelet írt XVI. Benedek pápának, amelyben az egyház szerinte „idejétmúlt”, „moralizáló”, „atyáskodó” nyelvezetének megújítását szorgalmazza, s szerinte „a katolikus egyház, amely évszázadokon át Európa nagy nevelője volt, feledni látszik, hogy Európa időközben eljutott az érettségre”. Boulad szerint teológiai, lelkipásztori és spirituális reformra lenne szükség, az egyház pedig túl „formalista”. A levelet eredetileg csak a pápának szánta, de mások nyilvánossá tették, amelyért Boulad bocsánatot kért.  
 
fotó: Czope Anna 
A bejegyzés trackback címe: http://kereszteny.mandiner.hu/trackback/13537


Összesen 66 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



vaktyúk 2014. július 21. 14:38

menekültek

A menekültek sorsát a helyzetük kialakulásától figyelemmel kellene kísérni és segíteni a szerencsétlenül járt embereken , akik várható vagy hirtelen környezeti katasztrófa, helyi konfliktusok, háborúk vagy országok között harcok miatt kénytelenek elhagyni az otthonukat vagy valami , valaki megsemmisítette azt.
A menekülés első útja a szomszédos országokba vezet és az elsősegélyhez és kiinduláshoz ott kellene ezeknek az államoknak segítséget adni és amennyiben lehet elérni azt ,hogy az emberek visszatérhessenek a hazájukba vagy ott maradjanak az adott kultúrájukban vagy ahhoz hasonló helyen. Ez a legolcsóbb megoldás is. Nemzetközi egyezményekkel ezt lehetne garantálni. Az anyagiak megteremtésében szükség lenne egy világalapra, de nagyon ki kellene emelni a helyi vagy távolabbi konfliktuskeltők felelősségét és háborús jóvátételt kellene velük fizettetni. Nem az , hogy lerombolom , aztán aztán majd megy oda a tőke és újjáépítem.
Ha tartósan menekültté válik valaki akkor lehetne második lépcsőként nemzetközileg kialakított kvóták és igény szerint a befogadó országoknak a bevándorlókat fogadni. Szintén egyezmények alapján, tervezetten.Ez az adott országoknak előnyös is lehet ,de a túlnépesült világban bizony ez gond és költség lesz, azonban meg kell osztani az országok között a terheket, világszinten is kell vállalni a felelősséget.
Jelenleg teljes a káosz. A görögországi válság belpolitikai feszültségei között jelentős szerepet játszott a nagyvárosokban a bevándorlók óriási száma, az Unió azonban egyáltalán nem reagált a problémákra.
A bevándorlási politikában a mai globális világunkban globális gondolkodás kell és helyére kell rakni ezeket a kérdéseket,kompetenciákat, felelősségeket.
Azt nem lehet tétlenül nézni, hogy halomszámra lőnek le menekülő embereket.
Ha a menekültügyre lenne megfelelő , kötött szabályozás, akkor a tisztán gazdasági menekültek esetében is lehetne látni ,hogy adott esetben mi a teendő. A menekülésre készülők is tisztában lehetnének azzal, hogy mi az a megélhetési szint, ami alatt az ügyükkel érdemben foglalkoznak, hol találhatnak befogadót ill hogy otthon helyben mire lenne szükség ,hogy ne kelljen a hazájukat elhagyniuk, hogy az alapvető létfeltételeik meglegyenek.

Amnesty International: emberi életeket és jogokat veszélyeztet az EU migrációs politikája
http://mindenhatarontul.postr...

Válaszok:
lilaremény | 2014. július 21. 15:36

Van némi különség azért: Romániában és a Közel-Keleten a keresztények nem bevándorlók, hanem őslakosok. Európában a muzulmánok bevándorlók. Azaz: az első csoportnak nem kell alkalmazkodnia vmiféle befogadókhoz, a másodiknak igen.


Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a piszkos, alantas munkára behívott muszlimok tömegei a posztliberális Európa nyújtotta "értékeket" nem tartották vonzó alternatívának. Ráadásul, eme szellemiség azt sugallta feléjük, hogy minden kultúra egyenlő, minek akkor alkalmazkodni?!

Válaszok:
lilaremény | 2014. július 21. 17:33

És a cigánykereket minek nevezték el?
Úgy tudom, hogy a cigányt, a magyar szóval helyettesítették.

Válaszok:
basatu | 2014. július 22. 04:03
lilaremény | 2014. július 22. 10:53

"Az első cigányokkal szembeni törvények a Német Császárság területén és Spanyolországban születtek 1498-ban." Kitiltották őket, akasztás terhe mellett.
1725-ben I. Frigyes porosz király rendeletet adott ki, hogy "minden 18 év feletti cigány aki az ország területén találnak felakasztható."
Így tettek Angliában és Skóciában, Svédországban és Franciaországban, Portugáliában is. Egész Európában.
Szóval nem először csinálják ezt az említett országok.
Székely János püspök atyának 2010-ben jelent meg egy jó kis könyve a Cigány népismeret címmel. A Szent István Társulatnál jelent meg, érdemes elolvasni.
Ebből többek között az is kiderül, hogy évszázadok óta próbálják az államok beilleszteni őket, vajmi sikerrel. Jellemző rájuk a lopás, koldulás és az, hogy a vándorlásuk során a terményeket felélték és tovább mentek. És "több cigány rablóbanda is garázdálkodott a német birodalom területén."
Minden országnak bőven van tapasztalata, csak most úgy tesznek, mintha ez magyar probléma lenne. Az amivel egyik ország sem tudott megbirkózni.


Ő sem mond mást!

"Az amerikaiak, Anglia és Franciaország zsoldosokat fizetnek a háttérben a kormányellenes lázadók oldalán. "


Hm. Ezt még nem is hallottam. Akkor ez az ördögkerék van a zászlójukon is?
Hát igen elég ördögi terv a gazdaállaton élősködőnek reklamálni, hogy kevés a vér. Többet adjatok. Túl sok közöttük a parazita.

A baj az, hogy mindenki ismer egy két rendes embert közülük és ez nem az egész népre vonatkozik.


Új-Zélandtól Teheránig mindenhol természetesnek veszik a Rómában élj úgy, mint a rómaiak-elvét. Csak Európában feledkeztek meg róla.

Miért lenne antihumánus, ha az telepedhetne csak le, aki elsajátítja a befogadó ország nyelvét, munkát végez, iskolába járatja gyerekeit és törekszik a beilleszkedésre? Miért antihumánus, hogy elvárják tőle, alkalmazkodjon a helyi szokásokhoz, életmódhoz, ha pedig nem képes rá, menjen vissza oda, ahonnan jött?

Válaszok:
simonvitéz | 2015. június 23. 14:12

ha jól emlékszem, te vagy Csehszlovák Kém leglelkesebben lihegő fegyverhordozója. Ez a hozzászólás is ékes példája.


"Ha demokratikus országnak tartod magad, kérdezd meg a polgáraidat! Kérdezzük meg a román, a szlovák, a szerb embereket, hogy akarnak-e magyar kisebbségi jogokat! Ha nem, akkor ennyi!”"

Mit értettél meg ebből az interjúból, áruld már el nekem?


"Milyen jogon vesz részt Izrael az európai sport- és kulturális rendezvényeken?"

Eeegen...
Az egyes földrészek sportrendezvényein azok az országok vesznek részt, amelyeknek a területe, vagy legalább a területének egy része az illető földrészen van.

Az Ázsiai Játékokon - a legutóbbit 2014-ben, Incheonban Dél-Korea rendezte - részt vett Jordánia, Libanon és Szíria is, de Izrael nem volt ott.

Még 2005-ben volt Nyugat-Ázsiai Játékok is, arra szintén küldött sportolókat Jordánia, Libanon és Szíria is, de Izrael azon sem vett részt.


Akkor náluk
a 100 tagú romazenekar fog fellépni a Suki András romapímással.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó